Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verenpainelääkkeet. Lisälääke beetasalpaajaan kun yläpaine on 140 ja alapaine 85-90 ja beetasalpoaaja tapissa. Sydän n. 50 -55 krt min.

Vierailija
20.10.2016 |

Ks. yllä  Kokemuksia.  Diovan?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sulla on beetasalpaaja? Sehän ei ole ensisijainen verenpainelääke, ellei ole muita syitä valita juuri se (kuten mm. migreeni, sepelvaltimotauti).

Diovan, Amlodipin, Atacand, Valsartan, Micardis, erilaisia verenpainelääkkeitä, joita tuohon voi yhdistää, on monia.

Vierailija
2/16 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä lisälääke? Minulla ei ole lääkitystä, vaikka verenpaine 150/100 ja sydän lyö noin 55 krt/minuutti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele kirjottaan.

Vierailija
4/16 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä lisälääke? Minulla ei ole lääkitystä, vaikka verenpaine 150/100 ja sydän lyö noin 55 krt/minuutti.

Kannattaisi varmaan aloittaa verenpainelääkitys.

Vierailija
5/16 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele kirjottaan.

Samat sulle!

Vierailija
6/16 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Atenol (beetasalpaaja) ja Olmetec. Paineet n. 120/70. Beetasalpaaja siksi, kun muuten tosi nopea pulssi. Nyt 60.

Vierailija
7/16 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beetasalpaaja laskee sykettä, sehän sinulla ei ole kovi korkea. Verenpainekin on vain vähän koholla. Oletko mitannut sitä säännöllisesti pidemmän aikaa esim. kerran aamulla ennen sängystä nousemista? Jos et, mittaa, laita lukemat ylös ja varaa yksityiselle lääkärille aika. Esitä tilasto ja kysy, tarvitsetko lisälääkitystä.

Vierailija
8/16 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositus on lääkärin mukaan 135 yläpaine ja n, 80-85 alapaine jolloin annetaan lääkitys.  Se on ihanteellinen aivoveritulpan kannalta.

Sopiiko beeta salpaajan kanssa nesteenspoistolääkkeet vai esim eräs toinen joka mahd aih, yskää.  En nyt muista nimeä.  Haluaisin tietysti mahd. hyvän tasapainon.

Täällä on varmasti lääkäreitäkin.

Vierailija
9/16 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka ikinen kerta sama verenpainetulos? Yhdestä mittaustuloksesta ei vielä näe mitään.

Vierailija
10/16 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ehdottomasti aloittaa lääkitys. Korkea verenpaine tekee tuhojaan ajan myötä vaikkei sitä itse huomaa. Sanoohan sen maalaisjärkikin, että jos putkistossa on liian kova paine, niin se hajoaa ennen pitkää.

Vierailija
11/16 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suositus on lääkärin mukaan 135 yläpaine ja n, 80-85 alapaine jolloin annetaan lääkitys.  Se on ihanteellinen aivoveritulpan kannalta.

Sopiiko beeta salpaajan kanssa nesteenspoistolääkkeet vai esim eräs toinen joka mahd aih, yskää.  En nyt muista nimeä.  Haluaisin tietysti mahd. hyvän tasapainon.

Täällä on varmasti lääkäreitäkin.

Sivuvaikutuksia on vaikka kuinka paljon kaikissa lääkkeissä, mutta aika pieni osa niistä loppujen lopuksi kärsii. Jos yksi lääke ei toimi, kokeillaan toista. Lääkäri osaa neuvoa kuinka kauan seurata tilannetta jne.

Itselläni on beetasalpaajan kanssa Renitec Comp, joka on ACE-estäjä ja siinä on myös nesteenpoisto. Minulle sopii. Kannattaa mennä ihan sinne oikealle lääkärille kyselemään.

Minulle ei ole tullut yhtään mitään sivuvaikutuksia mistään lääkkeistä. No jaa, antibiooteista hiiva, mutta ei muuta :)

Vierailija
12/16 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka ikinen kerta sama verenpainetulos? Yhdestä mittaustuloksesta ei vielä näe mitään.

Niin, verenpainehan on tapana ilmoittaa yhden mittauskerran tuloksena, kuten ap:kin ilmoitti yläpaineen, eikös.

Entä jos ilmoitin noin 1000 mittauksen mediaanin?

Vierailija
13/16 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ehdottomasti aloittaa lääkitys. Korkea verenpaine tekee tuhojaan ajan myötä vaikkei sitä itse huomaa. Sanoohan sen maalaisjärkikin, että jos putkistossa on liian kova paine, niin se hajoaa ennen pitkää.

Ongelmana on se, että verenpainetta hoidetaan reseptilääkkeillä. Ensin pitää löytää lääkäri, joka suostuu sen reseptin kirjoittamaan. Työterveyslääkäri ei ainakaan, hän on jo 5 vuoden ajan todennut, että "noin laihalle ei kannata lääkettä määrätä".

Vierailija
14/16 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, verenpainehan on tapana ilmoittaa yhden mittauskerran tuloksena, kuten ap:kin ilmoitti yläpaineen, eikös.

Entä jos ilmoitin noin 1000 mittauksen mediaanin?

Lääkärit eivät päätä mitään yhden mittaustuloksen perusteella. Kannattaa mitata paine vaikka kolmen viikon ajan ja merkitä säntillisesti tulokset ylös. Kerran päivässä, aina mahdollisimman samassa tilanteessa. Esim. aamulla ennen sängystä nousemista tai illalla nukkumaan mennessä. Tällaisesta pidemmän ajan mittauksesta on hyötyä. Verenpaine voi olla satunnaisestikin tosi korkea, esim. jos on valvonut ja todella väsynyt tai kova stressi/sairaus päällä. Monella on myös "jännityspaineita" eli mittausta jännittää tahtomattaan, joskus jopa silloin kun itse mittaa. Kun siihen totuttelee ja tekee sen vaikka unenpöpperössä tällainen jännityspaine jää pois vääristämästä tuloksia.

Yhden arvon voi ilmoittaa, mutta se pitää sitten ilmaista "keskimäärin". Eli keskiarvo niistä mittauksista.

Vierailija
15/16 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelmana on se, että verenpainetta hoidetaan reseptilääkkeillä. Ensin pitää löytää lääkäri, joka suostuu sen reseptin kirjoittamaan. Työterveyslääkäri ei ainakaan, hän on jo 5 vuoden ajan todennut, että "noin laihalle ei kannata lääkettä määrätä".

Etsi toinen lääkäri. Jos noilla paineilla jatkat, niin ennen pitkää joku pieni verisuoni aivoissa risahtaa rikki.

Vierailija
16/16 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laihuudella ei ole mitään tekemistä verenpainetaudin kanssa. Laihalla voi olla verenpainetauti ja lääkitys. En kyllä edes hakisi tällaista diagnoosia työterveydestä, vaan menisin yksityiselle. Verenpainehan voi johtua myös joistain muista syistä kuin geeneistä ja ne on hyvä selvittää kokein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän