Kauneimmat sukunimet
Luetellaan kauniita sukunimiä. Suomalaisia ja ulkomaalaisia.
Kommentit (1283)
Jaa, vähän itään menee mutta;
Guznetsov
Burtsow
Kaikki ulkomaalaiset nimet on niin cooleja!
Vierailija kirjoitti:
Miehelläni ja lapsillani on todella kiva sukunimi. En nyt sitä kerro tässä kun siitä tunnistaa minut. Itse en tätä sukunimeä kuitenkaan halunnut vaihtaa naimisiinmennessä vaikka minun sukunimeni ei niin hieno ja harvinainen olekkaan. Tätä kaikki sina ihmettelevät mutta koen olevani se keneksi minut on kastettu.
Kasteessa annetaan vain etu- eli ristimänimet.
Joten olisit vaan ottanut uuden sukunimen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehelläni ja lapsillani on todella kiva sukunimi. En nyt sitä kerro tässä kun siitä tunnistaa minut. Itse en tätä sukunimeä kuitenkaan halunnut vaihtaa naimisiinmennessä vaikka minun sukunimeni ei niin hieno ja harvinainen olekkaan. Tätä kaikki sina ihmettelevät mutta koen olevani se keneksi minut on kastettu.
Kasteessa annetaan vain etu- eli ristimänimet.
Joten olisit vaan ottanut uuden sukunimen.
Väärin tämäkin. Kasteessa ei kenellekään nimiä anneta vaikka jotkut, virheellisesti, näin sanovatkin.
Vuosikymmeniä sitten kuulin toisinaan naapurikomppanian nimenhuutoa ja sieltä on jäänyt edellen muistiin litania: Ring, Rinta-Piirto, Ritolehto !
Samassa komppaniassa oli muistaakseni kaveri nimeltä Hopiavuori, aika hieno nimi.
Takavuosina oli poliitikko nimeltä Tellervo Kylä-Harakka-Ruonala.. ei niin hieno nimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruusunlehti
Rosenberg voisi olla vastaava ulkomailta.
Ruusunlehti=Rosenblad/Rosblad ja Rosenberg/Rosberg =Ruusuvuori. Nämä ovat Saksan ja Ruotsin kautta meilläkin esiintyviä nimiä,kauniita kylläkin.
Satukangas, Ruusuvuori, Järvenhelmi.
Pakkasvirta. Ottaisin nimekseni, jos voisin. 😍
Lainesalo