Kysy juuri äsken kuparikierukan laitattaneelta naiselta mitä vaan
Kysymyksia tulemaan! Ja samalla voisi juhlistaa ekaa aloittamaani av-keskustelua ikinä, jee.
Kommentit (28)
Miksi ette vain katkoneet mieheltä piuhoja? Olisi ollut helpompi operaatio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko jo alkanut hankkia tarvikkeita tulevalle vauvalle? Kuparikierukka on yhtä tehokas ehkäisytapa kuin varmat päivät...
Suomessa käytössä olevien kuparikierukoiden ehkäisyteho on 98 - 99 % eli raskauksia esiintyy noin 1 - 2 sataa käyttäjää kohti vuodessa.
Lähde: Terve.fi
Itse asiassa tilastot kaunistelevat kuparikierukan ehkäisytehoa. Kuparikierukan käytön aikana alkaneet raskaudet ilmoitetaan vain, jos kierukka on ollut oikein paikallaan (eli siinä asennossa kun asennettaessa) vielä silloinkin kun raskaus on todettu. Kierukkahan voi liikkua, jolloin ehkäisyteho ei ole enää sama. Jos raskaus alkaa ja kierukka on "väärin" paikallaan, tämä on tilastoissa "asennusvirheen takia alkaneena raskautena", jota ei lasketa siihen 1-2 prosentin vahinkoraskauksiin. On se kylläkin varmoja päiviä tehokkaampi ehkäisymenetelmä....
Otin pari kuukautta sitten kuparikierukan (neuvolasta annettiin Silverline -kierukka).
Ihan loistava ehkäisy. Ei haittaa yhtään hieman runsastunut vuoto, kun ei ole mitään muita sivuvaikutuksia.
Mirenasta tuli akne, päänsärkyä, hiustenlähtöä, haluttomuutta, masennusta, välivuotoja ja epämääräistä oloa kuin olisi raskaana. Ei kiitos hormoneille. Lisäksi Mirenasta tuli kaksi todella ikävää lankaa, jotka pistelivät myös miestä (Silverlinessä vain yksi pehmeä lanka).
Vierailija kirjoitti:
Hmm, ollaan parikymppisiä, ei edes seurustella vielä ja molemmat haluaa joskus lapsia :-D
Kierukan ehkäisytehosta: uskon itsekin, että on olemassa varmempiakin keinoja, esim. kapseli ja hormonikierukka. Kuitenkin voi itse käyttää päätään ja jos raskaus on mahdottomuus, niin laskee milloin on ovulaatio ja käyttää kortsua tai pidättäytyy yhdynnästä niinä päivinä. Itse ajattelin tehdä noin. Juu, "varmat päivät" ei ole ehkäisykeino, mutta varmat päivät + kuparikierukka alkaa olla jo aika turvallinen :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm, ollaan parikymppisiä, ei edes seurustella vielä ja molemmat haluaa joskus lapsia :-D
Kierukan ehkäisytehosta: uskon itsekin, että on olemassa varmempiakin keinoja, esim. kapseli ja hormonikierukka. Kuitenkin voi itse käyttää päätään ja jos raskaus on mahdottomuus, niin laskee milloin on ovulaatio ja käyttää kortsua tai pidättäytyy yhdynnästä niinä päivinä. Itse ajattelin tehdä noin. Juu, "varmat päivät" ei ole ehkäisykeino, mutta varmat päivät + kuparikierukka alkaa olla jo aika turvallinen :-)
Hoh. Vakavampaa suhdetta ajatellen ettekä edes seurustele vielä. Tsot tsot, miksi mies ei käytä kortsua jos et tykkää sisäänlaukeamisesta? Miehellekö olet mieliksi vai vahinkoa odottelet?
Aiotko harjoittaa suojaamatonta ja irstasta seksiä enemmän tuntemattomien miesten kanssa?
No musta toi on aika iso riski!