Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysy juuri äsken kuparikierukan laitattaneelta naiselta mitä vaan

Vierailija
21.10.2016 |

Kysymyksia tulemaan! Ja samalla voisi juhlistaa ekaa aloittamaani av-keskustelua ikinä, jee.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi noin tylsä aloitus perjantai-iltapäivänä?

Vierailija
2/28 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juotko kahvia vai teetä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli jännittävintä mitä minulle oli hetkeen tapahtunut :o

Vierailija
4/28 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen siis ap. Juon sekä kahvia että teetä mutta aamukahvi on saatava :)

Vierailija
5/28 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hälyttääkö se kaupan varashälyttimissä?

Vierailija
6/28 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oivoi muistankin, miten inhottavalta se laitto tuntui ja millaiset kivut sen jälkeen tuli.

Vierailija
7/28 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä lentokentän turvatarkastuksessa?

Vierailija
8/28 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelle sä sen laitoit?

Vierailija
9/28 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymyksia tulemaan! Ja samalla voisi juhlistaa ekaa aloittamaani av-keskustelua ikinä, jee.

Mikä sai päätymään kierukkaan?

Tykkäätkö ajatuksesta että mies voi laueta sisääsi?

Vierailija
10/28 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitko sen tosta noin vaan, vai yrittivätkö ensin tuputtaa hormonikierukkaa?

Vierailija
11/28 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jo alkanut hankkia tarvikkeita tulevalle vauvalle? Kuparikierukka on yhtä tehokas ehkäisytapa kuin varmat päivät...

Vierailija
12/28 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kuparikierukka toisen lapsen jälkeen (pillerit eivät sopineet minulle). Kaksi ensimmäistä vuotopäivää piti olla tuplasuojaus ja sängyssä myös suojaus. Seuraava kierukka oli hormonikierukka, joka vähensi vuodot minimiin, pikkuhousunsuojalla pärjäsin.

Vierailija
13/28 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kierukasta. Itselläni on ollut vuoden Flexi T-300 enkä voisi olla tyytyväisempi :) vuodot ovat lisääntyneet hivenen, mutta pärjään edelleen normaalin imukykyisellä siteellä ettei tarvi maksivaippoja käyttää. Ehkä 10 prosentin kasvu vuodossa, tosi minimaalista siis. Tässä vuoden sisällä vuodot ovat alkaneet hiljalleen vielä niuketa. Kipujakaan ei ole melkein koskaan, menkkojen alussa vähän juilii muttei edes särkylääkettä tarvi.

Aivan täydellistä 10 vuoden hormonihelvetin jälkeen. Onneksi en suostunut gynen hormonikierukan painostukseen.

n26

Vierailija
14/28 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko jo alkanut hankkia tarvikkeita tulevalle vauvalle? Kuparikierukka on yhtä tehokas ehkäisytapa kuin varmat päivät...

Suomessa käytössä olevien kuparikierukoiden ehkäisyteho on 98 - 99 % eli raskauksia esiintyy noin 1 - 2 sataa käyttäjää kohti vuodessa.

Lähde: Terve.fi

Vierailija
15/28 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin laitoit? Onko isokin?

Vierailija
16/28 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin sen kuumavesivaraajaan, entisen puhki ruostuneen tilalle.

Vierailija
17/28 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä lentokentän turvatarkastuksessa?

Kaupan varashälyttimiin reagoi käsittääkseni vain joku tietty magneettijuttu, eli ei hälytä. Lentokentän turvatarkastuksesta en osaa sanoa.

Vierailija kirjoitti:

Oivoi muistankin, miten inhottavalta se laitto tuntui ja millaiset kivut sen jälkeen tuli.

Laitossa tuntui kaksi parin sekunnin kestävää pahempaa vihlaisua, ikäväähän se oli mutta ei mitään kestämätöntä. En ole tuntenut minkäänlaista kipua enää koko iltapäivänä :)

Vierailija kirjoitti:

Mikä sai päätymään kierukkaan?

Tykkäätkö ajatuksesta että mies voi laueta sisääsi?

Ehkäisyn tarve vakavammassa suhteessa. En voi syödä yhdistelmäehkäisypillereitä aurallisen migreenin takia ja minipillereistä tuli kamalia sivuoireita (hiustenlähtöä, aknea, masennusta). Noiden sivuoireiden takia en uskaltanut myöskään kokeilla hormonikierukkaa, vaikka se sisältää vain pieniä määriä hormonia. Lisäksi olin kuullut tutuilta hyviä kokemuksia kuparikierukasta :) En erityisesti tykkää ajatuksesta että mies voi laueta sisääni, muistelen sen olleen rasittavaa pilleriaikoina.

Vierailija kirjoitti:

Saitko sen tosta noin vaan, vai yrittivätkö ensin tuputtaa hormonikierukkaa?

Kävin juttelemassa terveydenhoitajalla. Hän suositteli hormonikierukkaa, mutta korosti että valinta on tietenkin minulla. Hän oli ymmärtäväinen huonoista hormonikokemuksistani ja sanoi että kannattaa toki sitten kokeilla kuparikierukkaa ja jos se sopii niin hienoa, jos ei sovi niin voi kokeilla hormonia. Sen sijaan kun menin asennukseen, lääkäri alkoi tenttaamaan miksi valitsin kuparikierukan ja ylisti hormonikierukkaa :-D Hassua kun olin jo siinä kuparikierukkapakkaus kourassa.

Vierailija
18/28 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään edelliseen, että kuparikierukan voi kuka tahansa käydä ostamassa apteekista, sillä se ei ole lääkevalmiste eikä näin ollen vaadi reseptiä. En usko että kukaan lääkäri sitä kieltäytyy laittamasta vaikka sitä pidetäänkin vähän vanhanaikaisena :-) AP

Vierailija
19/28 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole, vauvan aika on toivottavasti aikaisintaan sitten vasta kun tämä kierukka on kulutettu loppuun :-) kuparikierukan ehkäisytehosta on tutkimustietoa ja varmuus on samaa luokkaa kuin e-pillereissä. Olen tosin niin vainoharhainen että voi olla että pidättäydyn yhdynnästä tms. silloin kun epäilen ovuloivani.

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli kuparikierukka toisen lapsen jälkeen (pillerit eivät sopineet minulle). Kaksi ensimmäistä vuotopäivää piti olla tuplasuojaus ja sängyssä myös suojaus. Seuraava kierukka oli hormonikierukka, joka vähensi vuodot minimiin, pikkuhousunsuojalla pärjäsin.

Hyvä että olet löytänyt sopivan ehkäisymenetelmän :-) Itse otin tietoisesti mielummin riskin runsaammista menkoista kuin sivuvaikutuksista joita samaa hormonia sisältävä minipilleri oli minulle aiheuttanut. Minulla on nyt sanoisin jopa erittäin helpot luonnolliset menkat (kesto 2 päivää, vähäiset kivut joihin en aina viitsi ottaa edes buranaa) joten ei haittaa jos ne pahenee vähän. Menkat on kuitenkin vaan muutama päivä kuukaudesta.

Vierailija kirjoitti:

Onnea kierukasta. Itselläni on ollut vuoden Flexi T-300 enkä voisi olla tyytyväisempi :) vuodot ovat lisääntyneet hivenen, mutta pärjään edelleen normaalin imukykyisellä siteellä ettei tarvi maksivaippoja käyttää. Ehkä 10 prosentin kasvu vuodossa, tosi minimaalista siis. Tässä vuoden sisällä vuodot ovat alkaneet hiljalleen vielä niuketa. Kipujakaan ei ole melkein koskaan, menkkojen alussa vähän juilii muttei edes särkylääkettä tarvi.

Aivan täydellistä 10 vuoden hormonihelvetin jälkeen. Onneksi en suostunut gynen hormonikierukan painostukseen.

n26

Ihana kuulla hyviä kokemuksia! :-) Itselleni laitettiin juurikin tuo sama Flexi-T 300. Millaiset menkat sulla oli luonnostaan ennen kierukkaa? Toivottavasti mulla käy yhtä hyvin noitten vuotojen kanssa :-)

Vierailija
20/28 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin laitoit? Onko isokin?

Luepa otsikko tarkemmin ;-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä