Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulukiusaaja väittää julkisuudessa olleensa kiusattu

Vierailija
21.10.2016 |

Olin yhden tytön kanssa koko ala- ja yläasteen samassa koulussa. Ala-asteen samalla luokalla, yläasteella rinnakkaisluokalla ja osittain samoilla tunneilla (liikunta, taideaineet, luonnontieteiden ryhmät).
Tyttö oli kiusaaja. Pyöri kaveriporukkansa kanssa ja halveksi muita. Huuteli ilkeilyjä ja haistatteluja milloin huvitti, satutti (töni, talloi, nipisteli...) ja sitten esitti ettei ollut hän. Välillä koulun pihalla tai käytävällä ilman järkevää syytä meni uhkailemaan hakkaamisella tai muulla, ei kuitenkaan toteuttanut lukuunottamatta satunnaisia litsareita. Joskus repivät porukalla repun selästä ja heittivät ojaan. Lainaili ilman lupaa pikkutavaroita kuten paperia, kyniä...
Kaveriporukka kulki aina mukana eikä tyttö ollut koskaan yksin. Porukassa oli pari muutakin päällekäyvää tyttöä, loput olivat lähinnä henkisenä tukena heille eivätkä itse tehneet mitään.
Noin puolet säästyivät tältä, loppupuolisko oli potentiaalisia uhreja. Osa koki kiusaamista lähes päivittäin, osa satunnaisesti.
.
Nyt tuo sama henkilö kertoo somessa, kuinka oli koulussa kiusattu mutta on päässyt yli ja yrittää ajatella positiivisesti. En voi ymmärtää. Valehteleeko tietoisesti vai onko oikeasti noin pihalla todellisuudesta?
.
Ainoat kiusaamiset, jotka voin kuvitella häneen kohdistuneen, ovat oman kaveriporukkansa sisäisiä draamoja, luokkaa muutaman päivän mykkäkoulu. Kurjaa se on pienikin kurja, mutten lähtisi tuota kiusaamiseksi kutsumaan.
On eri asia kahnata kavereiden kanssa, kuin olla säännöllisen ja järjestelmällisen kiusan ja uhan kohteena. Kyseinen henkilö oli yksi porukkansa johtajista.
.
Alapeukuttakaa vaan, mutten aio kertoa kuka on kyseessä, pelkään syytettä kunnianloukkauksesta tai vastaavasta. Teki vain mieli johonkin avautua kun hämmensi ja harmitti.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa kiusatuista on myös kiusaajia. Aina ei tiedä minkä asian joku kokee kiusaamiseksi. 

Minua jäi vaivaamaan kun pari kertaa nuorempana sanoin parille luokkani pojalle melko pahasti, koska koin heidän olevan rasittavia minua kohtaan. Pyysin vuosia sen jälkeen anteeksi asiaa, koska se oli vaivannut minua. Pojat eivät edes muistaneet sitä.

Liikuin nuorena joukossa jossa kaverit joivat ja polttivat. Minua kohtaan käyttäydyttiin huonosti. Jälkeenpäin kuulin, että näillä huonokäytöksisillä oli käsitys, että myös minä juon ja poltan, vaikka näin ei ollut.

Joskus osallistuin johonkin nauramiseen, josta eräs kaveri pahastui hieman, vaikka sellaista nauramista harrastettiin muidenkin kohdalla. Pyysin vuosia sen jälkeen sitäkin anteeksi, kun en tiennyt kenestä puhui kun puhu jostakin joka kiusasi häntä. Ei kuulemma kokenut minua kiusaajaksi.

Olen aina pyytänyt jälkeenpäin anteeksi sanojani, jos on voinut olla sellainen kuvitelma, että olen ollut kiusaaja. Joka kerta henkilö on sanonut ettei näin ole.

Minua kohtaan on käyttäydytty myös todella huonosti lukuisia kertoja. Koskaan ei ole kukaan pyytänyt anteeksi.

Ottaako sua edes kukaan mitenkään tosissaan, kun olet alati anteeksi pyytelemässä jälkikäteen. Opettele siinä hetkessä käyttäytymään, äläkä jälkikäteen vasta ...

Opettele sinä olemaan kirjoittamatta typeryyksiä.

Mulkusta käytöksestä olen sanonut pahasti. Minulta ei ole kukaan ikinä pyytänyt anteeksi. Itsellä on kuitenkin jonkinlaiset standardit ja pyydän anteeksi, jos omasta mielestäni menin sen ääliön tasolle....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän