Miniä ehdokas ei osannut kuoria ja pilkkoa sipulia.
Nyt jo ollaan syöty mutta ruuanteko hetkellä en tienny itkenkö vai nauran. Pyysin tulevaa miniää pilkkomaan sipulin jauhelihakastikkeeseen. Ensinnäkin ruoka ei ollut mieleistä ja sanoi myös ettei ole ikinä sipulia JOUTUNUT kuorimaan. Teini iässä kotona teki äiti ja omaan huushollin ostanut pakaste sipuleita niitäkin vain pitsaan. Lisäksi kertoi että ripsiväri voi levitä sipulin takia. Onko nuoriso oikeasti näin uusiavutonta vai oliko tämä sipuli vain sattuma?
Kommentit (66)
No, hyvä että anoppikokelas osaa itse kuoria ja pilkkoo sipulinsa.
Ruoanlaitto on myös yhdyssana. Edelleen, arvostele sitten kun itse osaat yleissivistyksen = yhdyssanat.
Vierailija kirjoitti:
Teinien äidit eivät osaa kirjoittaa, vaikka ovat todennäköisesti käyneet ainakin peruskoulun. Heillä ei ole tietoakaan yhdyssanoista tai pilkkusäännöistä. Avauksessa on ainakin 6 virhettä, vaikka tekstiä on vain muutama rivi. Ovatko kaikki äidit noin huonoja kirjoittamaan vai ainoastaan ap?
Mitä väliä? Nyt kirjoitetaan sätissä eikä työpaikalla.
Vierailija kirjoitti:
Poikani osaa nuoria ja pilkkoa sipulin ja tehdä ruokaa. Ehkä hän olisi ollutkin keittiössä mutta kun oli työssä. Siksi pyysin tämän tytön kanssani kun ajattelin että olisi mukava tehdä jotain.
Poika töissä ja miniäkokelas viettää aikaansa kohtalaisen tuntemattoman anoppikokelaan kanssa? Just niin...
No joo, onhan se vähän outoa, jos ei osaa pilkkoa sipulia. Luulisi sellaista oppivan kotitalouden tunneilla yläasteella. Sipulia kumminkin laitetaan melkein kaikkiin lämpimiin pääruokiin. Eikö hän pidä sen mausta?
Ei taida miniä laittaa lainkaan ruokaa, mutta hei, onneksi poikasi laittaa. Miniä voi tehdä sitten jotakin muuta. Problem solved!
Laitoit sen vaan kuorimaan sipulia sen takia koska et itse halunnut.
Mä vihaan sipulin pilkkomista. Mulla alkaa silmät vuotamaan ja kirvelemään niin paljon, että en pysty pitämään niitä auki ja nenä vuotaa solkenaan.
Vierailija kirjoitti:
Johtuu siitä että nykymiehet poimivat puolisot puhtaasti ulkonäön perusteella. Osaava ja koulutettu hoikka nainen ei kelpaa jos naamassa jotain vikaa.
Eli nainen on väkisin tyhmä saapas, jos naamassa ei ole jotain vikaa. Kaipa sitä voi tuollakin itseensä lohduttaa.
Jep... Ikinä ei ole ollut yhtä kädetön olo kuun appiukon vaimon valvovan silmän alla kuoria porkkanoita vääränmallisella kuorimaveitsellä. Kiinetäteräisellä sujuu mutta anoppipuolella ei ollut kuin sellainen keikkuvateräinen... Meinasin lähteä veitsiostoksille että lapset saa porkkanansa :)
Anoppiehdokas ei osannut yhdyssanoja! Omg, luulin että siihen aikaan koulussa sentään opetettiinkin jotain.
Vierailija kirjoitti:
Nyt jo ollaan syöty mutta ruuanteko hetkellä en tienny itkenkö vai nauran. Pyysin tulevaa miniää pilkkomaan sipulin jauhelihakastikkeeseen. Ensinnäkin ruoka ei ollut mieleistä ja sanoi myös ettei ole ikinä sipulia JOUTUNUT kuorimaan. Teini iässä kotona teki äiti ja omaan huushollin ostanut pakaste sipuleita niitäkin vain pitsaan. Lisäksi kertoi että ripsiväri voi levitä sipulin takia. Onko nuoriso oikeasti näin uusiavutonta vai oliko tämä sipuli vain sattuma?
......ja anoppiehdokas ei hallitse alkuunkaan kielioppia. Jokaisella on vahvat ja vähemmän vahvat puolensa.
Vierailija kirjoitti:
Ruoanlaitto on myös yhdyssana. Edelleen, arvostele sitten kun itse osaat yleissivistyksen = yhdyssanat.
Tai nykyisin jopa ruuanlaitto.
Vierailija kirjoitti:
Laitoit sen vaan kuorimaan sipulia sen takia koska et itse halunnut.
Mä vihaan sipulin pilkkomista. Mulla alkaa silmät vuotamaan ja kirvelemään niin paljon, että en pysty pitämään niitä auki ja nenä vuotaa solkenaan.
Kannattaa käyttää vaikka aurinkolaseja, linssit vähentävät sitä sipulimehun pääsyä silmiin. Veitsen pitää olla myös terässä, ja homma kannattaa tehdä osissa. Kuori ekaksi sipuli ja tee välillä jotakin muuta. Sitten silppuat nopeasti: pane sipuli ensin halki pitkittäin, niin se pysyy leikkauspinta lautaa vasten tukevasti paikoillaan. Sitten siivutan leveyssuunnassa renkaiksi, pidä kiinni niin, että siivut pysyvät kasassa. Sitten pituussuunnassa silpuksi. Voit pitää tauon puoliskojen välissä, jos silmiä alkaa kirvellä.
Kun tuon osaa tehdä nopeasti, hommaan menee alle minsa per sipuli, ja mitään hirveää kyynelvuota ei ehdi kehkeytyä.
T. Herkkäsilmäinen sipulin rakastaja
Minun ANOPPI,,,,,, kirjoittaa näin!!! Mikä järki tämänlaisessa kirj.tyyl. on,,,,????
Ohis.
Ensinnäkin. Suht vieraan on outo ilmaisu. Poikani on seurustellut hänen kanssaan yli puolivuotta. Hän tulee meille opiskelupaikkakunnalta viikonlopuiksi. Poikani työ on pelastuslaitoksella eikä voi aina valita vuorojaan. Sanoin tytölle Joudatko tulee ruoka apuriksi, kuori vaik sipulit tähän jauhelihaan. Mikä tässä meni väärin? Kuorin ja pilkoin ne lopulta itse ja hän kattoi pöydän.
Minunkin ex-anoppi oli sitä mieltä, että olin huono miniäehdokas kun lautaset olivat vielä rasvaiset tiskaamiseni jäljiltä.
Sanoin, että yritin vain auttaa, teillä ei ole astianpesukonetta ja vesihanasta ei oikein tullut kuumaa vettä. Astianpesuaine oli aika vetistä ja tehotonta kun sitä oli moneen kertaan vedellä jatkettu. Tiskiharja taas oli niin pahassa kunnossa, että sitä en pystynyt käyttämään. Ja niillä vanhoilla miesten alushousuilla, joita tiskirättnä/pöytäliina käytät, en myöskään pystynyt tiskaamaan, oksetti sen verran. Mutta äläpä huoli, en enää puutu teillä taloudenpitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai nykyisin jopa ruuanlaitto.
Meille opettaja sanoi vuonna 1996, että voitte kirjoittaa ruuanlaitto, ei tarvitse kirjoittaa ruoanlaitto.
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin. Suht vieraan on outo ilmaisu. Poikani on seurustellut hänen kanssaan yli puolivuotta. Hän tulee meille opiskelupaikkakunnalta viikonlopuiksi. Poikani työ on pelastuslaitoksella eikä voi aina valita vuorojaan. Sanoin tytölle Joudatko tulee ruoka apuriksi, kuori vaik sipulit tähän jauhelihaan. Mikä tässä meni väärin? Kuorin ja pilkoin ne lopulta itse ja hän kattoi pöydän.
Kyknsä kullakin eikä siitä tarvitse ketään arvostella. Tyttö ei osaa käsitellä sipulia ja sinä et osaa kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Johtuu siitä että nykymiehet poimivat puolisot puhtaasti ulkonäön perusteella. Osaava ja koulutettu hoikka nainen ei kelpaa jos naamassa jotain vikaa.
Naamassa vikaa? Miksi kukaan alkaisi fyysiseen suhteeseen sellaisen kanssa jonka naamassa on omasta mielestä vikaa? Eiköhän oman kumppanin pitäisi kuitenkin miellyttää omaa silmää vaikkei kansainvälinen kaunotar olisikaan?
Ei ihme että porukka valittaa seksielämästään, jos ei kumppanin valinnassakaan osata huolehtia että toinen on omasta mielestä edes haluttava.
No, ehkä ei osannut, mutta mitä sitten?
Kyllä sen oppii!
Nuoria vai kuoria😊