Millainen mies pahoinpitelee vaimonsa tai naisystävänsä?
Kommentit (24)
Meillä väkivaltaa on kun on päihteitä. Itse kävin läpi 2,5kk päihdekuntoutuksen, jaksoin päihteisessä (oli myös huumeita mukana, itse en ole koskaan niihin mennyt) kodissa vajaa kaksi kuukautta kunnes aloin itse juomaan. Join vaan, jotta saisin pääni pois ajatuksista ja nukuttua. Mies jatkoi juomista ja lyömistä. Ja olen juuri se täysin hullu, joka paniikissa kirjoittanut tänne monina iltoina. Niin siis se koditon hullu, hullujahan täällä riittää.
Minusta ei mikään oikeuta uhkaamaan toisen henkeä. Ei edes se, että toinen saa hermoromahduksen ja huutaa kännissä.
Kehno ja vastenmielinen mies, joka näkee fiksuksi itseään heikomman ihmisen lyömisen.
Olin parisuhteessa miehen kanssa, joka oli älykäs (hyvät yo-paperit ja DI -tutkinto), ei alkoa, huumeita, tupakkaa tms, hallitsi etiketti/kohteliaisuussäännöt, oli saanut normaalin keskiluokkaisen kasvatuksen ydinperheessä.
Riitatilanteessa tämä mies oli hyvin dominoiva; asiaa vatkattiin niin kauan kuin häntä huvitti ja näkökulmasta, joka häntä miellytti. Huoneesta ei poistuttu ilman hänen suostumusta.
Kerran sitten minulla oli kiireellinen meno, eikä tosiaan ollut aikaa riitelyyn. Kun kiirehdin ovelle, mies meni esteeksi. Yritin työntää hänet sivuun, mutta päädyin lattialle miehen tönäistessä voimalla minut pois ovelta. Kun vihaisena yritin ylös, hän tönäisi uudelleen ja nyt todella kovaa jalalla kylkeeni. Se oli harkittua; kylkiluut ovat arka paikka, eikä siis tarvita varsinaista potkua, että ilmat on pihalla. Minulta murtui kaksi kylkiluuta .
Se oli suhteen päätös. Jälkeenpäin olen miettinyt, että mieheltä puuttui kunnioitus muita ihmisiä kohtaan, mutta se näkyi vain silloin, kun opitut tavat murtuivat alkukantaisen raivon tieltä. Hän ei ollut narsisti tms mutta naissukupuolen edustajaa ( ja harvaa miestäkään) hän tuskin sisimmässään piti arvoisenaan.
Kehitysmaalaiset.