Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täysi jääkaappi joku itseisarvo? Meni hermo äitiin!

Vierailija
20.10.2016 |

Äitini kävi tänään äkkiarvaamatta kylässä (ihan jees sinänsä, se ei ole tässä pointtina) ja voi jessus, kun hän näki jääkaappini kun otin sieltä kahvimaitoa! Mulla on siis jääkaapissa avattu ja avaamaton maitotölkki, kananmunapakkaus, margariini, kurkku ja tomaatteja, pinaattipussin jämät, porkkanapussi ja useampia erilaisia säilykkeitä (oliivi, aurinkokuivattu tomaatti, jalapeno, hillo...). Äiti parahti että "lapsikulta", pitää sanoa jos on noin tiukkaa! Olen siis työssäkäyvä opiskelija, jonka taloustilanne on varsin jees. En vaan tapaa ylläpitää mitään kokonaisen komppanian ruokavarantoja jääkaapissani, kun silloin tulisi väistämättä ruokahävikkiä eikä yksi ihminen niin kovin paljoa syökään. Kuiva-ainekaapista kyllä löytyy syötävää jääkaapinkin edestä.

Ärsyttää aivan erityisesti siksi, että äidin oma jääkaappi on kunnon ruokien hautausmaa, mikä tosiaan on ihan kukkuralleen täysi, mutta syötäväksi kelpaavaa on ehkä yksi kolmasosa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vee mitkä ongelmat. Jos tuo ärsyttää niin mitäs jos kiittäisit luojaasi & äitiäsi, että kaikki on niinku jees. Oot niuho.

Vierailija
2/8 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin tulisi hilitön määrä hävikkiä jos jääkaappia pidettäisiin väkisin täytenä. Nyt ovessa on jogurttipurkki, mantelimaito, vihannesloorassa myskikurpitsaa ja porkkanaa, muilla hyllyillä tänään tehty pinaattilasagne ja epämääräisiä säilykkeitä.

Ja kuvailusi perusteella jääkaapissasi on joko ruokaa tai ruuaksi kelpaavaa tavaraa! Ymmärtäisin äitisi parahduksen jos valon lisäksi ovea avatessa vastassa olisi yksinäinen kaljatölkki ja ketsuppipullo...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidit ovat yleensäkin täysiä kusipäitä. Päällepäsmäreitä ja kontrollifriikkejä.

Vierailija
4/8 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullaki on aina voita ja näkkäriä ja juustoa

Vierailija
5/8 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana äiti! On huolissaan lapsestaan. Mutta ymmärrän kyllä, että sinusta tuollainen voi olla ärsyttävää.

Vierailija
6/8 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen äidin puoliso ja joskus ahdistaa kun jääkaapissa on niin paljon ruokaa. Ahdistus tulee varmaan siitä että on pihi ja tulee paineita että kaikki ruoka kaatuu juuri minun päälleni, ja juuri minä olen se jonka pitää varmistaa että kaikki tulee varmasti syötyä.

Liiasta ruuasta tulee ähky olo jo ennen ruuan syöntiä.

Vierailija
7/8 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vanhemmat valittavat aina samasta asiasta. Meillä siis jääkaappi näyttää aina lähes samalta kuin sinulla. Yleensä hyllyllä on myös paketti tai kaksi jotain lihaa/kanaa/kalaa. Äitini sanoi puoliksi leikillään, että lapsestamme pitäisi varmaan tehdä lasu, kun jääkaapissa ei ole kuin valo. Ärsytti todella. Vanhempieni jääkaappi on kyllä aina täynnä leikkeleitä, makkaraa, juustoja, kastikkeita, sokerijugurttaj yms yms yms. Siellä on kuitenkin kasapöin jo pilalle menneitä tuotteita ja todella harvoin kasviksia tai kalaa. Meillä taas ei mene käytännössä yhtään ruokaa roskiin. Vanhempani ovat kasvaneet todella köyhissä oloissa. Kaipa tuo liittyy jotenkin siihen.

Vierailija
8/8 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkinä, että kannattaa pitää perusaineksia jääkaapissa ja muutamia liha-, kala- ja kanapaketteja pakastimessa, silloin löytyy aina jotain mistä valmistaa ruokaa. Perusraaka-aineina voidaan pitää perunoita, sipulia, porkkanoita, salaattiaineksia, munia, pastoja, jauhoja ja lihaa, kalaa, kanaa ja mielellään muitakin vihanneksia.