Syksy, masennus ja töissäkäynti
Oon joka päivä aivan poikki ja huolimaton töissä. Kirkasvalolamppu, pannullinen kahvia, säännöllinen ruokailu, urheilu, vitamiinilisät yms. käytössä ja mitään en silti jaksa. Olen itkuherkkä ja yksinkertaisetkin jutut ovat hankalia. Ajatukset ovat pahimmillaan itsetuhoisia. Tuntuu kuin kulkisi "sumussa". Miten tässä jaksaa vielä koko syksyn? Pelottaa! "Vaikeaa se on muillakin" sanoo miesystävä. Sepä lohduttaa. Tulee vain syyllinen olo...
Kommentit (9)
Pannullinen kahvia ei ole mikään hyvä juttu. Sinuna vähentäisin kahvin juontia, tai lopettaisin kokonaan.
Onko elämäntilanteesi muuten jotenkin hankala? Onko kotona tai töissä ongelmia?
Korjaan: joulu-tammikuussa, tietysti.
Minulla sama juttu. Lasten ja työn takia en ehdi edes urheilla. Tuntuu, että pienimmätkin vastoinkäymiset saa masentumaan ja itkemään ja laskee ennestäänkin huonoa itsetuntoa; huono omatunto, kun pitää vielä puolikuntoinen lapsi päiväkotiin, mutta työtkin pitää tehdä; siihen vielä pari negatiivista ihmistä (anoppi ja työkaveri), jotka piikittelee ja jauhaa paskaa, niin on aika masentunut olo :(. Ja kylmyys ja pimeys.
Onko mahdollista mennä töihin myöhemmin, jos aamut ovat karmeimpia? Tietenkin sit iltaisin joutuu olemaan pidempään...
Jos on oikeasti itsetuhoisia ajatuksia, olisi aika käydä lääkärissä! Ei mikään perinteinen melkein kaikille tuleva kaamosalakulo tuollaista aiheuta.
Meikä katteli matkoja jouluksi lämpimään. Viime jouluna olin Italiassa ja kyllä se auttaa kun saa valohoitoa keskellä talvea. Liikunta auttaa myös. Vesijumppa ja sen päälle höyrysauna niin mieli on parempi.
Mä tein työnantajalle 2000 euron laskutusvirheen sumupäissäni. Iso työnantaja..ehkä se ei huomaa. En millään viittis ilmottaa, kun tajusin vasta tänään parin päivän takaisen mokan.
Vierailija kirjoitti:
Pannullinen kahvia ei ole mikään hyvä juttu. Sinuna vähentäisin kahvin juontia, tai lopettaisin kokonaan.
Onko elämäntilanteesi muuten jotenkin hankala? Onko kotona tai töissä ongelmia?
Keväällä riittää muutaman tunnin yöunet ja pari kuppia kahvia. Ei mitään ongelmaa.
Teillä joillain on oikeasti raskasta! Miksei ongelmaa huomioida tässä maassa? Itseäni ainakin rasittaa entisestään, että tietyillä aloilla on vaan jaksettava, päivästä ja viikosta toiseen...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko mahdollista mennä töihin myöhemmin, jos aamut ovat karmeimpia? Tietenkin sit iltaisin joutuu olemaan pidempään...
Jos on oikeasti itsetuhoisia ajatuksia, olisi aika käydä lääkärissä! Ei mikään perinteinen melkein kaikille tuleva kaamosalakulo tuollaista aiheuta.
Mulla on lievää masennusta ympäri vuoden, joka pahenee syksyllä. Lääkkeitä olen syönyt, mutta ne väsyttävät vielä enemmän, joten jätin ne.
Ap
Tämä on oikeasti ongelma. Kunpa se otettaisiin tosissaan. Itsellä samanlaista, tuleva vuodenaika pelottaa. Teen töissä virheitä eniten tammi-joulukuussa, vaikka kuinka yritän niitä välttää.