Help! Paras scifi-fantasia-kauhukirja?
Nyt tarvitsisin apua. Tietääkö joku hyviä kauhuromaaneja, jossa olisi scifin ja fantasian elementtejä? Tai vaikka kaikkea sekaisin.
Kommentit (15)
Minä tykkään niistä Justin Cronin kirjoittamista kirjoista.
Ei sinällään ole kauhua, mutta todella todella hyvä kirja. Sleeping Giants. Ja jos todella hyvää scifiä haluat, niin A Long Way to a Small Angry Planet. Todella nautinnollinen scifi-kokemus.
T: Mies 28
Unohdin sanoa, että mielellään suomennettuja teoksia.
H.P. Lovecraftin Hulluuden vuorilla.
H. P. Lovecraft toimii loistavasti nyt lokakuussa!
Parhaaksi en tätä sanoisi, mutta viimeksi luettuna John Ajvide Lindqvistin Ihmissatama. Ei scifiä, mutta kauhua ja fantasiaa. Hyvä ja sujuva tarina.
Onko tuo Lovecraftin Hulluuden Vuorilla kuitenkaan muuta, kuin pelkkää kauhua? Olen joskus lukenut pari Lovecraftin kirjaa ja ne olivat perinteisiä monsteri-kummitus-tarinoita. Sellaista yksinkertaista vanhanajan kauhua, joka ei kiinnostanut ainakaan silloin.
Dean Koontz: Ääniä yössä.
John Ajvide Lindqvist: Ystävät hämärän jälkeen
Rick Yancey: Viides aalto (scifi/alien/dystopia/romance)
Andy Wear: Yksin Marsissa (scifi-seikkailutarina, ei kauhua)
Meinasin ehdottaa montaa muutakin mitta luen melkein kaiken englanniksi. Suomeksi ei käännetä kuin murto-osa oikeasti hyvistä kirjoista tai ne käännetään vasta parin vuoden päästä....Ei jaksa odottaa....
Nanna1 kirjoitti:
Onko tuo Lovecraftin Hulluuden Vuorilla kuitenkaan muuta, kuin pelkkää kauhua? Olen joskus lukenut pari Lovecraftin kirjaa ja ne olivat perinteisiä monsteri-kummitus-tarinoita. Sellaista yksinkertaista vanhanajan kauhua, joka ei kiinnostanut ainakaan silloin.
On.
Nanna1 kirjoitti:
Monsteri/kummitustarinat ovat kyllä fantasiaa myös.
Hulluuden Vuorilla on kauhua, fantasiaa ja scifiä siinä mielessä, että siinä käsitellään maan ulkopuolista teknologiaa.
Stephen King: 22.11.63, Hohto, Tohtori Uni
China Miévillen Perdido Street Station. Sitä ei ole kylläkään suomennettu.