Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saadaanko me nuoret ikinä eläkettä?

Vierailija
20.10.2016 |

Pitäisikö ihan oikeasti alkaa parikymppisenä säästämään omaa eläkettä varten, vaikkei ole vielä edes valmistunut? Paljonko meidän nuorten eläke tulee tulevaisuudessa olemaan vai saadaanko me eläkettä ollenkaan? Pääsenköhän edes töihin valmistuttuani? Ei stressaa tulevaisuus yhtään, ei...

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa se taas hirveä asia, kun pitäisi omasta elämästään kantaa itsenäisesti vastuu. Myös taloudellisesti.

Kyllä on Suomessa totuttu hyvään.

Mä olen itselleni säästänyt valmistumisen jälkeen eläkettä varten. Kun alkoi tulla isompi tili, oli varaa laittaa enemmän talteen jne. Osan olen sijoittanut ja nyt on ihan mukavasti rahaa.

N44

Entäs ne, joille ei ala tulla sitä isompaa tiliä koskaan? Tai tiliä laisinkaan? Se, että sinä olet hyväosainen, ei tarkoita, että kaikki ovat tai tulevat olemaan.

Jokainen on oman onnensa seppä.

Vierailija
22/71 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulla saamaan mitään. Suuret ikäluokat jakaa nykyisetkin rahastot keskenään kuten Kimmo Kiljunen ajaa. Humppaavat ne sitten Malagassa Äidin pikkupoikaa hoilottaen iloisesti. Jälkeensä jättävät homeiset omakotitalot perähikiällä, joilla ei ole penninkään arvoa ja syrjäytyneen kansan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa se taas hirveä asia, kun pitäisi omasta elämästään kantaa itsenäisesti vastuu. Myös taloudellisesti.

Mä olen itselleni säästänyt valmistumisen jälkeen eläkettä varten. Kun alkoi tulla isompi tili, oli varaa laittaa enemmän talteen jne. Osan olen sijoittanut ja nyt on ihan mukavasti rahaa.

N44

Entäs ne, joille ei ala tulla sitä isompaa tiliä koskaan? Tai tiliä laisinkaan? Se, että sinä olet hyväosainen, ei tarkoita, että kaikki ovat tai tulevat olemaan.

10 prossaa kaikesta tulevasta rahasta säästöön. Näin opetan lapsiakin säästämään. Se on pieni raha sillä hetkellä, mutta vuosien kuluessa kiva pesämuna, jota voi sitten sijoitella.

Kukin duunissa käyvä saa toisinaan palkankorotuksen, sillä tarkoitin isompaa tiliä. Työtönkin joskus työllistyy, jos ei niin syy löytyy peilistä. Sairaat ovat oma lukunsa, ehkä niitä pitää holhota.

En katso edes olevani etuoikeutettu, vaan rankkaa duunia olen tehnyt koko elämäni. Mä olen itse vastuussa itsestäni ja lapsistani, ei valtio.

Vierailija
24/71 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tulla saamaan mitään. Suuret ikäluokat jakaa nykyisetkin rahastot keskenään kuten Kimmo Kiljunen ajaa. Humppaavat ne sitten Malagassa Äidin pikkupoikaa hoilottaen iloisesti. Jälkeensä jättävät homeiset omakotitalot perähikiällä, joilla ei ole penninkään arvoa ja syrjäytyneen kansan.

Miksi sinun pitäisi saada jotakin? Ymmärrätkö verbin saada merkityksen? Eikö sinun pitäisi ansaita itse elantosi ja eläkkeesi? 

Toisilla on mopo ja toisilla mersu. Se on vain elämän faktoja.

Vierailija
25/71 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N44

Onko se hyväosaisen eli lahjakkaamman yksilön vika, että sinä et kykene menestymään kilpailuyhteiskunnassa?

Sanoinko, että se on sinun vikasi? Ylimielisenä ihmisenä et selvästi pysty käsittämään, että se ei välttämättä ole nykymaailmassa yksilön vika laisinkaan.

Vierailija
26/71 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 25 ja eläkettä kertynyt tähän mennessä 15e/kk... Tosin mä varmaan kuolen ennen eläkkeelle pääsyä.

Vierailija
27/71 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän me nykyiset nuoretkin säästetään eläkkeeseen - maksamalla palkasta n. 25 prosenttia eläkemaksuja, joilla rahoitetaan eläkkeitä nykyisille eläkeläisille. Vaan eipä ole vapaaehtoinen tuo maksu ei, vaikka mitään ei varmaan tulla samaan. Törkeyden huippu.

Vierailija
28/71 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattehan te sitten perustuloa. Ei se paljoa pienempi summa ole, kuin minimieläkekään.

Tässä esimerkki nykyajan tuilla elävästä ihmisestä. Ei mitään hajua miten systeemi toimii. Kunhan itse saa eläkettä/perustuloa/toimeentulotukea/asumistukea ja vielä sossurahaa päälle niin muulla ei ole väliä.

MISTÄ kuvittelet eläkkeisiin tai perustulomaksuihin ja muihin tukiin tarvittavine rahojen tulevan? Väännetäämpä rautalankaa miksi tilanne on perseestä ja yhä huonommaksi menee:

Ihmisille maksettavat tuet rahoitetaan työssäkäyvien ihmisten sekä toimivien yritysten  maksamilla verorahoilla. Mitä enemmän työttömät lisääntyvät, sitä vähemmän on maksajia ja enemmän saajia. Raha ei riitä --> ihmisten ja yritysten veroja korotetaan  -->  yritykset yrittävät säästää ja potkivat työntekijöitä pois tai siirtävät yrityksen ulkomaille --> vähemmän yrityksiä ja työpaikkoja --> enemmän työttömiä --> raha ei riitä --> veroja korotetaan jne jne... Oravanpyörä on valmis.

Tähän oravanpyörään lisätään vielä ne muualta tulleet elätit, jotka eivät aiokaan tehdä mitään vaan tulevat vain tänne ilmaisien tukirahojen toivossa sekä tukien väärinkäyttäjät. Jokainen, joka osaa matematiikkaa vähänkin, tajuaa että tällainen yhtälö EI TOIMI.

Vierailija
29/71 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N44

Onko se hyväosaisen eli lahjakkaamman yksilön vika, että sinä et kykene menestymään kilpailuyhteiskunnassa?

Sanoinko, että se on sinun vikasi? Ylimielisenä ihmisenä et selvästi pysty käsittämään, että se ei välttämättä ole nykymaailmassa yksilön vika laisinkaan.

Ketkä tätä maailmaa sitten pyörittävät jos eivät yksilöt? Päättävätkö jotkin ulkopuoliset tahot/koneet puolestasi?

Vierailija
30/71 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatte, jos menette töihin. Ette, jos elätte tuilla.

Mistä kaikille löytyy töitä?

Kysypä joltain vasemmistolaiselta. Niillä on vastaus kaikkeen. Fiksuja ovat.

Vierailija
31/71 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, valmistuitkin joskus 2000, kun oikeasti Suomella alkoi mennä hyvin?

Suomella meni hyvin Nokian takia. Lisäavauhti antoi maailmanlaajuinen velkaantuminen. Etelän vetelät Kreikka ensimmäisenä alkoi saada halpaa lainaa  kun "vakaa euro". Tätä kesti sitten 8 vuotta. Nuoret maksaa laskut kun talous olikin pelkkä velkapyramidi.

mutta mitä tätä tarinaa jatkamaan jos on fiksu niin tietää tämän kaiken muutenkin.

Vierailija
32/71 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surkeat sukupolvet menossa ja tulossa. Eivät kykene uusia Nokioita tai vastaavia rakentamaan.  60% kansasta saa tulonsiirtoja. Näin surkean kansakunnan kuuluukin tuhoutua. Ehkä sitten joskus tulevaisuudessa kehittyy parempia "uudisraivaaja" tyyppisiä suomalaisia korjaamaan luuserisukupolvien tuhot ja nostaa Suomen jaloilleen.

100% kansasta saa tulonsiirtoja.

Vierailija
33/71 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän me nykyiset nuoretkin säästetään eläkkeeseen - maksamalla palkasta n. 25 prosenttia eläkemaksuja, joilla rahoitetaan eläkkeitä nykyisille eläkeläisille. Vaan eipä ole vapaaehtoinen tuo maksu ei, vaikka mitään ei varmaan tulla samaan. Törkeyden huippu.

Tiedätkö edes miten eläkejärjestelmä toimii? 

Vierailija
34/71 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette. Raha menettää merkityksen nykyisessä muodossaan. Saatte perustarpeet ja vähän päälle, mutta teidät velvoitetaan tekemään myös jotain sen eteen. Tosin ei toi kai vielä teidän aikaan tapahdu, jos ikinä. 

Kun riisto loppu, pitää myös vapaamatkustuksen loppua. 

Vierailija
35/71 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N44

10 prossaa kaikesta tulevasta rahasta säästöön. Näin opetan lapsiakin säästämään. Se on pieni raha sillä hetkellä, mutta vuosien kuluessa kiva pesämuna, jota voi sitten sijoitella.

Kukin duunissa käyvä saa toisinaan palkankorotuksen, sillä tarkoitin isompaa tiliä. Työtönkin joskus työllistyy, jos ei niin syy löytyy peilistä. Sairaat ovat oma lukunsa, ehkä niitä pitää holhota.

En katso edes olevani etuoikeutettu, vaan rankkaa duunia olen tehnyt koko elämäni. Mä olen itse vastuussa itsestäni ja lapsistani, ei valtio.

Huomaa, että olet melkein eläkeiässä tai sitten elät jossain harhamaailmassa. Ei todellakaan saa kaikki työssäkäyvät palkankorotuksia. Yleiskorotukset joo, mutta siihen se sitten jää.

Vierailija
36/71 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surkeat sukupolvet menossa ja tulossa. Eivät kykene uusia Nokioita tai vastaavia rakentamaan.  60% kansasta saa tulonsiirtoja. Näin surkean kansakunnan kuuluukin tuhoutua. Ehkä sitten joskus tulevaisuudessa kehittyy parempia "uudisraivaaja" tyyppisiä suomalaisia korjaamaan luuserisukupolvien tuhot ja nostaa Suomen jaloilleen.

100% kansasta saa tulonsiirtoja.

40% on nettomaksajia.

Vierailija
37/71 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun pitäisi saada jotakin? Ymmärrätkö verbin saada merkityksen? Eikö sinun pitäisi ansaita itse elantosi ja eläkkeesi? 

Toisilla on mopo ja toisilla mersu. Se on vain elämän faktoja.

Ahneen sukupolven ylimielisyydessäsi unohdat, että et sinäkään ole maksanut omaa eläkettäsi. Järjestelmä on vain osittain rahastoiva. Sinä maksoit pieniä eläkkeitä omille vanhemmillesi, avasit rahahanat oman ikäisilläsi ja olet nyt kavaltamassa lastesi eläkerahastot. Varastetulla autolla ajelet.

Vierailija
38/71 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N44

Huomaa, että olet melkein eläkeiässä tai sitten elät jossain harhamaailmassa. Ei todellakaan saa kaikki työssäkäyvät palkankorotuksia. Yleiskorotukset joo, mutta siihen se sitten jää.

Yleiskorotuksistakin on monella alalla luovuttu. Ei niitä taida enää tulla kuin julkisella sektorilla.

Vierailija
39/71 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N44

Tässä kilpailuyhteiskunnassa valtio maksaa vuokrat vuokraloordeille, koska asukkailla ei ole varaa niitä maksaa, ja jos valtio ei niitä vuokria maksaisi, niin niitä ei maksaisi kukaan.

Lahjakkaimmat tässä yhteiskunnassa on yhteiskunnan tukia kilkkimässä töissä julkisella, tai saamassa jotain tukia yrittäjänä ja ja pääoman omistajana.

Vierailija
40/71 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossain aiemmassa viestiketjussa joku urpo haukkui eläkeläiset pahimmiksi pummeiksi kaikista, eli ette varmaan halua liittyä pahimpiin pummeihin, joten miksi vinkutte eläkettä. Tehkää töitä siis hautaan asti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme