Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saadaanko me nuoret ikinä eläkettä?

Vierailija
20.10.2016 |

Pitäisikö ihan oikeasti alkaa parikymppisenä säästämään omaa eläkettä varten, vaikkei ole vielä edes valmistunut? Paljonko meidän nuorten eläke tulee tulevaisuudessa olemaan vai saadaanko me eläkettä ollenkaan? Pääsenköhän edes töihin valmistuttuani? Ei stressaa tulevaisuus yhtään, ei...

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikää 25 ja eläkettä kertynyt tähän mennessä 15e/kk... Tosin mä varmaan kuolen ennen eläkkeelle pääsyä.

Miten voi olla noin vähän? Mulla oli tuon ikäisenä 365€/kk. Oletko koskaan ollut edes kesätöissä? Vika löytyy kyllä nyt peilistä.

Vierailija
42/71 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surkeat sukupolvet menossa ja tulossa. Eivät kykene uusia Nokioita tai vastaavia rakentamaan.  60% kansasta saa tulonsiirtoja. Näin surkean kansakunnan kuuluukin tuhoutua. Ehkä sitten joskus tulevaisuudessa kehittyy parempia "uudisraivaaja" tyyppisiä suomalaisia korjaamaan luuserisukupolvien tuhot ja nostaa Suomen jaloilleen.

100% kansasta saa tulonsiirtoja.

40% on nettomaksajia.

Yhteiskunnasta joka ottaa n. 8 miljardia velkaa vuosittain ei nettomaksajaa löydy ja piste.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa se taas hirveä asia, kun pitäisi omasta elämästään kantaa itsenäisesti vastuu. Myös taloudellisesti.

Kyllä on Suomessa totuttu hyvään.

Mä olen itselleni säästänyt valmistumisen jälkeen eläkettä varten. Kun alkoi tulla isompi tili, oli varaa laittaa enemmän talteen jne. Osan olen sijoittanut ja nyt on ihan mukavasti rahaa.

N44

Entäs ne, joille ei ala tulla sitä isompaa tiliä koskaan? Tai tiliä laisinkaan? Se, että sinä olet hyväosainen, ei tarkoita, että kaikki ovat tai tulevat olemaan.

Onko se hyväosaisen eli lahjakkaamman yksilön vika, että sinä et kykene menestymään kilpailuyhteiskunnassa?

Sanoinko, että se on sinun vikasi? Ylimielisenä ihmisenä et selvästi pysty käsittämään, että se ei välttämättä ole nykymaailmassa yksilön vika laisinkaan.

Ketkä tätä maailmaa sitten pyörittävät jos eivät yksilöt? Päättävätkö jotkin ulkopuoliset tahot/koneet puolestasi?

Kyllä ulkopuoliset tahot päättävät hyvinkin pitkälti sen työllistynkö vai en. Ja yksilöistä syntyy koneisto nimeltä yhteiskunta, jossa kaikki eivät voi olla johtajia ja dippaìnssejä, niinkuin luulet.

Vierailija
44/71 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikää 25 ja eläkettä kertynyt tähän mennessä 15e/kk... Tosin mä varmaan kuolen ennen eläkkeelle pääsyä.

Miten voi olla noin vähän? Mulla oli tuon ikäisenä 365€/kk. Oletko koskaan ollut edes kesätöissä? Vika löytyy kyllä nyt peilistä.

Minä 23 ja eläkettä kertynyt 3€/kk, 5 vuotta peräkkäin olen ollut kesäduunissa, joka ei kerrytä eläkettä (extraaja). Ei saa muutakaan.

Vierailija
45/71 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tulla saamaan mitään. Suuret ikäluokat jakaa nykyisetkin rahastot keskenään kuten Kimmo Kiljunen ajaa. Humppaavat ne sitten Malagassa Äidin pikkupoikaa hoilottaen iloisesti. Jälkeensä jättävät homeiset omakotitalot perähikiällä, joilla ei ole penninkään arvoa ja syrjäytyneen kansan.

Miksi sinun pitäisi saada jotakin? Ymmärrätkö verbin saada merkityksen? Eikö sinun pitäisi ansaita itse elantosi ja eläkkeesi? 

Toisilla on mopo ja toisilla mersu. Se on vain elämän faktoja.

Ahneen sukupolven ylimielisyydessäsi unohdat, että et sinäkään ole maksanut omaa eläkettäsi. Järjestelmä on vain osittain rahastoiva. Sinä maksoit pieniä eläkkeitä omille vanhemmillesi, avasit rahahanat oman ikäisilläsi ja olet nyt kavaltamassa lastesi eläkerahastot. Varastetulla autolla ajelet.

Minä ja sukuni asuessani Suomessa elätimme sinut ja sukusi. Ihmiset ovat erilaisia. Toiset ovat vain lahjakkaampia ja tuottavampia kuin toiset. Jos et pärjää markkinataloudessa, niin mitä hyötyä sinusta on yhteiskunnalle? Olet vain taakka paremmille yksilöille Suomen kaltaisissa maissa. Nykyisissä asuinmaissani kaikki selviävät ainoastaan omillaan joka onkin minusta ainoa oikea järjestelmä.

Autovertauksesi oli huono, sillä olen autoharrastaja ja ajan 8 eri erikoisautolla mielihalujeni mukaan.

Eläkevarantoja en tarvitse, sillä olen itse huolehtinut varallisuuteni kasvusta omilla kyvyilläni ja hyvin tulevat riittämään suhteellisen tyyriiseen elämääni.

Vierailija
46/71 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa se taas hirveä asia, kun pitäisi omasta elämästään kantaa itsenäisesti vastuu. Myös taloudellisesti.

Kyllä on Suomessa totuttu hyvään.

Mä olen itselleni säästänyt valmistumisen jälkeen eläkettä varten. Kun alkoi tulla isompi tili, oli varaa laittaa enemmän talteen jne. Osan olen sijoittanut ja nyt on ihan mukavasti rahaa.

N44

Entäs ne, joille ei ala tulla sitä isompaa tiliä koskaan? Tai tiliä laisinkaan? Se, että sinä olet hyväosainen, ei tarkoita, että kaikki ovat tai tulevat olemaan.

Onko se hyväosaisen eli lahjakkaamman yksilön vika, että sinä et kykene menestymään kilpailuyhteiskunnassa?

Sanoinko, että se on sinun vikasi? Ylimielisenä ihmisenä et selvästi pysty käsittämään, että se ei välttämättä ole nykymaailmassa yksilön vika laisinkaan.

Ketkä tätä maailmaa sitten pyörittävät jos eivät yksilöt? Päättävätkö jotkin ulkopuoliset tahot/koneet puolestasi?

Kyllä ulkopuoliset tahot päättävät hyvinkin pitkälti sen työllistynkö vai en. Ja yksilöistä syntyy koneisto nimeltä yhteiskunta, jossa kaikki eivät voi olla johtajia ja dippaìnssejä, niinkuin luulet.

Jaaha, eli sinun elämäsi ja valintasi ovat muiden käsissä. Minä olen aina itse suorittanut valintani ja tehnyt päätöksiä jotka toimivat minun parhaakseni. No, toiset kulkevat omia polkujaan ja toiset toisten polkuja.

Vierailija
47/71 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvio karttuneesta työeläkkeestä 31.12.2015 mennessä vähennyksineen 116 e/kk

Jipii, tällä vauhdilla eläkkeeni tulee olemaan n. 500 e/kk

Vierailija
48/71 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennustaminen on vaikeaa, itse ainakin turvaan oman toimeentuloni sijoittamalla (toki sekin epävarmaa, mutta olenpahan ainakin tehnyt jotakin)

Kiljusen eläkeindeksi-aloite on kyllä taas röyhkeää kuppaamista.

Vierailija
49/71 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surkeat sukupolvet menossa ja tulossa. Eivät kykene uusia Nokioita tai vastaavia rakentamaan.  60% kansasta saa tulonsiirtoja. Näin surkean kansakunnan kuuluukin tuhoutua. Ehkä sitten joskus tulevaisuudessa kehittyy parempia "uudisraivaaja" tyyppisiä suomalaisia korjaamaan luuserisukupolvien tuhot ja nostaa Suomen jaloilleen.

100% kansasta saa tulonsiirtoja.

40% on nettomaksajia.

Yhteiskunnasta joka ottaa n. 8 miljardia velkaa vuosittain ei nettomaksajaa löydy ja piste.

Tottakai löytyy nettomaksajia. Heidän taakkansa vain on kohtuuton. Elättää heikompia yksilöitä kehdosta hautaan.

Vierailija
50/71 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvio karttuneesta työeläkkeestä 31.12.2015 mennessä vähennyksineen 116 e/kk

Jipii, tällä vauhdilla eläkkeeni tulee olemaan n. 500 e/kk

Hyvä, saat ansioidesi mukaan. Toisten eläke taas voi olla 500e/päivä koska heidän ansionsa ovat olleet niin paljon suuremmat. Tämä on demokratiaa.

Varakas maksaa lopulta sinunkin eläkkeesi ja kun hän ostaa 200 000 euron auton niin valtio saa 50 000 euroa jaettavaksi köyhille tulonsiirtoihin.

Vierailija
51/71 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päättäjät kuulkaa vetää kansaa höplästä ja nauravat partaansa, miten hölmöä ja huijattavaa kansa on. Velkaa on melkein kaikilla muillakin mailla, eikä kukaan aiokaan maksaa sitä ikinä pois. Esim. Usalla on valtavan paljon enemmän velkaa / asukas kuin Suomella. Tämä on vain jatkumoa viime laman aikana syntyneelle (tai jo sitä edeltävän nousukauden aikana) uusjaolle. Ettekö huomaa sitä ihan oikeasti? Ollaan tekemässä hyvin vahvaa paluuta aikaan ennen sisällissotaa. Tulee uusi köyhälistö ja suuri joukko pienituloisia ja pieni kansakunnan kerma. Ihan selkeä agenda, jota oikeisto ajaa. Ja vasemmistoahan ei enää ole, aivan tyhjänpäiväistä höpinää niillä on.

Vallankumousta tähän maahan tarvitaan, muusta tuskin on apua. Kaikenmaailman hihhulit, nenästä vedettävät kokoomuslaiset ja naurettavat persut vallankahvassa, voi herrajumala!

Vierailija
52/71 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tulla saamaan mitään. Suuret ikäluokat jakaa nykyisetkin rahastot keskenään kuten Kimmo Kiljunen ajaa. Humppaavat ne sitten Malagassa Äidin pikkupoikaa hoilottaen iloisesti. Jälkeensä jättävät homeiset omakotitalot perähikiällä, joilla ei ole penninkään arvoa ja syrjäytyneen kansan.

Miksi sinun pitäisi saada jotakin? Ymmärrätkö verbin saada merkityksen? Eikö sinun pitäisi ansaita itse elantosi ja eläkkeesi? 

Ahneen sukupolven ylimielisyydessäsi unohdat, että et sinäkään ole maksanut omaa eläkettäsi. Järjestelmä on vain osittain rahastoiva. Sinä maksoit pieniä eläkkeitä omille vanhemmillesi, avasit rahahanat oman ikäisilläsi ja olet nyt kavaltamassa lastesi eläkerahastot. Varastetulla autolla ajelet.

Minä ja sukuni asuessani Suomessa elätimme sinut ja sukusi. Ihmiset ovat erilaisia. Toiset ovat vain lahjakkaampia ja tuottavampia kuin toiset. Jos et pärjää markkinataloudessa, niin mitä hyötyä sinusta on yhteiskunnalle? Olet vain taakka paremmille yksilöille Suomen kaltaisissa maissa. Nykyisissä asuinmaissani kaikki selviävät ainoastaan omillaan joka onkin minusta ainoa oikea järjestelmä.

Autovertauksesi oli huono, sillä olen autoharrastaja ja ajan 8 eri erikoisautolla mielihalujeni mukaan.

Eläkevarantoja en tarvitse, sillä olen itse huolehtinut varallisuuteni kasvusta omilla kyvyilläni ja hyvin tulevat riittämään suhteellisen tyyriiseen elämääni.

Miksi oletat että ajan omaa asiaani ja olen köyhä? Pidän ikäluokkaasi edelleen ahneena vaikka henkilökohtaisesti olenkin se kammoksuttu vuokraloordi, joka elää sijoitusten tuotoilla. Ei kannattaisi mennä henkilökohtaisuuksiin jos on tyhmä. Lisäksi tunnut olevan täysin ilman oikeudenmukaisuuden käsitettä.

Vierailija
53/71 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennustaminen on vaikeaa, itse ainakin turvaan oman toimeentuloni sijoittamalla (toki sekin epävarmaa, mutta olenpahan ainakin tehnyt jotakin)

Ollaanko sinulta kuppaamassa jotakin? Paljonko menetät?

Vierailija
54/71 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaanko sinulta kuppaamassa jotakin? Paljonko menetät?

Sen, että työeläkevakuutusmaksuillani rahoitetaan eläkerahastoja (jolloin jos rahastojen tuottoihin kosketaan, niin silloin tietenkin se pitäisi tehda palautuksena maksajille) ja tietenkin sen, että Kiljusen aloitteen toteuttaminen johtaisi eläkerahastojen tyhjentymisen. Joka tidennäköisesti vaikuttaisi myös omaan eläkkeeseeni.

Vierailija
55/71 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi oletat että ajan omaa asiaani ja olen köyhä? Pidän ikäluokkaasi edelleen ahneena vaikka henkilökohtaisesti olenkin se kammoksuttu vuokraloordi, joka elää sijoitusten tuotoilla. Ei kannattaisi mennä henkilökohtaisuuksiin jos on tyhmä. Lisäksi tunnut olevan täysin ilman oikeudenmukaisuuden käsitettä.

Et kyllä tunnu pääomilla elävältä joita tunnen paljon. Mielipiteet sieltä vastapuolelta, mutta kerro nyt sitten mitä se oikeudenmukaisuus on?  

Vierailija
56/71 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä veikkaan että tulevaisuudessa tullaan näkemään hurjia itsemurha-aaltoja. Kun tietää että edessä on kauhujen vanhainkoti, josta on vähennetty kaikki kulut minimiin, alkaa itsemurha houkuttelemaan.

Vierailija
57/71 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta syystä meillä on miehen kanssa 2 sijoitusasuntoa ja muita sijoituksia. Ja lisää asuntoja ostamme varmasti piakkoin, koska sitä parempi hyöty mitä aiemmin ostamme ne ja lainat maksettu. Eläkepäivien varalle nuo sijoitukset ajateltu ja toki tuottoa alkaa tulla aiemminkin, kun olemme nyt vasta 25-vuotiaita. Ja toki asiat sijoittamisesta opiskeltuna ja riskit kartoitettuna, eli ei tietämättömiä asioista olla :) Ja koko ajan opiskellaan aiheesta lisää.

En luota siihen, että eläkettä saadaan sitten joskus tarpeeksi, että voidaan elää. Eläkkeellepääsyn ikäkin nousee varmaan jonnekin 75-ikävuoteen tässä välissä.

Teillähän on asiat varsin hyvin, kun on ollut 25-vuotiaaksi mennessä varaa ostaa kaksi sijoitusasuntoa ja uusien hankkiminenkin on suunnitteilla. Monella ei tuossa iässä ole vielä tarpeeksi käsirahaa edes siihen omaan käyttöön hankittuun omistusasuntoon.

Vierailija
58/71 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päättäjät kuulkaa vetää kansaa höplästä ja nauravat partaansa, miten hölmöä ja huijattavaa kansa on. Velkaa on melkein kaikilla muillakin mailla, eikä kukaan aiokaan maksaa sitä ikinä pois. Esim. Usalla on valtavan paljon enemmän velkaa / asukas kuin Suomella. Tämä on vain jatkumoa viime laman aikana syntyneelle (tai jo sitä edeltävän nousukauden aikana) uusjaolle. Ettekö huomaa sitä ihan oikeasti? Ollaan tekemässä hyvin vahvaa paluuta aikaan ennen sisällissotaa. Tulee uusi köyhälistö ja suuri joukko pienituloisia ja pieni kansakunnan kerma. Ihan selkeä agenda, jota oikeisto ajaa. Ja vasemmistoahan ei enää ole, aivan tyhjänpäiväistä höpinää niillä on.

Vallankumousta tähän maahan tarvitaan, muusta tuskin on apua. Kaikenmaailman hihhulit, nenästä vedettävät kokoomuslaiset ja naurettavat persut vallankahvassa, voi herrajumala!

Miten haluaisit muuttaa yhteiskuntaa vallankumouksen jälkeen jos olisit voittavalla puolella?

Vierailija
59/71 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatte, jos menette töihin. Ette, jos elätte tuilla.

Mistä kaikille löytyy töitä?

Päättäjien mukaan tänne tarvitaan satoja tuhansia ma tu ja työvoimaksi. Sitähän on hoettu epäilijöille vuosikausia. Ne maksaa.

Vierailija
60/71 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kyllä tunnu pääomilla elävältä joita tunnen paljon. Mielipiteet sieltä vastapuolelta, mutta kerro nyt sitten mitä se oikeudenmukaisuus on?  

Mitä republikaani oikeudenmukaisuudesta ymmärtäisi? Ei kaikki varallisuus maailmassa ole ahnetta ja vailla omaatuntoa vaikka sinun onkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi