Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies suuttui koska en osaa kutoa, oli kysymättä luvannut kummitytölleen villasukat

Vierailija
23.10.2016 |

Hän oli ostanut langat ja puikot, jättänyt ne keittiön pöydälle ja päälle lapun "Kudo Nellille sukat, raitakuviolla"

Lähti itse työmatkalle. Kummitytön syntymäpäivät huomenna ja minun pitäisi viedä lahja. Soitin miehelle ja hän oli ihan raivona. "Kaikki naisethan osaa"

Mistä ihmeestä saan tähän hätään itse kudotut sukat? Oli jo laittanut tytölle viestin että hänen sukkatoiveensa toteutuu. En haluaisi tuottaa tytölle pettymystä mutten voi muuttua sukiksikaan. Ostetut sukat kuitenkin erottaa itse tehdyistä.

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vie ne langat ja puikot Nellille lahjaksi:) Oppiipa neitikin kutomaan sukkansa.

Paras ehdotus tähän mennessä! Minullekin mummo opetti sukkien kutomisen jo silloin, kun olin alle kymmenvuotias.

Vierailija
22/85 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks tää sama alotus ollu aikasemmin vetoketjun vaihtamisesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sulla on joku kaveri joka ne sukat osaa tehdä.

Vierailija
24/85 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä? Mitä ihmettä oikeasti? Sun pitäisi päivässä neuloa sukat?

Olisit otettu miten mahtavana sun mies pitää sua, meillä muilla kun menee enemmän kuin päivä.

Ei vaan, haistata kakka miehelle ja vie kaupasta jotain kivaa.

Vierailija
25/85 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mies osasi oikein ostaa langat JA puikot? Varmaan joo.

Vierailija
26/85 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä olit, kun muut lapset opettelivat koulussa kutomaan? Häiritsemässä varmaan opetusta. Olisit edes pyytänyt mummoasi tai äitiäsi opettamaan, kun ei oppi muuten mennyt päähän.

Minä neuloin lapsena paljon, koulussa ja kotona. Sitten tuli varmaan 10 vuoden tauko ja kun rupesin uudestaan neulomaan, ei sukan kantapään neulomisesta ollut mitään muistikuvaa, joten se piti opetella uudestaan. Neuloin lapsille ja miehelle sukkia, lapasia, villapuseroita, kaulahuiveja, ihan mitä vaan.

Nyt taas neulomisessa on ollut pitkä tauko ja villasukkia tekisi mieli tehdä. Mutta se kantapää... Eipä ole muistissa, ei.

Miten muuten sinulla onnistuu? Osaatko tehdä sukat, lapaset tai villatakin ihmiselle, jonka kokoa et tiedä? Ei kaikilla saman ikäisillä ole saman kokoiset kädet tai jalat. Liian pienet tai liian isot vaatteet ei lahjan saajaa ilahduta.

Vierailija
27/85 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä olit, kun muut lapset opettelivat koulussa kutomaan? Häiritsemässä varmaan opetusta. Olisit edes pyytänyt mummoasi tai äitiäsi opettamaan, kun ei oppi muuten mennyt päähän.

Meidän koulussa ei opeteltu villasukkia neulomaan. Joku kaulahuivi tehtiin, mikä on aika eri tasoa kun sukan kantapää.

-ei ap

Mekin neulottiin koulussa vaan patalappu aina oikein neuleena. Äiti sit joskus opetti mut neuloon sukkia ja nyt perussukkapari valmistuu vajaassa viikonlopussa.

-N21

Vierailija
28/85 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap mutta en oppinut koulussa kutomaan. Olin tunneilla läsnä mutta ei opettajalla ollut aikaa neuvoa henkilökohtaisesti.

Vierailija
29/85 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin provoba, ellei mulle olusi kerran käynyt niin, että opiskeluporukka oli kutsuttu kylään illanistujaisiin. Oöin menossa vieraana sinne siis. Päivällä huomasin, että yksi mies oli jättänyt minulle viestin "ostin xxx ... l(uettelo erilaisia ruokatarvikkeita)' soitin hänelle ihmeissään, että oliko viesti väärälle henkilölle vahingossa tms. Ei, hän oli vain ajatellut, että koska olen nainen, niin ilman muuta teen ruuan sinne illanistujaisiin ja ystävällisesti vain informoi mua siitä, millaisia raaka-aineita oli odotettavissa. Sanoin kyllä suorat sanat miehelle, en tiedä tajusiko silti, että mikä oli mennyt pieleen.

Vierailija
30/85 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös sukkia neulota, mattoja kudotaan?

t. ohis

Oletko kuullut murteista?

Sinä et ilmeisesti ole kuullut murteista tai oikeinkirjoituksesta. Murre on eri asia kuin väärin kutsuminen tai termistön sekoittaminen.

Vierailija
31/85 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vie ne langat ja puikot Nellille lahjaksi:) Oppiipa neitikin kutomaan sukkansa.

Siihen vielä mukaan lehti tai kirja, jossa on kaikki vaiheet selkeästi kuvin esitettyinä. Neulominen on hyvä harrastus.

Vierailija
32/85 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä? Mitä ihmettä oikeasti? Sun pitäisi päivässä neuloa sukat?

Olisit otettu miten mahtavana sun mies pitää sua, meillä muilla kun menee enemmän kuin päivä.

Ei vaan, haistata kakka miehelle ja vie kaupasta jotain kivaa.

Miksi ap:n pitäisi ylipäänsä hankkia ja viedä lahja miehen kummitytölle??? Se on miehen oma homma.

Vierailija
33/85 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. ohis

Sinä et ilmeisesti ole kuullut murteista tai oikeinkirjoituksesta. Murre on eri asia kuin väärin kutsuminen tai termistön sekoittaminen.

Sana kudin tarkoittaa kesken olevaa neulomusta.

Vierailija
34/85 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. ohis

Voi raukkaa. Sulla taisi mennä koko elämä sekaisin tämän ketjun takia.

Vierailija
35/85 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vävy neuloo pipoja tosi nopeasti, kyllä puikot sopii miehenkin käteen. Miehen lupaus, miehen duuni. Älä koske.

Vierailija
36/85 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5. Miesvihaprovoaja vauhdissa. Oletko feministilesbo vai muuten vain päästäsi sekaisin?

Taas miesviha ulisija paikalla pilaamassa ketjun.

Vierailija
37/85 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa älytön mies. Koko juttu on igan hullu. Olettaa, että kaikki naiset tekevät käsitöitä ja tuollainen kudo huomiseksi lappu. Ja miksei hän itse hanki lahjaa omalle kummitytölleen. Ja kukaan lapsi ei halua lahjaksi lapasia tai ns pehmeitä paketteja. En kyllä olisi moisen miehen kanssa ollenkaan, mitä hyviä puolia hänessä on?...

Miten niin ei halua? Mun 9-v pikkusisko just tänään kysyi, että voisinko tehdä hänelle synttärilahjaks villasukat kun äiti ei osaa tehdä ja uudessa kodissa on kylmät lattiat ja varpaita palelee. Lupasin tehdä.

Vierailija
38/85 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et kai neuloa/kutoa/virkata/ruokaa tehdä osaakaan ku oot moderni femakko lehmä joka vaan istuu perse homeessa palstailemassa. hopi hopi opettelemaan .

Suosittelen, että juttelet raivoisasta käytöksestäsi seuraavan kerran psykoterapiasi aikana.

Olen pahoillani, ettei edes äitisi pitänyt sinusta.

Ohis

Vierailija
39/85 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen mies ostaa langat ja puikot? Tuntuu ihan uskomattomalta, että joku mies on osannut näin tehdä. Veikaisin, että suurinosa miehistä ei ymmärrä puikoista ja langoista höykäsenpölähtävää. Saatika, että menisi niitä ostamaan.  luulisi, että AP:n mies olisi sanonut , että "lupasin, että kudot Nellille sukat" ja jättänyt koko homman puikkoja ja lankojen hankkimista myöten AP kontolle.

Vierailija
40/85 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miespä luuli, että taloyhtiön syystalkoot (haravointia ja pihansiivousta) on tarkoitettu taloyhtiön naisille....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme