Mistä asioista saatte asmr-nautintoa?
Minulla on nuoresta lähtien ollut se, että kun katson tv:stä jotain ravitsemusasiantuntijaa, joka selittää ruokakaupassa, mitä tuotteita ei kannata ostaa ja mikä on terveellinen vaihtoehto.
Siis se, kun asiantuntija (mieluummin nainen) seisoo jonkun tuotehyllyn vieressä ja selittää jotain tosi itsestään selvää ns. virallisen totuuden mukaisesti (esim. "nämä levitteet sisältävät kovaa eläinrasvaa ja ovat epäterveellisiä sydämelle ja verisuonille") ja samalla hivelee ja koskettelee voirasioita, ja sitten siirtyy kasvimargariinien puoleen ja suosittelee niitä. Tai leipäosastolla laittaa kätensä ranskanleipien ja patonkien päälle ja puhuu niiden epäterveellisyydestä ja sitten siirtyy joittenkin tosi epähoukuttelevien suolattomien terveysleipien kohdalle ja suosittelee niitä. Ja makeishyllyllä hivelee maitosuklaatuotteita ja kieltää ostamasta niitä ja sitten ottaa hyllystä jonkun kuppaisen myslipatukan ja suosittelee sitä tai sanoo, että "joskus voi herkutella nauttimalla yhden palan tummaa suklaata kahvin kanssa" tms.
En tiedä, miksi tuo aiheuttaa minulla niin voimakasta hyvänolontunnetta :D
Kommentit (26)
Mulla tulee joistakin sanoista. Onko tämä amsr:aa?
Mulle on ihan sama, luenko niitä tiettyjä sanoja tekstinä vai kuulenko puhuttuna. Puhuttuna kyllä erittäin selkeä artikulaatio on ehdoton jotta kokisin tätä. Koen mielihyvän värinää sanoista paketti, voide, kosmetiikka, puuteri, putkilo, levite, sementti, ripset, kiille, kilpikonnanluu, jakku, tutteli, meikki. Ihanan napakoita ja silti jotenkin pehmeitä sanoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä äänestä kun joku piirtää jotain, värittää tussilla, tulee rentoutunut olo. Siis kun joku muu tekee sitä.
Minullakin se, kun toinen piirtää tussilla (varsinkin paksulla tussilla) puhtaalle paperille, tuottaa voimakasta asmr-tuntemusta, se on ihanaa! Mutta tussin täytyy olla kostea. Jos tussi on kuiva, tunnen "anti-asmr:ää", joka tuntuu keskivartalolla epämiellyttävänä värinänä. Asmr, eli se positiivinen ja rentouttava värinä tuntuu minulla aina aluksi päänahassa.
Tussista tuli mieleen, että toinen asmr-aiheuttaja, joka minulla on ollut lapsesta lähtien, on se, kun joissain lastenohjelmissa juontajatäti esittelee lasten lähettämiä piirroksia. Piirrokset rapisevat ja ovat huonoja ja juontajatäti keskittyy jokaiseen tarkasti, kehuu jokaista ja miettii, mitä ne esittävät.
Ap.
Oih, mullakin on aina ollut tuo piirtosten esittäminen, mitä lapset lähetti pikkukakkoseen. Olisin voinut katsoa sitä tuntikausia. Sain aina aivo-orgasmin myös, kun katsoin Jyrki-ohjelmaa, ja katsojien lähettämiä fakseja luettiin. Oohhh, ne faksipaperit tuherruksineen näytti niin ihanilta juontajan käsissä, ja se ääni kun faksipaperi rapisi. Mulla on vieläkin paperifetissi, harrastan kirjeenvaihtoa :)
Mullakin tuntuu ensin päänahassa, ihan päälaella. Sitten rinnassa laajalti semmoinen hyrinä. Käsivarsissakin.
Leffoissa ne äänet, kun aterimet kilahtelee lautaseen ja ruokaa maiskautetaan. Esim. pihvin ja salaatinlehtien syömistä on ihana katsoa. Katson joitain leffoja ihan vain siksi.
En ymmärrä yhtään mistä puhutte, mutta mulla on tunne että pitäisi. :/
Pankissa/jossain virastossa asiointi, jossa toinen näppäilee keskittyneesti tietokonetta, ja samalla sanoo jotain rauhallisella äänellä. Lainaneuvottelut, vakuutusasioiden hoito, ah ❤ 😁
Tässä on todella nukuttava hiustenharjausvideo.