Vakuutuslasku erääntyy.. Ei varaa maksaa :(
Auton vakuutus 160e erääntyy maanantaina. Luulin uudessa työssä aloittaessani saavani ensimmäisen palkan jo tässä kuussa, mutta saan odotella palkkaa vielä yli kolme viikkoa :( en kehtaa enää lainataa vanhemmiltani rahaa. Ystäväni ovat opiskelijoita joten heiltäkään ei apua heru. Siirtävätkö vakuutusyhtiöt eräpäivää noin pitkälle vai pitääkö tässä joku pikavippi ottaa?
Kommentit (14)
Kahdella viikolla saat siirrettyä. Jos siitä maksat viikon myöhässä ei ole karhukaan ehtinyt lähteä.
Onko sinun mitään mahdollisuutta kääntyä sossujen puoleen? Sossut kyllä harvoin auttavat, mutta jospa sinne luukulle kerrankin joku ihminen sattuis. Onko mitään mitä voit myydä?
Soitat sinne vakuutusyhtiöön ja selität tilanteen.
Ei ainakaan kannata pyytää maksuaikaa sille laskulle.
Jotenkin en usko että sossu tässä auttaisi. :/ tai mistä minä tiedän.. Myytävää ei oikein ole.
Soita yhtiöön ja pyydä maksuaikaa. Mieluiten tänään tai viim. ma, ei siis sen jälkeen kun eräpäivä on jo mennyt.
T: vakuutusyhtiössä töissä
Laskun eräpäivää voidaan siirtää kaksi viikkoa. Useimmissa yhtiöissä onnistuu ihan netissäkin itse tehdä.
Mutta jos sen siirtää, niin onko vakuutus voimassa? Jos ajaa kolarin niin voiko vakuutusyhtiö vedota ettei ollut laskua maksettu?
Ja jos kyseessä on liikennevakuutus, niin saako ilman sellaista voimassaolevaa edes ajaa?
Mites pian karhulasku tulee.... siihen menee pari viikkoa, ainakin? Mutta fisku soittaa ja siirtää eräpäivää jo tänään.
Minä sian siirrettyä kuukaudelle, kun auto hajosi yllättäen ja soitin ja selitin. Kerroin heti tilanteen ja kerroin, milloin pystyn maksamaan. Asia hoitui helposti eikä tullut edes ylimääräisiä kuluja =)
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos sen siirtää, niin onko vakuutus voimassa? Jos ajaa kolarin niin voiko vakuutusyhtiö vedota ettei ollut laskua maksettu?
Ja jos kyseessä on liikennevakuutus, niin saako ilman sellaista voimassaolevaa edes ajaa?
Vakuutus on voimassa kunnes sinulle kerrotaan etei se enää ole voimassa. Ensin tulee se karhulasku.
Vierailija kirjoitti:
Jos vakuutusyhtiö on myöntänyt maksuaikaa, se on voimassa. Jos taas jätät vaan maksamatta ja siirrät eräpäivää itse sopimatta vakuutusyhtiön kanssa, vakuutus ei välttämättä ole voimassa.
Huom. liikennevakuutus ei katkea, vaikka vakuutusta ei maksaisi, koska kyseessä on lakisääteinen vakuutus. Kasko katkeaa maksumuistutuksessa ilmoitettuun päivään.
Soita ja kysy.