Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tilillä 8 euroa ja rahaa tulee ens kuun 4. päivä, mitä söisitte?

Vierailija
23.10.2016 |

Yllättävien laskujen takia rahaa on aika niukasti. Uus dödö luultavasti pitäisi vielä ennen rahojen tuloa ostaa, eli oikeastaan rahaa ruokaan on noin 6 euroa tälle vajaalle kahdelle viikolle. Varastot on aikalailla syöty loppuun, puurohiutaleita/riisejä jne. löytyy, mutta proteiininlähteitä ei oikein (pari kananmunaa ja vajaa litra maitoa on, niillä pärjään tän ja huomisen). Olen normaalisti lähes vegaani, mutta nyt kun rahat on ollut tosi tiukilla, oon syönyt kananmunia ja maitoa välillä. Mitä ostaisitte kaupasta? Kiitti ehdotuksista! :)

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silakoita perunoita porkkanaa no on kyllä vaikee...dödön jättäisin pois.

Vierailija
42/54 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun seuraavan kerran saat rahaa, osta ensimmäiseksi nippu ruokalippuja opiskelijaruokalaan. Et saa mistään sillä rahalla yhtä paljon ravitsevaa ruokaa päivittäin. Silloin et tarvitse asunnolle kuin paketin kauraryynejä ja jotain hedelmää tai hilloa, ja selviät sillä niin aamut kuin illat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hernekeittoa tosiaan ja sitä kaurapuuroa kyllä sä niillä pärjäät. Ja jos tiedät missä sun lähellä on joku pelastusarmeija tai muu vastaava niin niiltä tosiaan jaetaan ruokakasseja. Semmonen olis hyvä apu ens hätään.

Sienten keruu oli aika hassu ehdotus - itse en tunne sieniä joten korissa olis mitälie myrkkyseitikeitä =D

Vierailija
44/54 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin kaurahiutaleita ja kuivattuja herneitä. Ne on halpoja ja täyttäviä ja niiden proteiinit täydentää hyvin toisiaan.

Vierailija
45/54 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin kaalin, perunaa ja porkkanoita sekä kaurahiutaleita.

Vierailija
46/54 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarviset noin 12 päivää * 3000kcal/päivä = 36000 kcal. Kun rahaa on 8e pitää ostaa ruokaa jota saa vähintään 4500kcal / eur. Tällaisia ovat:

- Kaurapuuro, 0.65 e/kg, 3600kcal/kg = 5500 kcal/eur

- Sokeri, 0.69 e/kg, 4060kcal/kg = 5900 kcal/eur

Esimerkiksi perunoilla et pääse lähellekään samaa kalorihintaa (900 kcal/eur). Riisillä voi melkein onnistua jos löydät ison säkin halvalla. 

Aika harva nainen tarvii 3000kcal päivässä, esim. mulla se määrä on ennemminkin ehkä jotain 1800kcal. Ja muutenkin, mitä väliä jos parin viikon ajan syö vähemmän kaloreita kuin tarvitsisi?

Vierailija
47/54 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun seuraavan kerran saat rahaa, osta ensimmäiseksi nippu ruokalippuja opiskelijaruokalaan. Et saa mistään sillä rahalla yhtä paljon ravitsevaa ruokaa päivittäin. Silloin et tarvitse asunnolle kuin paketin kauraryynejä ja jotain hedelmää tai hilloa, ja selviät sillä niin aamut kuin illat.

En tiedä paljonko opiskelijalounaat maksaa siellä missä asut, mutta täällä ne maksaa aina 2,60 €. Se ei todellakaan ole halpaa, jos vertaa itse tehtyyn kotiruokaan eikä ulkona syötäviin lounaisiin! Sillä hinnallahan saa vaikka koko päivän kaikki ruuat, johon sisältyy yli puoli kiloa kasviksia.

Vierailija
48/54 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijarouhepaketti (oletan että mausteita löytyy jo), perunoita, vihannessekoituspussi, makaronipussi ja pikakaurahiutaleita. Kaikki löytyy lidlistä ja näistä voikin tehdä erilaisia annoksia. Mm. Rouhetta ja paistettuja perunoita, keittoa, soijarouhemakaroniseos jne. Mikäli jätät dödön pois niin voisit ostaa vaikka linssejä? Linssikeitto on helppo tehdä ja riittää muutamaksi päiväksi. Puurot aamuin ja illoin.

Tsemppiä, pidä tilannetta haasteena!

Vierailija
49/54 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarviset noin 12 päivää * 3000kcal/päivä = 36000 kcal. Kun rahaa on 8e pitää ostaa ruokaa jota saa vähintään 4500kcal / eur. Tällaisia ovat:

Esimerkiksi perunoilla et pääse lähellekään samaa kalorihintaa (900 kcal/eur). Riisillä voi melkein onnistua jos löydät ison säkin halvalla. 

Aika harva nainen tarvii 3000kcal päivässä, esim. mulla se määrä on ennemminkin ehkä jotain 1800kcal. Ja muutenkin, mitä väliä jos parin viikon ajan syö vähemmän kaloreita kuin tarvitsisi?

Laskelmaa voi skaalata alaspäin oman kaloritarpeen mukaan, mutta senkin jälkeen useimmat täällä ehdotetut raaka-aineet (kuten peruna) ovat selkeästi liian kalliita. Alle kulutuksen ei kannata syödä etenkään opiskelijana, ei jaksa keskittyä opintoihin kun nälkä kurnii suolissa. 

Vierailija
50/54 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu on keksitty tälläsiä tilanteita varten. Käy siellä. Sä tulet vielä maksaan veroja sen verran, että ottaa päähän kun et käyttänyt sen palveluksia kun oli tarvetta. Jos et tuohon halua alentua, niin jotkut pikavippifirmat mainostaa korotonta ja kulutonta ekaa lainaa. Sitten on tietysti kavereilta/vanhemmilta vippaaminen.

Vierailija
51/54 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävien laskujen takia rahaa on aika niukasti. Uus dödö luultavasti pitäisi vielä ennen rahojen tuloa ostaa, eli oikeastaan rahaa ruokaan on noin 6 euroa tälle vajaalle kahdelle viikolle. Varastot on aikalailla syöty loppuun, puurohiutaleita/riisejä jne. löytyy, mutta proteiininlähteitä ei oikein (pari kananmunaa ja vajaa litra maitoa on, niillä pärjään tän ja huomisen). Olen normaalisti lähes vegaani, mutta nyt kun rahat on ollut tosi tiukilla, oon syönyt kananmunia ja maitoa välillä. Mitä ostaisitte kaupasta? Kiitti ehdotuksista! :)

Kaurahiutaleissa paras hinta-laatusuhde.Täydellistä ravintoarvoa ei voi odottaa.

Vierailija
52/54 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta makaroonia ja lihalientä, käy nyysimässä ketsupit ym. mausteer donalsista.

Vierailija
53/54 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskelmaa voi skaalata alaspäin oman kaloritarpeen mukaan, mutta senkin jälkeen useimmat täällä ehdotetut raaka-aineet (kuten peruna) ovat selkeästi liian kalliita. Alle kulutuksen ei kannata syödä etenkään opiskelijana, ei jaksa keskittyä opintoihin kun nälkä kurnii suolissa. 

No jos syö pelkkää kaurapuuroa sokerilla niin eipä ainakaan mun maha täydeltä tuntuisi vaikka söisikin kaloreita tarpeeksi. Mahan voi saada täyteen vajaillakin kaloreilla.

Vierailija
54/54 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelija-ateria on alle 20 kaljatölkkiä. Jos asut opiskelija-alueella, niin niitä pitäisi löytää suht hyvin luonnosta tähän aikaan vuodesta.