Illallisvieraita tulossa, ihan vaan kaveri lapsineen. Menu Pulled pork, jugurttikastike (ruohosipuli, valkosipuli), Chipottle, uunijuurekset
feta-salaatti. Chiapatta sämpylöitä ja tuorejuustoa. Jälkiruuaksi mutakakkua ja jäätelöä. Keksittekö (helppoa) lisättävää?
Kommentit (67)
Jättäisin fetat salaatista pois. Ts. lisäisin ihan yksinkertaisen raikkaan perussalaatin.
Vierailija kirjoitti:
Pulled pork 20 v vanhaa?! No ei ole kyllä Suomessa syöty 90-luvulla pulled porkia! ei edes 10v sitten! Ap:hyvät tarjoilut - en keksi lisättävää. Maistuisi mulle oikein hyvin 😊
Ei tuolla nimellä mutta ylikypsää possua on syöty mun kotona jo 60-luvulla ja äitin kotona ennen 2. Maailmansotaa:)
Fetan voi laittaa eri kippoonkin, mutta saataville. Näyttää häiritsevän monia.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pulled pork 20 v vanhaa?! No ei ole kyllä Suomessa syöty 90-luvulla pulled porkia! ei edes 10v sitten! Ap:hyvät tarjoilut - en keksi lisättävää. Maistuisi mulle oikein hyvin 😊
Ei tuolla nimellä mutta ylikypsää possua on syöty mun kotona jo 60-luvulla ja äitin kotona ennen 2. Maailmansotaa:)
Älä ny! Ylikypsä keittokinkku on ihan uus juttu. (nimi muutettu)
Sinkkumies
Ei ole tyylikäs menu, liikaa maitorasvaa. Juusto tosiaan pois salaatista, eikä tarvitse tuorejuustoa leivän kanssa. Noin raskasta jälkkäriä ei jaksa vetää heti päälle, ja siinäkin toistuu se maitorasva jäätelön muodossa. Joku hedelmäjälkiruoka voisi sopia paremmin.
Toi Amerikkalaisuushan se on se juju, mutta no trendit kiertää ja jokainenhan voi tutustua eri maiden keittiöihin, niin nämä jutut eivät tule "puuntakaa".
Silloin kyllä ne kastikkeetkin pitäisi olla Amerikkalaisia tai hommalta putoaa pohja pois.
Sinkkumies
Eli kun SINÄ olet tutustunut ruokaan jo 20 vuotta sitten ja NAURANUT muille ruoasta puhuneille jo 10 vuotta sitten, niin sulle ihan vieraan ihmisen ei pidä tarjota tätä ruokaa kenellekään? Mikä tässä on logiikka?
Mä itse tutustuin pulled porkiin vasta 2 vuotta sitten. Tykkään siitä. Teen sitä välillä itselle tai vieraille. Mun piirit on niin jäljeenjääneitä, että tykkää siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies, ymmärrän miksi olet sinkku.
Tuskin ymmärrät. mm. yksi työkaverini kehui 10 vuotta sitten Pulled Porkkia, joka oli Mcdonalds sukupolven kasvatti. Myhäilin vain hiljaa, että olet 10v. myöhässä, mutta antaa pojan tutustua rauhassa uudella innolla "uusiin" ruokiin..
Tosin ketkä tästä ovat tienneet, ensimmäisen vaimoni kaveripiirissä tää oli ihan tuttu juttu. Tosin ne 80-90 luvun suomalaiset ruokakirjat olivat karjalanpaistia yms.
Sinkkumies
Kerro lisää tästä, miten voi olla ruokien kanssa myöhässä ja kehen verrattuna. Millä tavalla sä olit oikeaan aikaan liikkeellä? Eihän se nyt 90-luvulla kehitetty ruoka ole!
En ole väittänyt olleeni oikeaan aikaan liikenteessä. Sanoin vain, että itselleni jo 20 vuotta vanha juttu, niin siitä meuhkaaminen tuntuu oudolta.
Muistakaa nyt edes kunnollinen Amerikkalainen grillikastike mukaan, jos sitä meinaatte. Kahvia mukaan siis! Wink ;)
Sinkkumies
Eli jos joku on sulle vanha juttu, mutta toiselle uusi, on outoa, että se toinen on siitä uudesta jutusta innoissaan. Täytyy sanoa, että olen todella hämilläni ajatuksenjuoksustasi.
Ihan ok, jos on tottunut juoksemaan trendien perässä. Minä olen tottunut, että trendit seuraavat minua.
Sinkkumies
Edelleenkään en ymmärrä, miksi ihmiset eivät voisi olla innoissaan itselleen uusista asioista vain siksi, että sinä olet ne jo kokenut. Eiväthän he koe asioita sinun kauttasi. Jos olet itse todella kiinnostunut ruuanlaitosta, totta kai tunnet paloa tutustua siihen liittyviin asioihin. Moni muu taas ei harrasta ruuanlaittoa, vaan ainoastaan laittaa ruokaa, ja saa siihen vinkkejä esim. lehdistä. Ei se nyt kuitenkaan ole mikään syy nostaa itseään jalustalle. En kyllä ihmettele minäkään, että olet sinkku.
Kuulostaa hyvältä. Älä jätä fetaa pois!
Kun olin lapsi, teki mummoni lihasössöä, joka on ihan samaa kuin pulled pork. Hän laittoi possun etuselkää tai lapaa vuokaan, laittoi se leivinuuniin leiväpaiston jälkeen ja aamulla liha oli haarukalla murennettavaa. Mummo kuoli 1962 eli muistikuvani on 50-luvun lopulta. Lihaa sekoitettiin tilkkaan paistinlientä ja sitä syötiin sekä leivän päällä että perunoiden kera.
Mitä tulee aloittajan kysymykseen, niin vieraana toivoisin muuta kuin jugurttikastiketta. Mielummin jotain tomaattipohjaista soosia.
Mä tarjoilen huomenna hitaasti kypsytettyä sinkkumiehen niskaa. On varmasti yllättävää ja trendien edellä.
Vierailija kirjoitti:
Toi Amerikkalaisuushan se on se juju, mutta no trendit kiertää ja jokainenhan voi tutustua eri maiden keittiöihin, niin nämä jutut eivät tule "puuntakaa".
Silloin kyllä ne kastikkeetkin pitäisi olla Amerikkalaisia tai hommalta putoaa pohja pois.
Sinkkumies
Millä tavalla "puun takaa" (se todella kirjoitetaan erikseen)? Jos ei harrasta ruuanlaittoa erityisesti, mikä erikoinen syy olisi tutustua sen ja sen maan keittiöön? Ja mikä etu on siinä, että kiertää trendit?
Noiden ruokien kanssa tarjolle voisi laittaa esimerkiksi ripulipaskaa, jota voisi oman maun mukaan annostella kastikkeeksi tuolle pulled porkille.
Vierailija kirjoitti:
Mä tarjoilen huomenna hitaasti kypsytettyä sinkkumiehen niskaa. On varmasti yllättävää ja trendien edellä.
Alan pikkuhiljaa kypsymään jo. Mitä vain täällä sanoo, niin väärinhän se on. Vaikka suosittelisi hyvällä mukaan alkuperäistä kastiketta, jotta saisitte autenttisen kokemuksen.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10 vuotta sitten katselin kokkiohjelmaa ulkomailta missä pulled pork oli hiljaa savustettu (ilmeisesti kylmäsavustettu) ja sitten kypsytetty n. 22 - 24h.
Ensimmäisen vaimoni kanssa oli nää Pulled Pork jutut pinnalla ja tavattiin 90 luvulla.
Sinkkumies
Kuinka mones vaimo on menossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alan pikkuhiljaa kypsymään jo. Mitä vain täällä sanoo, niin väärinhän se on. Vaikka suosittelisi hyvällä mukaan alkuperäistä kastiketta, jotta saisitte autenttisen kokemuksen.
Sinkkumies
Ei kyse ole ruokasuosituksista vaan siitä, että sulla ei ole mitään näkökulmaa. Oot itse ruokaharrastelija, ja oletat, että muutkin ihmiset ovat yhtä kiinnostuneita asiasta. Eivät ole. Harrastaminen on ihan eri asia kuin tavallinen ruuanlaitto. Antaa susta sekä typerän että ylimielisen kuvan, että naureskelet ihmiselle, joka ei jaa kiinnostuksenkohdettasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Millä tavalla "puun takaa" (se todella kirjoitetaan erikseen)? Jos ei harrasta ruuanlaittoa erityisesti, mikä erikoinen syy olisi tutustua sen ja sen maan keittiöön? Ja mikä etu on siinä, että kiertää trendit?
En mä ala perustelemaan miksi kenenkään pitäisi mitään tehdä. Olisi vaan hyvä ymmärtää, että jostakin ne trendit ovat lähtöisin. Siinä lähinnä voi vain itse voittaa, kun saa laajempaa tietoa, kuin pelkästään sen mitä huudetaan kurkku suorana. Esim. niistä kastikkeista.
Sinkkumies
Bloggaajien keittiöitä haukutaan vanhanaikaiseksi sivutolkulla, mutta kun mies ihan oikein ilmaisee pulled pork -trendin jo menneen, niin jo alkaa ivaaminen. Taattua AV-meininkiä.
Vierailija kirjoitti:
Kun olin lapsi, teki mummoni lihasössöä, joka on ihan samaa kuin pulled pork. Hän laittoi possun etuselkää tai lapaa vuokaan, laittoi se leivinuuniin leiväpaiston jälkeen ja aamulla liha oli haarukalla murennettavaa. Mummo kuoli 1962 eli muistikuvani on 50-luvun lopulta. Lihaa sekoitettiin tilkkaan paistinlientä ja sitä syötiin sekä leivän päällä että perunoiden kera.
Mitä tulee aloittajan kysymykseen, niin vieraana toivoisin muuta kuin jugurttikastiketta. Mielummin jotain tomaattipohjaista soosia.
Tuli mummon reseptit mieleen minullekin tästä. En kyllä tuota ole lapsuuden jälkeen saanut.
Sinkkumies
Ihan ok, jos on tottunut juoksemaan trendien perässä. Minä olen tottunut, että trendit seuraavat minua.
Sinkkumies