Että osaakin olla iljettävä ruokapöytätapa :O
Juoman ryystäminen ruuan sekaan.
Miten jotkut eivät voi syödä siististi vaan hörnivät juomaa joka suupalan sekaan, yhtäaikaa ruuan kanssa suuhun. Aikuiset ihmiset jopa. Satuin samaan juhlapöytään erään n. 30v naisen kanssa, joka juhlaruokaa nauttiessaankaan ei voinut hillitä tätä ällöttävää tapaa, vaan hörppäsi joka ikiselle suupalalle vesi- tai viinilasista(!).
Kommentit (38)
auttaa muuten pitämään läskit pois ja ruuansulatuksen kunnossa. Suosittelen.
Mutta oletko jokaikinen kerta esim nielly kaikki leivänmurut ennen kun olet hörpännyt nestettä päälle?
Jotkut maut vaan kuuluvat yhteen esim. kahvi ja hyvä suklaakakku tms.
Mä en ole koskaan tullut edes ajatelleeksi, että ruoan ja juoman voisi työntää suuhun samanaikaisesti! Ällöttävä ajatuskin...
t. ei ap
[
kun suussa on sekaisin ruuat ja juomat? Se on minusta niin kummallinen tapa. Miksi niin tehdään? Kertoisiko joku joka sitä harrastaa.
Suu syödään tyhjäksi ennen kuin juodaan. Näin myös ruoansulatus toimii parhaiten.
Tyylikäs nainen myös pyyhkäisee suunsa lautasliinalla ennenkuin hörppää juomaa, niin että lasin reuna pysyy siistinä.
Mutta käsittääkseni ap tarkoittikin juuri sitä, että käytännössä samaan aikaan tungetaan sekä ruoka että juoma suuhun, eli hörnitään sitä juomaa joka suupalan jälkeen kun suu on vielä täynnä ruokaa.
Ja makujakin on monenlaisia, itse en voi sietää kahvia, ja se ehdottomasti pilaisi hyvän suklaakakun maun täysin. ;)
Mutta oletko jokaikinen kerta esim nielly kaikki leivänmurut ennen kun olet hörpännyt nestettä päälle?
Jotkut maut vaan kuuluvat yhteen esim. kahvi ja hyvä suklaakakku tms.
[
ei se kuiva ruoka muuten mene alas. Ehkä mulla on sitten huono syljeneritys? Toinen syy on liian suolainen ruoka.
mutta tunnustan etten ainakaan muista, että koskaan olisi opetettu ettei ruokaa ja juomaa saa laittaa yhtäaikaa suuhun.
t. juntti-justiina
Vaatii alkuun kärsivällisyyttä ja harjoitusta, mutta palkitsee sitten kyllä. Toimii nimittäin NIIN paljon paremmin se ruuansulatus, eikä tule mätettyä liian isoja annoksia. Kokeilkaa huviksenne, niin yllätytte!
ei se kuiva ruoka muuten mene alas. Ehkä mulla on sitten huono syljeneritys? Toinen syy on liian suolainen ruoka.
Itse en muutenkaan tarvitse välttämättä juomaa ruoan kanssa. Hörpin vettä pitkin päivää aina kun janottaa ja pystyn hyvin nielemään ruokani ilman mitään ruokajuomaa.
Jos vanhemmat tekevät noin, lapset oppivat herkästi saman ruman tavan. Sitten ihmetellään kun maitoa menee enemmän kuin jaksaa kaupasta kantaa.
kun suussa on sekaisin ruuat ja juomat? Se on minusta niin kummallinen tapa. Miksi niin tehdään? Kertoisiko joku joka sitä harrastaa.
kun mätetään silmät pyörien ruuat ja juomat pötsiin, sen minkä vain käsistä keretään. YÄK!
Jos vanhemmat tekevät noin, lapset oppivat herkästi saman ruman tavan. Sitten ihmetellään kun maitoa menee enemmän kuin jaksaa kaupasta kantaa.
kun mätetään silmät pyörien ruuat ja juomat pötsiin, sen minkä vain käsistä keretään. YÄK!
en tarkoitakaan kuivaa könttyrää, esim. paljasta näkkileipää, vaan ihan tavallista ruokaa. Vaikka pastaa.
Vaatii alkuun kärsivällisyyttä ja harjoitusta, mutta palkitsee sitten kyllä. Toimii nimittäin NIIN paljon paremmin se ruuansulatus, eikä tule mätettyä liian isoja annoksia. Kokeilkaa huviksenne, niin yllätytte!
Kun pureskelet ruokasi kunnolla, ehdit tuntea itsesi kylläiseksi ennen kuin olet syönyt liikaa. Opit ottamaan sopivan annoksen pikkuhiljaa. Lisäksi tulet syöneeksi hitaammin kuin muut, eikä sitä oikein itsekseen viitsi jäädä jauhamaan, kun muut siirtyvät pois pöydästä.
suuhun samanaikaisesti! Ällöttävä ajatuskin...
t. ei ap