Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten toimit, kun kauppa laskuttaa kassalla liian vähän?

Vierailija
23.10.2016 |

Kävin äsken kirpputorilla ja kassa laskutti minulta vahingossa yhden euron verran liian vähän. Tajusin myyjän mokan, mutten sanonut mitään. Sitten aloin miettimään, että olisi pitänyt sanoa, koska kyseessä oli kirppis. Jos tämä tapahtuisi ison ketjun liikkeessä, omatunto ei minua painaisi.

Miten sinä toimit näissä tilanteissa? Onko väliä, mikä liike on kyseessä? Entä sillä, onko summa iso vai pieni?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Lidlin kassa ei osaa laskea pussissa olevia leivonnaisia, en puutu asiaan. Vastaan kyllä rehellisesti, jos hän kysyy montako niitä on.

Vierailija
22/33 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kerran kassa oli antamassa väärin takaisin rahasta ( minulla oli palautuskuponki rikkoutuneesta takista) ja tajusin asian. Koetin sanoa että minun kuuluisi maksaa lisää eikä saada osa takaisin. Myyjä Jankkasi vaan että minun kuuluu saada takaisin. En ymmärtänyt kassan logikkkaa mutta tyydyin ottamaan rahaa takaisin kun takana pitkä jono. Kotona huomasin että kassa oli lyönyt palautuksena koko edellisen kerran ostokseni vaikka palautin vain rikkinäisen takin en ruokia jotka silloin ostin. En jaksanut myöhemminkään käydä selvittämässä asiaa kun olin kuitenkin koettanut sanoa kassalle aikanaan asiasta.

Toisella kerralla tajusin että kassa laskutti tietyistä levykkeistä 4€ vaikka niiden hinta oli tarjouksessa 14€. Silloin en sanonut koska samasta kaupasta olimme ostaneet aikaisemmin tuotteen jossa oli selkeä vika ja kauppa ei saanut millään hyvitettyä tuota virhettä. Selittivät vaan että johtajan pitää vielä hyväksyä hyvitys ja ehkä ensiviikolla (asiaa oli vatvottu jo kuukausi).Hain vielä toisenkin laatikon alihalpoja levykkeitä ja totesin etten enää palaa aikaisempaan reklamaationi kun hyvitys tuli näin. Myöhemmin kuulis että samassa marketissa oli kerran joku vahingossa muuttanut kaikkien naisten vaatteiden hinnaksi 5€. Oli kuulemma ollut muutaman tunnin hyvä menekki naisten vaatteilla kunnes joku viimein tajusi ihmetellä kun kalliita jakkuja ym ostettiin niin paljon ja kaikissa hinta 5€.

Yleensä kyllä sanon aina on virhe kumpaan suuntaan tahansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Lidlin kassa ei osaa laskea pussissa olevia leivonnaisia, en puutu asiaan. Vastaan kyllä rehellisesti, jos hän kysyy montako niitä on.

Joo, minä en korjaa jos huomaan että laskenut liian vähän mutta jos laittaa liikaa niin sitten huomautan. Kyllä lidlillä on varaa satunnaisesti minulle joku muutaman kymmenen sentin paistotuote tarjota.

Vierailija
24/33 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin huomaan, kun maksan kortilla ja kuiteista säästän vain takuukuitit. Isot erehdykset miten tahansa päin selvitän.

Vierailija
25/33 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin sanon. Olen saanut takaisin 50 eurosta, vaikka maksoin 20 eurolla.

Pitäisin itseäni todella nolona, jos en sanoisi.

Yllättävän moni teistä vaikuttaa epärehelliseltä.

Vierailija
26/33 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran olen saanut väärin rahasta takaisin. Maksoin 50 euron setelillä ja myyjä antoi takaisin satasesta. Pidin rahat kun ei huomannut virhettään. Kauppa oli sellainen iso cittari.

Toivon, että joku vie sinulta 50 euroa. :)

Vierailija
27/33 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppiaat ovat rosvoista pahimpia, joten niitä pitääkin kusettaa kaikin mahdollisin tavoin.

Vierailija
28/33 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran olen saanut väärin rahasta takaisin. Maksoin 50 euron setelillä ja myyjä antoi takaisin satasesta. Pidin rahat kun ei huomannut virhettään. Kauppa oli sellainen iso cittari.

Tää on jo aika paha. Ennemuinoin kun mulle vielä palkkaa maksettiin, olisin todennäköisesti huomauttanut kassalle. Nyt työttömänä, en olekaan ihan varma, mitä tekisin, moraalini voisi taipua. Sitten toisaalta, ne kerrat kun isommalla setelillä maksaa, ovat niin harvinaisia tapahtumia, että voisi mennä paemat niin sekaisin, että kassahenkilökin huomaisi, jotain outoa tapahtuneen.

Vierailija
29/33 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoin virhe, minkä muistan omalle kohdalleni sattuneen oli sellainen, kun sain kassalla 50 euroa liikaa takaisin. Olin hiljaa ja poistuin kaupasta tyytyväisenä.

Vierailija
30/33 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon jos siis huomaan siinä laskutusvaiheessa. Ihan vaan sen vuoksi, että olen muslimi ja mulla tulee herkästi huono omatunto.

Vierailija
31/33 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ohis mutta sellaisia tilanteita, että yhden maitotölkin sijaan kassa on lyönyt kaksi tölkkiä, on ihan mahdoton jälkeenpäin tutkia ja todentaa. Jos koko lasku on veloitettu/maksettu kahteen kertaan niin toki se on helpompi selvittää."

Kerran Alkossa veloittivat minulta kaljapullosta kaksi kertaa. Viikon päästä menin valittamaan, tarkistivat asian valvontakamerasta, ja palauttivat minulle ylimääräiset rahat. Olin ostanut noin 7 pulloa, ja siitä kalleimmasta olivat veloittaneet tuplasti.

Ruokakaupoissa ja kioskeillakin on vastaavat kamerat.

Vierailija
32/33 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ohis mutta sellaisia tilanteita, että yhden maitotölkin sijaan kassa on lyönyt kaksi tölkkiä, on ihan mahdoton jälkeenpäin tutkia ja todentaa. Jos koko lasku on veloitettu/maksettu kahteen kertaan niin toki se on helpompi selvittää."

Kerran Alkossa veloittivat minulta kaljapullosta kaksi kertaa. Viikon päästä menin valittamaan, tarkistivat asian valvontakamerasta, ja palauttivat minulle ylimääräiset rahat. Olin ostanut noin 7 pulloa, ja siitä kalleimmasta olivat veloittaneet tuplasti.

Ruokakaupoissa ja kioskeillakin on vastaavat kamerat.

Ei ruokakaupoissa niitä aleta mitenkään selvittämään kameroista, vaan jos se asiakas tulee siihen kuitin kanssa meuhkaamaan, että maito lyöty 2 kertaa vaikka ostin 1 purkin4viikkoa sitten, niin palautetaan se 60 senttiä sitten rouvalle takasin. Tästä tehdään sit tuotehyvityskortti kassaan jonka kassavastaava korjaa, ettei näy kassaerona. 

Ja tiedoksi teille, jotka ootte huomannu saavanne liikaa takasin, jopa yli kymmeniä euroja, niin miettikää hetki myyjän kannalta. Toki on hänen vika antaa rahaa väärä summa takasin, mutta inhimillisiä virheitä sattuu kaikille. Jos joku täällä oikeesti on 50e ylimäärästä saanut (mikä kyllä vähän epäilyttää), niin se on jo aika iso kassaero, jota selvitetään. Kun syytä ei löydy, niin tää lähtee sit tän myyjäparan palkasta.

Vierailija
33/33 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos huomaan heti kassalla niin korjaan. Jos huomaan kassalta poistuessani ja kyseessä on iso summa niin palaan kassalle korjaamaan asian.

Jos on kyseessä iso kauppaketju ja huomaan muutaman euron virheen kassalta poistuttuani niin en korjaa asiaa. Yleensä minun kohdallani kassan tekemät virheet ovat olleet ylilaskutuksia eli minulta pois.