Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Terveydenhoidon sihteerikoulutus" :D

Vierailija
22.10.2016 |

Voiko turhempaa olla? Mitään sanelunpurkaja-paperinpyörittelijä-naputtelijoita ei tarvita, kaikki alan ihmisethän naputtelevat jatkossa itse tiedot järjestelmiin, ainakin siihen pitäisi pyrkiä. Ei yksityispuolellakaan enää ole assistentteja kuin ylimmällä yritysjohdolla, kaikki muut kirjoittaa ja piirtää itse esityksensä, laskee omat kustannusarvionsa, varaa omat matkansa ja hotellinsa, kirjaa ja laskuttaa omat ja projektiensa tunnit.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nämä ole niitä vastaanotossa ja ajanvarauksessa työskenteleviä, ei mitään sanelunpurkajia?

Vierailija
2/48 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sitten julkisella puolella on ihan eri juttu. Terveyskeskuslääkäreiden ei todellakaan soisi naputtelevan itse. Kysypä ihan keltä tahansa tk-lääkäriltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sihteerit ei nykyään pura ollenkaan saneluja vaan tekstinkäsittelijät on kaikki siellä hus-servisillä esim pk seudulla pitäjänmäellä.

Vierailija
4/48 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko turhempaa olla? Mitään sanelunpurkaja-paperinpyörittelijä-naputtelijoita ei tarvita, kaikki alan ihmisethän naputtelevat jatkossa itse tiedot järjestelmiin, ainakin siihen pitäisi pyrkiä.

Miksi tähän pitäisi pyrkiä? Aika kovaa maksaa lääkärin palkkaa sihteerihommista?

Vierailija
5/48 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti noita sihteereitä olisi. yhden lääkärin palkalla palkkaa vähintään kaksi sihteeriä. jos lääkäri käyttää työaikaansa esim. sanelujen purkuun yms. mitä joku halvempi työntekijä voi tehdä, niin tuo on yhteiskunnalle pelkkää tuhlausta.

Vierailija
6/48 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis noihin on niitä jotka palvelee potilaita puhelimessa / tiskillä.

Vierailija
7/48 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti noita sihteereitä olisi. yhden lääkärin palkalla palkkaa vähintään kaksi sihteeriä. jos lääkäri käyttää työaikaansa esim. sanelujen purkuun yms. mitä joku halvempi työntekijä voi tehdä, niin tuo on yhteiskunnalle pelkkää tuhlausta.

Niin on, ja työajan! Kun yleensä tk-vastaanottoajoista on pulaa, onko se jonkun mielestä hyvä juttu, että sillä vähäisellä ja KALLIILLA ajalla sitten näpytellään. Toivoisin, että aloittaja kommentoisi tähän :D

Vierailija
8/48 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko turhempaa olla? Mitään sanelunpurkaja-paperinpyörittelijä-naputtelijoita ei tarvita, kaikki alan ihmisethän naputtelevat jatkossa itse tiedot järjestelmiin, ainakin siihen pitäisi pyrkiä.

Miksi tähän pitäisi pyrkiä? Aika kovaa maksaa lääkärin palkkaa sihteerihommista?

Suomessa lääkärin ja sihteerin palkoissa ei niin paljon ole eroa, voi hyvinkin olla kannattavampaa että lääkäri tekee homman itse. Suurempien tuloerojen maissa ei.

Vierailija
9/48 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa lääkärin ja sihteerin palkoissa ei niin paljon ole eroa, voi hyvinkin olla kannattavampaa että lääkäri tekee homman itse. Suurempien tuloerojen maissa ei.

Höpsistä pönttöön.

Vierailija
10/48 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtoehto 1: lääkäri sanelee minuutissa ja sihteeri purkaa sanelun kahdessa. Lääkäri tarkistaa puretun tekstin. Työaikaa kului 3+ minuuttia.

Vaihteehto 2: lääkäri ei sanele vaan kirjoittaa tekstin itse suoraan koneelle kahdessa minuutissa. Työaikaa kului 2 minuuttia. Voipi tulla halvemmaksi vaikka lääkärin palkka onkin sihteerin palkkaa korkeampi. Virhemahdollisuudet myös vähäisempiä.

Vierailija
11/48 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh, meillä ainakin tarvitaan useampaa osastonsihteeriä, vaikka yksikkö ei valtava olekaan.

Vierailija
12/48 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö nämä ole niitä vastaanotossa ja ajanvarauksessa työskenteleviä, ei mitään sanelunpurkajia?

Mihin noitakaan enää tarvitaan?  Netissä ja puhelimessa kaikki hoituu.

Vierailija
13/48 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh, meillä ainakin tarvitaan useampaa osastonsihteeriä, vaikka yksikkö ei valtava olekaan.

Mihin?

Vierailija
14/48 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi ihmistä alkaa niin vituttaa tämän palstan ämmät?

Vierailija
15/48 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naura vaan mutta palkka 2200;- ja siisti sisätyö virka-aikaan julkisella sektorilla, otin riemusta kiljuen vakipaikan vastaan! Opinnot kestivät muutaman hassun kuukauden.

Vierailija
16/48 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi ihmistä alkaa niin vituttaa tämän palstan ämmät?

Ai olet aloittaja ja sua ärsyttää, kun ihmisten perustellut mielipiteet vievät pohjan huonolta avaukseltasi?

Vierailija
17/48 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoruamaan keskenään ja kahvinkeittoon.

Vierailija
18/48 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on, ja työajan! Kun yleensä tk-vastaanottoajoista on pulaa, onko se jonkun mielestä hyvä juttu, että sillä vähäisellä ja KALLIILLA ajalla sitten näpytellään. Toivoisin, että aloittaja kommentoisi tähän :D

Olen nähnyt vain lääkäreitä, jotka on vastaanotolla esittäneet kysymyksiä ja samalla itse naputtanut vastaukset ja diagnoosit sun muut sinne potilastietoihin. Samoin kirjoittaneet itse reseptit ja tulostaneet ne ja hoito-ohjeet.

Vierailija
19/48 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on ihan faktaa. Mitä suuremmat tuloerot sitä enemmän sairaaloissa on avustavaa henkilökuntaa suhteessa lääkärien määrään. Käykääpä joskus vaikka Intiassa katsomassa.

Vierailija
20/48 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin noitakaan enää tarvitaan?  Netissä ja puhelimessa kaikki hoituu.

Itsellesikö sinä soitat?

Jos et, niin kuka puheluusi vastaa?

Lääkäri vissiin, siinä kirjoittamisen ohessa, potilas odottaa revä levällään, josko lekuri ehtisi jossakin välissä kurkistaan ja kertoon, mikä vikana.

Joopa joo, älykääpiö!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän