Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita pihejä paikalla? Kertokaas miten te piheilette?

Vierailija
22.10.2016 |

Minä olen pihi. Saan tyydytystä siitä, että rahaa säästyy. Pieni nälkäkään ei haittaa, tuntuu jopa hyvältä. Käytän rahani erittäin harkiten ja ilostun aina kun keksin uuden tavan säästää. Viimeisin on ollut oivallus korjata vanhat vaatteet/kengät itse tai käyttää ne viipurissa.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
2/22 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan sun vastakohta. Olisi kiva oppia hieman piheilemään niin ei olisi rahat aina lopussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä vessapaperia,

Vierailija
4/22 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä vessapaperia,

Huuhdotko kuitenkin? Se on kalliimpaa.. vai käytätkö sadevettä?

Vierailija
5/22 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maltillisesti peruspihi joka joskus villiintyy. Suosin aina halpismerkkejä, en ostele turhaan vaatteita, asusteita tai meikkejä tms.

Vierailija
6/22 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan ruokani rasvaisena, sitä kuluu vähemmän. 

Vierailija
7/22 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin myös siitä, kuinka vähän tarvitsen. Mutta kun kulutan, ostan kerralla hyvää.

Vierailija
8/22 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsin aina ilmaisen parkkipaikan, mieluummin kävelen sitten kauempaa kuin maksan pysäköinnistä. Kaikille reissuille otan aina lapsille omat pillimehut mukaan, niitä kun saa 20c kaupasta, mutta kaikenmaailman puistoissa ja lastentapahtumissa niistä saat pulittaa jopa 2€ kipale.

Vierailija
9/22 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En seuraa trendejä tai osta mitään, mitä en tarvitse. Nyt kun on jo kaikkea, eikä ole enää lainoja tai pientä lasta, pienistäkin tuloista säästyy oikein mukavasti.

Vierailija
10/22 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy baareissa tai clubeilla niin kuin monet ikäiseni, en myöskään polta. Ei tosin johdu pihistelystä, ei vaan tosiaan yhtään kiinnosta ja rahaa säästyy siinä samalla kiva summa.

Ostan harvoin vaatteita, en syö lihaa ja käytän ruuassa paljon kasviksia ja lihan korvaan yleensä soijarouheella, härkäpavuilla, linsseillä yms.

Oikeesti, esim soijarouhe on todella paljon saman makuista kuin jauheliha oikein tehtynä ja maustettuna, yksi pussi maksaa 3€ ja siitä saa hyvin 10 ateriaa tehtyä yhdelle ihmiselle, suosittelen!

Vierailija
11/22 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käy baareissa tai clubeilla niin kuin monet ikäiseni, en myöskään polta. Ei tosin johdu pihistelystä, ei vaan tosiaan yhtään kiinnosta ja rahaa säästyy siinä samalla kiva summa.

Ostan harvoin vaatteita, en syö lihaa ja käytän ruuassa paljon kasviksia ja lihan korvaan yleensä soijarouheella, härkäpavuilla, linsseillä yms.

Oikeesti, esim soijarouhe on todella paljon saman makuista kuin jauheliha oikein tehtynä ja maustettuna, yksi pussi maksaa 3€ ja siitä saa hyvin 10 ateriaa tehtyä yhdelle ihmiselle, suosittelen!

Soija ei kelpaa ihmisravinnoksi.

Vierailija
12/22 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi pihi! Saan valtavaa nautintoa säästämisestä. Pieni nälkä ei täälläkään haittaa. Töissä mulla on lähes aina omat eväät, mielestäni on hullua käydä joka päivä henkilöstöruokalassa. Vaatteet ostan kirpparilta. Käyn monessa eri kaupassa tarjousten perässä.

Säästynyt raha odottaa tilillä, pieni osa on sijoitettu. Mulla on pieni palkka joten isoja säästöjä ei ole, tilillä ja sijoituksissa yhteensä vajaa 10 k. Mulle tuo tosi paljon turvaa, että jos vaikka pesukone hajoaa, se ei ole taloudellinen katastrofi. Matkustellaan jonkin verran, myös se tuo nautintoa.

Vierailija
13/22 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan ruokani rasvaisena, sitä kuluu vähemmän. 

Sama juttu. Esim. Lidlissä Epiimin rasvaisempi kermajuusto on kilohinnaltaan selvästi halvempi kuin halvin edamjuusto. Saa enemmän kaloreita vähemmällä hinnalla.

Vierailija
14/22 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Korjaan rikkinäiset tavarat ja vaatteet"

"En seuraa trendejä"

"En tupakoi"

"Käyn kaupassa tarjousten perässä"

"Etsin ilmaisen parkkipaikan"

Mitä ihmettä, luulin kaikkien normaalijärkisten toimivan näin. Ehkä olen sitten pihi.

Vierailija
15/22 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän taloyhtiön vettä siten, että kusen kanistereihin ja vien muutenkin mökillä käydessäni ne kuset metsän lannoitukseen.  Virtsahan on ihan hyvää lannoitetta. 

säästyy vähintään sata litraa vettä päivässä.  Tekee kuution kymmenessä päivässä. Silkkaa säästöä taloyhtiölle (eli meille sen osakkaille alentuneina vesimaksuina)

Tosin tuo metsänlannoitus ei tosin onnistu pohjavesialueella joka on merkitty sellaiseksi.

Lisäksi metsä kiittää lisääntyneellä kasvulla minuakin.

Vierailija
16/22 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsin aina ilmaisen parkkipaikan, mieluummin kävelen sitten kauempaa kuin maksan pysäköinnistä. Kaikille reissuille otan aina lapsille omat pillimehut mukaan, niitä kun saa 20c kaupasta, mutta kaikenmaailman puistoissa ja lastentapahtumissa niistä saat pulittaa jopa 2€ kipale.

Mulla tämä sama parkkipaikkahomma. Mutta samalla saa myös hyötyliikuntaa. Mieluiten kuitenkin ajan pyörällä, jos mahdollista. Käyn hakemassa kauppaostokset pyörällä kuudenkin kilometrin päästä. 0sa reppuun ja osa pyöränkoriin ja vielä olkakassi tarvittaessa. Kulutan kaikki vaatteet ja kengät tosi loppuun, ennen kuin ostan uutta. Ei mulla kirpparille mene mitään, kun käytän itse. 

Vierailija
17/22 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

otan oman miehen mukaani gambian-reissulle.

Vierailija
18/22 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, piheily on kuin taidetta! Mä tosin en halua olla nälässä, vaan nautin kun voin tehdä edullista, mutta herkullista ruokaa. Tässä mun piheilyjä:

Säästän ruuantähteet ja käytän ne viimeistä murua myöten, jos ei mene "jämäruokapäivänä", niin pakastan. Teen kuivista leivistä korppujauhoja tai leipäpaistia aamupalaksi, teen ruuaksi monesti perinneruokia, ovat edullisia, esim. ohrajauhopepua. Suosin papuja ja kikherneitä, ostan ne kuivattuina. Hamstraan kaupasta punalappuisia ruokia. Kasvatan itse paljon kaikenlaista, meillä on esim. koko vuoden perunat, porkkanat, sipulit ja yrtit. Keväästä syksyyn syödään paljon myös villivihanneksia, talveksi teen viherjauhetta ja yrttiteetä. Keitän itse hillot, teen suolakurkut ja etikkapunajuuret.

Ostan melkein kaiken kirpparilta, ompelen ja neulon, korjaan ja tuunaan, sukat parsin. Vanhat vaatteet leikkaan matonkuteiksi ja kudon räsymatoiksi. Tiskirätit olen tehnyt bambulangasta, joten voin pestä ne lukuisia kertoja. Harrastukseni ovat lähinnä ilmaisia ja käytän hyväkseni kaiken mitä voi ilmaiseksi saada. Käyn kuntosalilla miehen työpaikalla, ei maksa mitään.

Keitän ruuan kerran päivässä puuhellalla. Meillä on omia kanoja. Tiskaan käsin. Kävelen ja pyöräilen aina kun voin. Kirjoitan jopa kirjeitä ja kortteja mieluummin kuin soitan. Kompostoin. Pihasaunassamme pestään pesuvadeista ja vesi on omasta kaivosta. Ruokatarvikkeita ostetaan paljon suoraan tuottajilta, joten ei tule niin paljon pakkausroskaa. Kauppaan otan aina kauppakassit ja hedelmille muovipussit.

Olisko tässä jotain? :D

Vierailija
19/22 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin eilen ohjelman, jossa lasten pienen uima-altaan vesi käytettiin tiskaamiseen. Taas säästyi vettä!

20/22 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut sitä mieltä, että nuuka saa olla muttei saita. Kaikkea en tarvitse, mutta jos jotakin tarvitsen niin ostan.

Ruoka on numero yksi säästökohde. Asun keskustassa, minun on helppo kiertää ruokakaupat tarjousten perusteella. Ostan päiväyslaputettuja hapanmaitotuotteita ja joskus seuraavan päivän työmaaeineksen. Yleensä teen ruuan itse peruselintarvikkeista. Tämä juontaa juurensa aikaan 20 vuotta sitten kun lapseni sai iho-oireita monesta lisäaineesta. Toki käytän välillä puolivalmisteita, mikä onkaan helpompi ruoka kuin kinkkulaatikko valmiista peruna-sipulipakasteesta ja kinkkusuikaleista!

En soppaile vaatteita (kaan), ostan niitä silloin kun tarvitsen. Jos tuntuu siltä, että nyt-on-vaan-nää-kaksi-paitaa-joita-voin-käyttää-töissä menen vaikka Prismaan ja ostan Housen pitkä/lyhyt-hihaisia paitoja 10 kappaletta. Maksavat 5-10 euroa per paita. Kirpputoriltakin ostaisin, mutta harvassa paikassa voi sovittaa.

Jos taas löydän jotain tarpeellista niin hinta ei ole ole ongelma. Kun en osteksi huvikseni, on varaa tarpeen tullen ostaa kallimpaakin (kuitenkin aina mietin, että vaate on monikäyttöinen). Viime talvena ostin Haloselta untuvatakin joka maksoi about 200 ja pari vuotta sitten Riekerin talvikengät jotka oli tarjouksessa jotain 150 euroa. Näitä käytän niin kauan kuin hajoavat eli yli 5 vuotta.

En ulkoruokaile säännöllisesti enkä ostele teke-away-kahveja. Pihi en ole, jos mennään perheen kanssa syömään niin saavat tilata mitä haluavat (alkot maksavat itse).

Kerään maasta kaikki kolikot ja tyhjät panttitölkit jos olen kävellen liikkeellä. Maksan pysäköinnistä vain jos muuta vaihtoehtoa ei ole. Yleensä ei tarvi maksaa, koska en liiku autolla keskustassa.

Noudatan kaikkia sääntöjä, jotta en kerää tarpeettomia sakkoja.

Täytän netissä mielipidekyselyitä samalla kun katson töllöä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi