Kuinka usein käyt parturissa/kampaamossa?
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Vastasin harvemmin kuin kerran kuussa, koska en käy edes vuosittain. Pitkä tukka, jonka latvat tasoitan kotona.
Sama täällä. Minä myös värjään tukkani itse kotona kasviväreillä.
Kolme kertaa vuodessa. En tykkää kampaajalla käymisestä yhtään.
Minä käyn joka viikko tiistaiaamuisin.
Enpä muista milloin viimeksi olisin käynyt kampaajalla. Ei ole varaa, joten miehen kanssa yhteistyössä leikkaan hiukseni (minä edestä ja mies takaa).
Kenellä on varaa käydä kampaajalla viikottain tai edes kuukausittain?
Ennen kävin n.1,5 kk välein. Nyt työttömänä, alkaa olla kuukausi muuttunut vuodeksi tuossa aikayksikössä.
Kun hallitus nyt parantaa valtiontaloutta, niin harvenee tietenkin kun ei ole lääkkeisiinkään varaa.
Vierailija kirjoitti:
Kenellä on varaa käydä kampaajalla viikottain tai edes kuukausittain?
Minä vastasin tuolla, että käyn tiistaiaamuisin. Minulla on parina päivänä tärkeitä asiakastapaamisia ja silloin haluan, että vaikea tukkani on hyvin. Kampaajani tekee ihmeitä.
Joka viides viikko vähän leikataan ja pari kertaa vuodessa laitetaan raidat.
Pelkkä pesu ja kampaus maksaa 12€, leikkaus 40€ ja raidat noin 100€. Minusta saan vakioasiakkaana hyvän vastineen rahoilleni.
Olen leikannut omat hiukseni jo vuosien ajan ja leikkaan sivut lyhyeksi kerran viikossa ja yleensä perjantaina. Eli tänään olisi leikkaus taas edessä ennen kuin menen suihkuun illalla. Päältä leikkailen kun siltä tuntuu. Nyt en ole pitkään aikaan leikannut, koska kasvatan tukkaa päältä pidemmäksi.
Erilaisella hiustyylillä leikkailin ehkä kahden viikon välein koko tukan. Tyyli oli tarkoituksella sotkuinen, joten leikkauksella ei ollut kovinkaan suurta merkitystä verrattuna stailaukseen. Sivut vedin lyhyemmäksi ja päältä otin parilla eri pituudella. Sitten ohennussaksilla rakennetta tuomalla eripituisia hiuksia sekaan.
Hiustenleikkuukone maksoi 100e ja parit sakset yhteensä ehkä 40 euroa. Jotain isoja hiuspinnejä voisi vielä ostaa helpottamaan leikkaamista, vaikka olen kyllä pärjännyt ihan hyvin ilmankin.
Kiva saada kehuja hiuksistaan, kun leikkaa ne itse. Samalla säästyy rahaa ja mielestäni vaivaakin, koska minusta on isompi homma miettiä sitä parturiaikaa ja mennä istumaan tuonne pitkäksi aikaa, kun itse leikkaan hiukset nopeammin ja kätevästi ihan milloin haluan. Parturissa tehdään tarkkaa työtä, vaikka sitä eroa ei lopputuloksessa huomaa mitenkään. Toki tämä riippuu hieman kampauksesta ja uuden tyylin opettelussa menee aikaa. Silti ei ole kertaakaan tarvinut hiuksia leikata pois eli ei ole varsinaisesti mennyt pilalle kertaakaan.
6 viikon välein, joka toinen kerta pelkkä leikkaus, joka toinen kerta myös värjäys.
Käyn noin 6 viikon välein värjäämässä ja siistimässä hiukset kampaajalla. Varaan seuraavan ajan aina valmiiksi.
Vastasin harvemmin kuin kerran kuussa, koska en käy edes vuosittain. Pitkä tukka, jonka latvat tasoitan kotona.