Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies pitää isäkuukauden, mistä äiti saa rahaa?

Vierailija
22.10.2016 |

Töistä tottakai ensisijaisesti, mutta jos käy niin kurjasti että en saa töitä ollenkaan/ en saa kuin päivän sieltä ja päivän tuolta? Minulla ei siis ole vakituista työpaikkaa.

Olen nyt lukenut noita kelan sivuja ja liiton sivuja (super) mutta sekavalta tuntuu. Siis ilmeisesti kotihoidontukea ja hoitolisää pienemmästä en saa, mutta isommasta saan sen n. 50€ ? Asumistukea ei varmaan tarvitse katkaista, kun siinä on se 400€/kk joustovara... Mutta saanko sitten työttömyyskorvausta kelasta vai kassasta? Liiton sivuilla lukee että työssäoloehdot pitää täyttyä, mutta minulla ne ei täyty koska olen ollut lähes kokonaan kotona 4 vuotta lasten kanssa. Kuitenkin jossain luki että ehdosta voidaan joustaa tapauskohtaisesti esim hoitovapaiden ja äitiysvapaiden vuoksi..

Kokemuksia muilta joiden mies on pitänyt omat vapaansa mutta teillä ei ollut työpaikkaa sille ajalle?

Lapsi täyttää keväällä kaksi, joten isän vapaita ei voi enää siirtääkään ( yhteensä 8 viikkoa pitämättä).

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mene töihin, herranjestas. Siihen josta äitiyslomille jäitkin, muistatko ;)

Vierailija
2/33 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän lähihoitajalle löydy jouluaikaan kk:n mittainen sijaisuus jostain. Soitat tutut osastonhoitajat läpi. Voit kolmivuorotyötä tehdä surutta kun isä hoitaa lapset :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin pummi

Vierailija
4/33 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöillä? Jos et töitä saa. Mut hoitaja tienaa muutamalla viikonloppukeikalla sen työtyömyyspäivärahan verran nii ettekö nyt sen 8vkoa pärjäis?

Vierailija
5/33 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi isä pitää isäkuukauden, vaikka olet kotona työttömänä?

Vierailija
6/33 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa vastata huonoihin provoihin.

Ennen vanhempainlomia olin töissä päiväkodissa, joka on sittemmin lakkautettu ja johtajakin jäänyt eläkkeelle. Eli ei ole tuttuja mille soitella... Uskon kyllä että jotain löytyy, mutta ihan vain varasuunnitelmaa selvittelen. Mies jää kotiin siis joulusta eteenpäin. Joulu-uusi vuosi voi olla vähän haastava kun päikyissä toiminta on supistettua, mutta tammikuussa löytynee jo paremmin sijaisuuksia.

Ap

Vierailija
7/33 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhainkodeissa ja vuodeosastoilla tarvitaan varmasti sijaisia.

Vierailija
8/33 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia väännetään maailmaan vaikka ei ole rahaa edes asumiseen.

Vierailija
9/33 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se on hänen oikeutensa? Ja eikös sitä juuri haluta, että isälle jyvitetään osa, viis siitä onko mammalla töitä. Heh, hienosti tälläkin palstalla aina vaihtuu kanta riippuen siitä kuka on kysyjänä. Toisessa ketjussa kotimammalle raivotaan kun "omii lapsen" ja "nykyinen äiti-kotona-tapa ei edistä tasa-arvoa". Niin se ääni kellossa muuttuu...

Vierailija
10/33 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäoloehto lasketaan pitemmältä ajalta silloin, kun on ollut poissa työmarkkinoilta hyväksyttävän syyn, kuten opiskelun tai perhevapaitten vuoksi. Sen tiedän varmaan löydät jostakin, onko siinä mitään aikarajaa.

Kotihoitotuella voit olla, eikö se ole muka enemmän silloin, kun on kokonaan poissa töistä vai onko se vain joku pelkkä lisäosa? Ainakin joskus isä saattoi olla hoitovapaalla hoitamassa isompaa lasta samaan aikaan kun äiti oli äitiyspäivärahalla.

Vierailija
11/33 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kenelläkään ei ole kokemusta eikä kukaan osaa vastata itse kysymykseen?

Ap

Vierailija
12/33 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kelaan puhelinajanvaraus kela.fi sivujen kautta, ne soittaa sulle ja selvittää sulle asian. Kassaan muuten kuulut.

Vierailija
13/33 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

vierass kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se on hänen oikeutensa? Ja eikös sitä juuri haluta, että isälle jyvitetään osa, viis siitä onko mammalla töitä. Heh, hienosti tälläkin palstalla aina vaihtuu kanta riippuen siitä kuka on kysyjänä. Toisessa ketjussa kotimammalle raivotaan kun "omii lapsen" ja "nykyinen äiti-kotona-tapa ei edistä tasa-arvoa". Niin se ääni kellossa muuttuu...

Mitä järkeä tuossa on?

Vierailija
14/33 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Harvassa perheessä isä jää isyysvapaalle, jos äiti on kotona työttömänä.

Vierailija
15/33 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat työttömyyskorvausta jos ilmoittaudut työttömäksi. Googleta työssäoloehto. Perhevapaalla pidentää tarkastelujaksoa niin että saat ansiosidonnaista perhevapaita edeltävän ajan perusteella.

Vierailija
16/33 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isä piti kaikki vapaansa. Itse olin silloin työtön joten sain luonnollisesti työttömyyskorvausta.

Vierailija
17/33 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Johan sinulle vastattiin: menemällä töihin.

Vierailija
18/33 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos äiti kokeisi ihan työn tekoa sosiaalituilla notkumisen sijaan. Pistää vihaksi vuosikausia kotona loisivt äidit jotka välttelevät työntekoa ja verojen maksua. Samalla nämä kermaprseet ajavat itsensä työkyvyttomiksi sillä kuka ihmeessä haluaisi palkata pummilaiskurin mihinkään työhön.

Vierailija
19/33 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsia väännetään maailmaan vaikka ei ole rahaa edes asumiseen.

Mieheltä väheni tunnit (ja palkka) kun olin toisen vääntänyt pihalle. Ja ei saa kassasta eikä kelasta edes osittaista päivärahaa, koska nykyinen viikkotyöaika ylittää sen osa-aikaisen työn rajan kahdella tunnilla, vaikka onkin vain osa-aikainen soppari. Pitäiskö nämä lapset nyt palauttaa johonkin, vai tuonko sulle vai olisko muita hyviä ajatuksia?

Älä huoli, kyllä se vähäinenkin tuki meiltä leikataan heti kun palaan työelämään, eli ensi vuoden elokuussa. Älä nyt turhaan tukehdu siihen kateuteesi.

Ap

Vierailija
20/33 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle on vastattu: jos olet työtön, ilmoittaudu työkkäriin ja saat työttömyyskorvausta. Tai sitten menet töihin. Tai et tee mitään jolloin et saa mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi