Huhhuh, pesin tänään 5 koneellista pyykkiä! Oli vähän kertynyt ja vielä jäi huomiseksi lakanat.
2 mustaa, 1 punertava, 1 valkoinen ja 1 sinertävä, kaikki samassa lämpötilassa (60 ast). Onnea on taloyhtiön kuivaushuone!
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Mitkä lenkkarit kestää kertan viikossa pesun? Etelä-Suomessa ei ole satanut kolmeen viikkoon; miten niistä edes tulee niin likaisa että täytyy pestä kerran viikossa?
Laadukkaat lenkkarit kestää. Ei asuta asfaltti/ betonihelvetissä. Sillain ne likaantuu.
Meillä tulee pari koneellista joka päivä, joskus kolmekin ja meitä on 1 aikuinen, 2 lasta ja 2 pestävää turkkikoiraa, joille tarviin myös pyyhkeitä. Kaikki hikiurheillaan ja lisäksi yhdeltä tulee ratsastusvaatteet pesuun kerran viikossa. Uimapuvut pesen erikseen pienimmällä linkouksella ja nekin tulee kerran viikossa. Vatteiden ja liinavaatteiden lisäksi säännöllisesti pestään sohvanpäälliset, keittiön pöytäliina ja pieniä mattoja. Jos joku päivä en pese mitään, pyykkikaappi tuntuu pursuavan heti. Ja en ikinä pesisi valkoisia värillisten kanssa, pyykki lajitellaan.
Joo, toi pyykin lajittelu on mullekin tosi tärkeetä. Pesen mielummin min. täytöllä kuin isoja koneellisia sekovärisiä. Pyykit pysyy hyvänä ja värit kirkkaana. Lisäksi harvoin pestävät ihan erikseen kun ovat yleensä jotain arkoja. Peitot ja tyynytkin pesen 2* vuodessa 90 asteessa. Kyllä pyykkiä tulee 6 hölöllä ja varsinkaan kun ei ikinä käytettäisi pyyhkeitä montaa kertaa...
Meitä on viisi henkeä. Viikossa pesen 2 kertaa 40 asteen koneellista ja yhden 60 asteen plus yhden työvaate-koneellisen (maatila). Vaihdamme joka päivä puhtaat vaatteet, pyyhkeet kerran viikossa ja petivaatteet 2-3 viikon välein.
Toki tulee sesonkipesua ja pöytäliinaa sun muuta. Kuullostaa aika hurjilta joidenkin pesumäärät! Olen itse tarkka että lapset lähtee joka aamu puhtaana kotoa ja hoidan tahrat heti kun tulee. Silti en koe että meillä olisi paljon pyykkiä.
Ei ne roiku ympäri kotia - ei ainakaan pitäisi roikkua, mutta jos olen ihan rehellinen, on niitä milloin sohvalla ja milloin missäkin. Ne sitten joutuvat heti pyykkiin.
Tässä on aika moneen kertaan jo kerrottu kaksi tavallisinta paikkaa: pesuhuone ja pyyhkeen omistajan oma huone. Ei niitä ole ( ei saisi olla) keittiössä, ei olohuoneessa eikä eteisessä, ja omassa huoneessa säilytettävillekin on useimmilla tietty paikka, kuten myös kylpytakille.