Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä asioista saatte asmr-nautintoa?

Vierailija
20.10.2016 |

Minulla on nuoresta lähtien ollut se, että kun katson tv:stä jotain ravitsemusasiantuntijaa, joka selittää ruokakaupassa, mitä tuotteita ei kannata ostaa ja mikä on terveellinen vaihtoehto.

Siis se, kun asiantuntija (mieluummin nainen) seisoo jonkun tuotehyllyn vieressä ja selittää jotain tosi itsestään selvää ns. virallisen totuuden mukaisesti (esim. "nämä levitteet sisältävät kovaa eläinrasvaa ja ovat epäterveellisiä sydämelle ja verisuonille") ja samalla hivelee ja koskettelee voirasioita, ja sitten siirtyy kasvimargariinien puoleen ja suosittelee niitä. Tai leipäosastolla laittaa kätensä ranskanleipien ja patonkien päälle ja puhuu niiden epäterveellisyydestä ja sitten siirtyy joittenkin tosi epähoukuttelevien suolattomien terveysleipien kohdalle ja suosittelee niitä. Ja makeishyllyllä hivelee maitosuklaatuotteita ja kieltää ostamasta niitä ja sitten ottaa hyllystä jonkun kuppaisen myslipatukan ja suosittelee sitä tai sanoo, että "joskus voi herkutella nauttimalla yhden palan tummaa suklaata kahvin kanssa" tms.

En tiedä, miksi tuo aiheuttaa minulla niin voimakasta hyvänolontunnetta :D

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

stipple stipple:stä, asioiden pyyhkimisestä tai tasojen hivelystä johtuvasta äänestä. näin videioissa. arjessa en oikeen ehdi saamaan sitä mistään. lapsena sain siitä kun kaveri selosti hiljakseen jotakin leikkiä ääneen. omaksi tavaksi on jäänyt objektien sormilla naputtelu eli ns tapping, en saa siitä suoranaisesti asmr-reaktiota mutta se rauhoittaa. 

t. asmr-huruilija jota kukaan lähipiiristä ei vaan ymmärrä

Vierailija
2/26 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä asmr tuntuu ? Voisiko joku selittää ? Kiitos

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä äänestä kun joku piirtää jotain, värittää tussilla,  tulee rentoutunut olo. Siis kun joku muu tekee sitä.

Vierailija
4/26 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kunpa saavuttaisi rentoutuneen olon.

Vierailija
5/26 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana erilaiset roolileikit, kuten kauppaleikit. Nykyään esineiden naputtelu sormilla sekä se, kun joku selittää yksityiskohtaisesti ja keskittyneesti asiasta X tai osoittaa minulle henkilökohtaista huomiota.

Vierailija
6/26 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silkkipaperin rapina, kosmetiikkaputelin (tai mikä vaan pieni muovipurnukka) naputtelu, pahvin silittely ja hiljaisella äänellä puhutut spa- ja meikkausroolipelivideot. Kaikkien äänet ei kyllä toimi, pitää olla ihan tietyn tyylinen.

Tajusin vasta kuultusni asmr:sta miksi olen aina tykännyt psketoida lahjoja ja hypistellä meikkipussin sisältöä :)

Vierailija
7/26 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joku opettavaisesti selittää mulle jotain asiaa mistä itse tiedän paljon enemmän.

Vierailija
8/26 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös toi aloitusviestin juttu! Ja saan tosi paljon hyvänolontunnetta siitä, kun joku asiallinen, lämpimän oloinen vanha rouva selittää jotakin asiaa hyvin artikuloiden ja huolellisesti puhuen. Yleensäkin sellainen vanhan ihmisen huolellinen puhetapa ja ääni. Se kun joku selittää jotakin asiaa keskittyneesti ja hiljaa juuri minulle, mielellään lähellä minua. Peruskoulussa ja lukiossa esimerkiksi tunneilla, kun opettaja tai vierustoveri selitti jotakin. Se, kun joku puhuu lämpimästi toisesta mukavasta ihmisestä, tai kun katsoo jotakin asiaohjelmaa, jossa kaksi mukavaa, asiallista ihmistä puhuu lämpimästi toisilleen. Ylipäätään tällainen lämmin ja välittävä kanssakäyminen erityisesti tuntemattomien ihmisten kesken :D

Asmr-videoista en saa yhtä suurta mielihyvää, mutta tykkään kuiskausvideoista. Muut äänet, kuten naputtelu, eivät aiheuta reaktiota.

Vierailija
9/26 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla riippuu niin paljon mielentilasta, mikä saa asmr-reaktion aikaan. Yleensä esim erilaisten tavaroiden hively, rapistelu, hiljaa puhuminen tms. Gentlewhisperingin videot youtubessa saavat aika usein tuon hyvänolon tunteen aikaan.

Vierailija
10/26 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä äänestä kun joku piirtää jotain, värittää tussilla,  tulee rentoutunut olo. Siis kun joku muu tekee sitä.

Minullakin se, kun toinen piirtää tussilla (varsinkin paksulla tussilla) puhtaalle paperille, tuottaa voimakasta asmr-tuntemusta, se on ihanaa! Mutta tussin täytyy olla kostea. Jos tussi on kuiva, tunnen "anti-asmr:ää", joka tuntuu keskivartalolla epämiellyttävänä värinänä. Asmr, eli se positiivinen ja rentouttava värinä tuntuu minulla aina aluksi päänahassa.

Tussista tuli mieleen, että toinen asmr-aiheuttaja, joka minulla on ollut lapsesta lähtien, on se, kun joissain lastenohjelmissa juontajatäti esittelee lasten lähettämiä piirroksia. Piirrokset rapisevat ja ovat huonoja ja juontajatäti keskittyy jokaiseen tarkasti, kehuu jokaista ja miettii, mitä ne esittävät.

Ap.

Vierailija
11/26 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukuusen koristeiden rapsuttelusta.

Vierailija
12/26 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vähentynyt paljon sellaiset. Mutta Akuutin omalääkäri joskus ja jotkut meikkausvideot.

Vierailija
13/26 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin ihmisten puheäänestä. Olen joskus kuunnellut sopivaäänisten puhelinmyyjien sepustuksiakin ihan vain silkasta asmr-ilosta, vaikkei ole ollut aikomustakaan ostaa tai tilata mitään. :D

Vierailija
14/26 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun joku opettavaisesti selittää mulle jotain asiaa mistä itse tiedän paljon enemmän.

Sekin on ihanaa...

Ap.

Vierailija
15/26 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kanava youtubessa: https://m.youtube.com/user/ryoya1983

Olen ihan koukussa noihin videoihin, ihanan rentouttavia!

Vierailija
16/26 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerin sirottaminen lusikalla takaisin sokeriastiaan.

Vierailija
17/26 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä asmr tuntuu ? Voisiko joku selittää ? Kiitos

Se tuntuu minulla päänahan ja kasvojen miellyttävänä kihelmöintiaaltona, josta seuraa voimakas kasvojen ja ylähengitysteiden lihasten äkillinen rentoutuminen. Tulee sellainen olo että voisi antautua rentona kuolaamaan.

Ap.

Vierailija
18/26 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis noista nuo no music -videot!

Vierailija
19/26 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis noista nuo no music -videot!

Tämä siis viitaten viestiin 15

Vierailija
20/26 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietynlainen puheääni. Hiljainen, hieman epävarma ja mielellään suhahtelevan ässän kera. En saa mitään tuntemuksia useimmista asmr-videoista, joissa tarkoituksella puhutaan näin vaan puhetavan pitää olla puhujalle tiedostamaton. Aika autenttiselle tasolle pääsee youtuben ASMRmania, jossa venäläinen nainen puhuu englantia vahvalla murteella. Olen huomannut, että venäläiset ja japanilaiset puhuvat usein tavalla, joka aiheuttaa minulle asmr-tuntemuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi