Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Että osaakin olla iljettävä ruokapöytätapa :O

Vierailija
03.07.2008 |

Juoman ryystäminen ruuan sekaan.

Miten jotkut eivät voi syödä siististi vaan hörnivät juomaa joka suupalan sekaan, yhtäaikaa ruuan kanssa suuhun. Aikuiset ihmiset jopa. Satuin samaan juhlapöytään erään n. 30v naisen kanssa, joka juhlaruokaa nauttiessaankaan ei voinut hillitä tätä ällöttävää tapaa, vaan hörppäsi joka ikiselle suupalalle vesi- tai viinilasista(!).

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielellään hörnisin joka suupalan sekaan kuumaa juomaa. muuten tuppaa jäämään kurkkuun kiinni...

Vierailija
2/38 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta juon ruokapalojen välissä, en samaan aikaan kun ruoka on suussa. Onko sekin siis väärin??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap puhuu juoman ryystämisestä ruuan sekaan.

mutta juon ruokapalojen välissä, en samaan aikaan kun ruoka on suussa. Onko sekin siis väärin??

Vierailija
4/38 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen koko ikäni syönyt noin että syön ensin suun tyhjäksi ennenkuin juon, mutta mä syön todella nopeasti enkä mitenkään hitaan huolellisesti pureskele. Syön jatkuvasti liian suuria annoksia. Välillä kun juon vettä suupalojen jälkeen niin paremmin jaksaa taas ahtaa sitä ruokaa...

Vierailija
5/38 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidetääs tämä ylhäällä, että kaikki primitiiviset mätystäjät ehtivät saada tapatietoutta.

Vierailija
6/38 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen koko ikäni syönyt noin että syön ensin suun tyhjäksi ennenkuin juon, mutta mä syön todella nopeasti enkä mitenkään hitaan huolellisesti pureskele. Syön jatkuvasti liian suuria annoksia. Välillä kun juon vettä suupalojen jälkeen niin paremmin jaksaa taas ahtaa sitä ruokaa...

Vierailija
7/38 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lautaseni pöytäseurueesta ensimäisenä tyhjäksi. Sitäpaitsi kylläisyyden tunteen kehittymiseen kestää n 20 minuuttia, joten se ei ainakaan mun ruokailun aikana ehdi tulla...

Vierailija
8/38 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei syöminen ole mikään nopeuskilpailu. :)

Vierailija
9/38 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan tullut mieleenkään, että tossa olisi jotain kamalaa. Miten se ap sua noin pääsi ärsyttämään? Voisiko joku kertoa, missä sanotaan ettei saa pistää samaan aikaan ruokaa ja juomaa suuhun, en oo koskaan tollasesta kuullutkaan.

Vierailija
10/38 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

luonnollinen tahti. Seurassa yritän aina syödä mahdollisimman hitaasti koska on jotenkin noloa istua siinä lautanen tyhjänä kun toiset on päässeet annoksissaan vasta jonnekin puoleenväliin.

Yksin syödessäni (useinmiten syön yksin) ei ole mitään syytä hidastella.

Vierailija
11/38 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies tekee tota.

itse en ikinä tekis noin. ensinnäkin mut on kasvatettu niin että noin ei tehdä vaan juodaan vasta syömisen jälkeen. ja kun kotona syön ei mulla välttämättä edes ole vesilasi pöydällä vaan juon sen vasta kun nousen pöydästä.

ja toiseks, tuohan ei ole kovin terveellistäkään. ruoka sulaa huonommin kun veden (maidon) mukana menee alas isompia paloja ruokaa.

jo eli mies meillä tekee noin, mutta lapset kyllä opetetaan tekemään toisin.

Vierailija
12/38 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutui makua peittääkseen hörppimään viiniä äkkiä päälle?

Vierailija
13/38 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toiseks, tuohan ei ole kovin terveellistäkään. ruoka sulaa huonommin kun veden (maidon) mukana menee alas isompia paloja ruokaa.

No eihän sitä juodakaan, vaan otetaan vain sen verran, että ruoka menee paremmin alas. Tietenkään. Juominen kesken ruoan tuntuisi oudolta. Joko ennen tai jälkeen tai sekä että, mutta ei keskellä.

Vierailija
14/38 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin menee ruoan kanssa lasitolkulla maitoa, kun ruoka huuhdellaan sillä alas. Uh!!

Itse en tarvitse juotavaa lainkaan ruuan kanssa.

Vierailija
15/38 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä ruokaa alas. Vaan juon aina suupajonen välillä, siis kun suu on tyhjänä.

Vierailija
16/38 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä tiedoksi tapakasvatusta tynnyrissä kasvaneille ryystäjille! :)

Vierailija
17/38 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko nyt kertoa, missä sitä sanotaan, ettei ruoan kanssa saa olla juomaa suussa samaan aikaan. Kiinnostaisi mua.

Vierailija
18/38 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
19/38 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tainnut lukea liikaa etikettikirjoja. Niissähän on ohjeena, että juomaa saa ottaa vain täysin tyhjään suuhun. Todella harva jaksaa tuollaista pilkunviilausta.

Vierailija
20/38 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monin verroin ällöttävämpää on esim. puhua suu täynnä ruokaa, jolloin ruokaa roiskuu pitkin pöytää ja toisten lautasille, yök.

Tai aivastella tai yskiä pöytään päin laittamatta kättä suun eteen.

Tai ryystää keittoa tai juomaa.

Tai massuttaa ruokaa, siis pureksia sulkematta suuta.

Tai nuolla sormia ja ottaa sitten vaikka leipäkorista leipää niin, että koskee paitsi omaan viipaleeseen, myös muihin, y ö k.

Tai röyhtäillä kuuluvasti, puhumattakaan piereskelystä.

Nih.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi