Mies suuttui koska en osaa kutoa, oli kysymättä luvannut kummitytölleen villasukat
Hän oli ostanut langat ja puikot, jättänyt ne keittiön pöydälle ja päälle lapun "Kudo Nellille sukat, raitakuviolla"
Lähti itse työmatkalle. Kummitytön syntymäpäivät huomenna ja minun pitäisi viedä lahja. Soitin miehelle ja hän oli ihan raivona. "Kaikki naisethan osaa"
Mistä ihmeestä saan tähän hätään itse kudotut sukat? Oli jo laittanut tytölle viestin että hänen sukkatoiveensa toteutuu. En haluaisi tuottaa tytölle pettymystä mutten voi muuttua sukiksikaan. Ostetut sukat kuitenkin erottaa itse tehdyistä.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
No eihän tuollainen mikään oikea nainen ole joka ei sukkia osaa neuloa. Toivottavasti miehesi tajuaa vaihtaa sut ihan oikeaan naiseen ja jättää tuollaisen luuserin.
No kuule, miehet ei oikeasti välitä vaikka et osaisi kutoa edes patalappua. Niitä ja sukkia saa kaupasta. Sen takia kukaan normaali mies ei vaimoaan vaihda. Ja sitten toinen juttu. Minäkin kudoin monimutkaisia kuvioneule/pintaneule/ villapaitoja yms, vuosikymmeniä, mutta en osannut kutoa sukkaa(siis kantapäätä). Jos mies olisi silloin laittanut minut kiertoon (asian takia, joka ei oikeasti merkitse hänelle pierun vertaa) hän ei olisi koskaan saanut edes tietää, että teki sen turhaan. Koska jos olisi odottanut vielä 10 vuotta, olisi hän nähnyt senkin ihmeen, että osasin kutoa sen sukan. Mutta koska hän ei laittanut minua kiertoon, hän on nyt onnellinen mies, koska hänellä on vaimo joka osaa tehdä VILLASUKAN. Mitä muuta mies voi vaimoltaan vaatia ;) Mutta oikeasti: Kukaan mies ei välitä, vaikka sen vaimo ei osaisi kutoa yhtään silmukkaa. Miehiä ei tuollainen asia kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miten jotkut eivät osaa nykyelämän perustaitoja. Tarkoitan vaatteiden silittämistä, napin ompelemista kiinni, naulan hakkaamista seinään tai itse koottavan huonekalun kokoamista. Näitä kauempien toimien osaaminen edellyttää harjaantumista, vaikka perusteet opetetaankin koulussa. Kutominenhan opetetaan myös pojille siinä missä vasaran ja sahan käyttäminen tytöille.
Kutominen on hyödytön taito. Muutamalla eurolla saa ihan kelvolliset sukat kaupasta. Mikäs siinä jos harrastuksena kutoo, mutta ei mitään järkeä muuten tuhlata aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Tän on pakko olla provo, koska mies on aivan liian tyhmä pysymään hengissä niin pitkään ikään, että kummiksi pääsisi, ja sinä taas olet muka niin tyhmä, että tuollaista katselet ja vielä yrität hänen lupauksiaan täyttää!
Silloinhan ap ja mies olisivat oiva pari,jos siis molemmat ovat tyhmiä kuin saappaat.
Toivottavasti on provo,jos tosijuttu,niin miehen käytöshän olisi paitsi tyhmää myös todella törkeää,siis lupailla ylipäätään mitään toisen puolesta.
Ja kummallinen oletus joillain tässäkin ketjussa tuntuu olevan oikeasti,että kaikkihan nyt sukat osaa neuloa.Itse olen neulonut sukat tasan kerran,yläasteella rättikässässä.Sain reikäisistä tekeleistäni arvosanan 6 1/2,vaihdoin puukässään ja olin päätökseen tyytyväinen.Onneksi en edes käytä villasukkia,joten se,etten osaa sellaisia tehdä,ei ole suurikaan menetys :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miten jotkut eivät osaa nykyelämän perustaitoja. Tarkoitan vaatteiden silittämistä, napin ompelemista kiinni, naulan hakkaamista seinään tai itse koottavan huonekalun kokoamista. Näitä kauempien toimien osaaminen edellyttää harjaantumista, vaikka perusteet opetetaankin koulussa. Kutominenhan opetetaan myös pojille siinä missä vasaran ja sahan käyttäminen tytöille.
Kutominen on hyödytön taito. Muutamalla eurolla saa ihan kelvolliset sukat kaupasta. Mikäs siinä jos harrastuksena kutoo, mutta ei mitään järkeä muuten tuhlata aikaa.
Lisäksi ne,jotka osaavat ja tykkäävät kutoa,sukittavat yleensä koko lähipiirinsä,joten kutominen ei ole tosiaan ole taito,jolle jokaisella olisi käyttöä.Itse en erityisemmin pidä villasukista,mutta saan niitä parit kolmet joka joulu.Miksi siisi opettelisin neulomaan sukkia?
Kaupasta saa ostettua valmiita villasukkia.
nimim. inhosin jo ala-asteella käsitöitä