Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen naimisissa ADHD-naisen kanssa, haluatko kysyä jotain?

Vierailija
23.10.2016 |

Vastailen jonkin aikaa kysymyksiin.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisten naisten kanssa tykkäät pettää vaimoasi?

En minkäänlaisten.

En halua muita naisia. haluan vain omaa vaimoani.

AP

Asia selvä, tämä on naisen kirjoittama provo. :D voitte kaikki lopettaa kyselemisen.

Vierailija
22/49 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko lapsilla add/adhd oireita havaittavissa?

Ei ole. Vanhempi on 4 vuotias ja on ihan normaali, nuorempi on vasta 6kk.

Vaimollani havaittiin ADHD 6 vuotiaana.

AP

*korjaan 3 vuotias, ei 4 vuotias.

Puhelimella tulee niin herkästi kirjoitusvirheitä.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olette saaneet arjen pyörimään? Miten onnistutte riitelemään järkevästi?

Itse siis seurustelen miehen kanssa, jolla on vaikea ADHD. Itse olen erityisherkkä, ja minulla on runsaasti ADD- ja AS-piirteitä. Tiedän, kuulostan joltain aspergerpalstatrollilta mutta en puhu palturia. En ole diagnosoinut itseäni tai miesystävääni vaan diagnoosit on tehty ihan neuropsykiatrisessa kuntoutuskeskuksessa, osaavan lääkärin toimesta.

Mutta niin, olen itse törmännyt siihen ongelmaan että mies saattaa tulistua todella herkästi ja töksäytellä rumia asioita ja olla vainoharhainen. Huomasin, että joku oli itse asiassa jo kysynytkin tätä aiemmissa kommenteissa. Itse taas olen enemmän sellainen että pelkään, jos minulle huudetaan. Ja vetäydyn ja pakenen tilanteesta, mikä aiheuttaa vain lisää riitaa.

Minuakin kiinnostaisi tietää, onko se (äkkipikaisuus) tyypillistä ADHD-ihmisille ja miten sen kanssa voi elää. Mutta erityisesti kiinnostaa se, miten olette saaneet asiat toimimaan? Millaista apua on tarjolla neuropariskunnille, oletteko kokeilleet yksilö- tai pariterapiaa tai muita palveluita? Olisin kiitollinen, jos voisit antaa joitain vinkkejä miten saisi yhteiselon toimimaan paremmin.

Vierailija
24/49 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisten naisten kanssa tykkäät pettää vaimoasi?

En minkäänlaisten.

En halua muita naisia. haluan vain omaa vaimoani.

AP

Asia selvä, tämä on naisen kirjoittama provo. :D voitte kaikki lopettaa kyselemisen.

Väitätkö, että ei olisi miehiä jotka ei pettäisi? Rakastan vaimoani niin paljon ja hän on minulle kaikki kaikessa, niin miksi olisin kiinnostunut muista naisista?

AP

Vierailija
25/49 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko vaimollasi osto maniaa? että haluaa ostella kaikkea turhaa :-D

Vierailija
26/49 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö naisilla adhd voi näkyä hitautena?

Vierailija
27/49 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy muistaa, että jokainen jolla on ADHD on yksilö. Minä olen reilu 30-vuotias nainen jolla ADHD. Olen nykyisen mieheni kanssa ollut kohta 7vuotta, minulla on kaksi lasta ja olen vastuullisessa asemassa työssäni.

Olen aina ollut oikea ilopilleri, "luonnonlapsi", tunnollinen, kiltti, taiteellinen ja innostun helposti, enkä osaa peitellä sitä. Pettymyksiä en osaa käsitellä vieläkään hyvin vaan joudun miettimään aina, että miten tähän pettymykseen "normaali" ihminen suhtautuisi eli pyrin muokkaaamaan itse omia käyttäytymismalleja ja olen siinä onnistunutkin, mutta se on vaatinut aikaa.

Minut on rauhoittanut oikeanlainen mies, joka on minulle tuki ja turva. Hän on rakastanut minua alusta asti sellaisena kuin olen, vaikka en ole piirteitäni pystynyt saati pyrkinyt peittelemään. Ja toinen rauhoittava tekijä on lapset. Aina sanotaan, että ADHD:t ovat uskottomia - minäkin olin ennen, nykyisessä suhteessa ei ole tullut mieleenkään pettää. Eli myös ADHD voi muuttua.

Ennen nykyistä miestäni minulla on ollut kymmeniä miehiä ja holtiton seksielämä. Miehet ovat aina ihastuneet ja rakastuneet minuun helposti, joten seurasta ei ole koskaan ollut pulaa. 

Vierailija
28/49 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olette saaneet arjen pyörimään? Miten onnistutte riitelemään järkevästi?

Itse siis seurustelen miehen kanssa, jolla on vaikea ADHD. Itse olen erityisherkkä, ja minulla on runsaasti ADD- ja AS-piirteitä. Tiedän, kuulostan joltain aspergerpalstatrollilta mutta en puhu palturia. En ole diagnosoinut itseäni tai miesystävääni vaan diagnoosit on tehty ihan neuropsykiatrisessa kuntoutuskeskuksessa, osaavan lääkärin toimesta.

Mutta niin, olen itse törmännyt siihen ongelmaan että mies saattaa tulistua todella herkästi ja töksäytellä rumia asioita ja olla vainoharhainen. Huomasin, että joku oli itse asiassa jo kysynytkin tätä aiemmissa kommenteissa. Itse taas olen enemmän sellainen että pelkään, jos minulle huudetaan. Ja vetäydyn ja pakenen tilanteesta, mikä aiheuttaa vain lisää riitaa.

Minuakin kiinnostaisi tietää, onko se (äkkipikaisuus) tyypillistä ADHD-ihmisille ja miten sen kanssa voi elää. Mutta erityisesti kiinnostaa se, miten olette saaneet asiat toimimaan? Millaista apua on tarjolla neuropariskunnille, oletteko kokeilleet yksilö- tai pariterapiaa tai muita palveluita? Olisin kiitollinen, jos voisit antaa joitain vinkkejä miten saisi yhteiselon toimimaan paremmin.

Meillä on arki suht tavallista. Moni kaverimme ja ystävämme on ollut ihmeissään, kun ovat saaneet tietää vaimoni ADHD:sta, kuulemma vaikuttaa niin "tavalliselta".

Sen verran tiedän, että joillain ADHD-ihmisillä voi olla todella lyhyt pinna. Oma vaimoni suuttuessaan alkaa ensiksi itkemään ja sitten raivoamaan, sitten poistuu johonkin toiseen huoneeseen mököttämään. Vaimoni on viimeksi käynyt neuropsykologilla joskus teini-ikäisenä. Käyttääkö miehesi ADHD lääkkeitä? Vaimoni käytti niitä seurustelun alkuaikoina, kun hän oli alunperin todella levoton ja hänellä oli keskittymiskyky lähes olematon samalla hän puhui usein levottomia juttuja. Vaimoni lopetti ADHD lääkkeiden käytön 19 vuotiaana ja sen jälkeen hän rauhoittunut huomattavasti. ADHD lääkkeistä oli apua todella paljon.

Ne hyvin harvat kerrat, kun ollaan riidelty niin riitelyissä olen yrittänyt olla mahdollisimman "asiallinen", mutta vaimoni on luonteeltaan erittäin herkkä ja alkaa itkemään lähes välittömästi jos hänelle sanoo mitä tahansa negatiivistä.

Kuinka vanhoja olette?

Itse olen 30 ja vaimoni on 28.

AP

Vierailija
29/49 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

muiqqwla kirjoitti:

onko vaimollasi osto maniaa? että haluaa ostella kaikkea turhaa :-D

On, tämän vuoksi saattaa unohtua tärkeät ruokaostokset. Hän kerran osti hajuvettä ja lehtiä ruoan sijasta ja jouduin itse hakemaan ne ruoat.

AP

Vierailija
30/49 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö naisilla adhd voi näkyä hitautena?

Voi näkyä joillakin, vaimollani ei ole sitä piirrettä.

AP

Vierailija
31/49 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

adhdadhd kirjoitti:

Täytyy muistaa, että jokainen jolla on ADHD on yksilö. Minä olen reilu 30-vuotias nainen jolla ADHD. Olen nykyisen mieheni kanssa ollut kohta 7vuotta, minulla on kaksi lasta ja olen vastuullisessa asemassa työssäni.

Olen aina ollut oikea ilopilleri, "luonnonlapsi", tunnollinen, kiltti, taiteellinen ja innostun helposti, enkä osaa peitellä sitä. Pettymyksiä en osaa käsitellä vieläkään hyvin vaan joudun miettimään aina, että miten tähän pettymykseen "normaali" ihminen suhtautuisi eli pyrin muokkaaamaan itse omia käyttäytymismalleja ja olen siinä onnistunutkin, mutta se on vaatinut aikaa.

Minut on rauhoittanut oikeanlainen mies, joka on minulle tuki ja turva. Hän on rakastanut minua alusta asti sellaisena kuin olen, vaikka en ole piirteitäni pystynyt saati pyrkinyt peittelemään. Ja toinen rauhoittava tekijä on lapset. Aina sanotaan, että ADHD:t ovat uskottomia - minäkin olin ennen, nykyisessä suhteessa ei ole tullut mieleenkään pettää. Eli myös ADHD voi muuttua.

Ennen nykyistä miestäni minulla on ollut kymmeniä miehiä ja holtiton seksielämä. Miehet ovat aina ihastuneet ja rakastuneet minuun helposti, joten seurasta ei ole koskaan ollut pulaa. 

Kuulostat aivan vaimoltani! Hän on myös sellainen "ilopilleri", hänellä se ilmenee siten, että hän tykkää nauraa paljon. Hänkin innostuu asioista välillä liian helposti. Hän on ollut viimeiset 9 vuotta aika rauhallinen. Meilläkin on ollut lasten vuoksi vähän liiankin rauhallista välillä :D. Itselläni on ollut tyttöystävä aikaisemmin, mutta minä olen vaimoni ensimmäinen poikaystävä/aviomies. Meilläkin seksielämä on välillä aika holtitonta ja tämän vuoksi saatetaan harrastaa seksiä montakin kertaa päivässä. Moni kaverini ja tuttuni on usein ihmetellyt sitä, että vaimollani on ADHD, kun eivät sitä huomaa kun hän on niin tavallisen oloinen.

AP

Vierailija
32/49 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastatteko peppuseksiä?

Vierailija
33/49 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harrastatteko peppuseksiä?

Ei, eikä aiota kokeillakaan. Vaimoni vihaa sitä ja minä myös.

AP

Vierailija
34/49 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska ketju. Itse olen ADHD-nainen ja naimisissa "normaalin" miehen kanssa. Vaimosi vaikuttaa täsmälleen samanlaiselta kuin itse, mutta saatan olla hieman temperamenttisempi. Tuo toinen reilu 30-v ADHD-nainen taas kolahti täysin :) Mukavaa, että meitä on useampi!

Onnekkaita olemme me jotka olemme löytäneet rakkaan joka haluaa meidät juuri tällaisena kuin olemme. Oma miehenikin on vuodesta toiseen silminnähden rakastunut minuun ja minä häneen.

Vierailija
35/49 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauska ketju. Itse olen ADHD-nainen ja naimisissa "normaalin" miehen kanssa. Vaimosi vaikuttaa täsmälleen samanlaiselta kuin itse, mutta saatan olla hieman temperamenttisempi. Tuo toinen reilu 30-v ADHD-nainen taas kolahti täysin :) Mukavaa, että meitä on useampi!

Onnekkaita olemme me jotka olemme löytäneet rakkaan joka haluaa meidät juuri tällaisena kuin olemme. Oma miehenikin on vuodesta toiseen silminnähden rakastunut minuun ja minä häneen.

Kiitos paljon! Sinä ja se toinen 30v nainen olette aivan kuin vaimoni! :)

"Onnekkaita olemme me jotka olemme löytäneet rakkaan joka haluaa meidät juuri tällaisena kuin olemme" Pitää täysin paikkansa! Itse rakastan vaimoani yli kaiken ja hän on minulle kaikki kaikessa! Vaimoni on täysin kiintynyt minuun ja rakastaa minua yli kaiken, hän laittaa usein viestejä minulle kun olen töissä esim. "rakastan sinua, olet ihana" tai "milloin tulet kotiin? kaipaan sinua".

AP

Vierailija
36/49 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten Adhd näkyy vaimosi seksuaalisuudessa?

Sen verran, että vaimoni haluaa usein seksiä kanssani ja haluaa harrastaa useinkin rajumpaa seksiä.

Hän on sanonut suoraan minulle, että häntä usein "panettaa". Harrastamme seksiä nykyisin noin 10 kertaa viikossa. Haluan häntä itsekin kovasti ja rakastamme toisamme niin paljon. Hän on aina ollut seksuaalisesti aktiivinen suhteemme alusta asti.

AP

Onko nyt sitten niin että voimakas sukuvietti naisessa ja ADHD korreloivat vahvasti?

Ja tietääkö se sun panetusmuija että olet täällä sen panetuksista raportoimassa?

Vierailija
37/49 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos paljon! Sinä ja se toinen 30v nainen olette aivan kuin vaimoni! :)

"Onnekkaita olemme me jotka olemme löytäneet rakkaan joka haluaa meidät juuri tällaisena kuin olemme" Pitää täysin paikkansa! Itse rakastan vaimoani yli kaiken ja hän on minulle kaikki kaikessa! Vaimoni on täysin kiintynyt minuun ja rakastaa minua yli kaiken, hän laittaa usein viestejä minulle kun olen töissä esim. "rakastan sinua, olet ihana" tai "milloin tulet kotiin? kaipaan sinua".

AP

Oikein!

Vierailija
38/49 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 30v nainen, jolla juuri diagnosoitiin ADD. Olen älykkyydelläni tähän asti korreloinut oireita, ja monen mielestä olenkin "aivan normaali", mutta lähimmät ihmiset ja työkaverit kyllä huomaavat käytännön ongelmani jatkuvasti. Nyt olen löytänyt mies"kokelaan", joka tuntuu olevan aivan ihana, ymmärtää tilanteeni ja on jopa aivan käytännön apuna muistuttamassa asioista, mutta pitää myös piirteistä minussa: spontaanius, avoimuus, aitous, lämmin luonteeni ja ilmeisesti myös se aika kova seksivietti :D :D hän on itse ihanan järkevä, mutta myös spontaani ja leikkisä. Onnea teille jatkoon, kuulostat ihanalta mieheltä ihanalle vaimollesi!

Vierailija
39/49 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten Adhd näkyy vaimosi seksuaalisuudessa?

Sen verran, että vaimoni haluaa usein seksiä kanssani ja haluaa harrastaa useinkin rajumpaa seksiä.

Hän on sanonut suoraan minulle, että häntä usein "panettaa". Harrastamme seksiä nykyisin noin 10 kertaa viikossa. Haluan häntä itsekin kovasti ja rakastamme toisamme niin paljon. Hän on aina ollut seksuaalisesti aktiivinen suhteemme alusta asti.

AP

Onko nyt sitten niin että voimakas sukuvietti naisessa ja ADHD korreloivat vahvasti?

Ja tietääkö se sun panetusmuija että olet täällä sen panetuksista raportoimassa?

En yleistä, mutta mitä olen lukenut useista foorumeista niin on raportoitu että ADHD:n omaavat miehet ja naiset omaavat korkeamman sukuvietin, toisaalta taas joillain on ihan normaali tai hyvin vähäinen, vaimollani taas on hyvin korkea.

Joo ja tietää, hän juuri nyt on tässä vierelläni katsomassa TV:tä. Hän itsekin kirjoittelee tänne palstalle silloin tällöin.

AP

AP

Vierailija
40/49 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse 30v nainen, jolla juuri diagnosoitiin ADD. Olen älykkyydelläni tähän asti korreloinut oireita, ja monen mielestä olenkin "aivan normaali", mutta lähimmät ihmiset ja työkaverit kyllä huomaavat käytännön ongelmani jatkuvasti. Nyt olen löytänyt mies"kokelaan", joka tuntuu olevan aivan ihana, ymmärtää tilanteeni ja on jopa aivan käytännön apuna muistuttamassa asioista, mutta pitää myös piirteistä minussa: spontaanius, avoimuus, aitous, lämmin luonteeni ja ilmeisesti myös se aika kova seksivietti :D :D hän on itse ihanan järkevä, mutta myös spontaani ja leikkisä. Onnea teille jatkoon, kuulostat ihanalta mieheltä ihanalle vaimollesi!

Kiitos paljon ja onnea teille jatkoon! On tosi hienoa, että miehesi ymmärtää tilanteesi. :)

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi