Ville Haapasalon ravintola Purpur
Onko kukaan käynyt? Ravintolan kotisivut on todella onnettomat ja aukioloajat vähintäänkin mielenkiintoiset. Esim. 0 - 12.
Varmaankin lihapitoinen menu, kokemuksia olisi kiva kuulla, hinnat ?
Kommentit (22)
näin näkyi olevan:
ma-to, 16 - 23
pe-la, 15 - 24
su, 16 - 23
Hyvät ja selkeät sivut ravintolalla mun mielestä on.
Facebook-tuttuni päivitysten perusteella sinne ei mennä ilman pöytävarausta. Jo nyt käsitelty yli tuhat pöytävarausta, muutamassa viikossa.
Joo, löytyi kiitos. Toisessa paikkaa noi aukioloajat on kyllä vähän oudosti. Mutta kaikki hyvin. Edelleen, jos joku on käynyt, olisi kiva kuulla arvioita.
Ap
Mikä noissa sivuissa oli aloittajalle epäselvää? =D
Eikö ollut av-palstan muodossa?
Tallinnassa on hyviä georgialaisia ravintoloita, suosittelen!
Vierailija kirjoitti:
Tallinnassa on hyviä georgialaisia ravintoloita, suosittelen!
Kerro missä? Sen jälkeen kun Mustlammas lopetti muuttaessaan, en ole hyvää gruusialaista siellä nähnyt.
Kerron teille Purpurista lisää huomenna, sillä onnistuin saamaan pöytävarauksen tälle illalle kun varasin ekan mahdollisen viikonloppuajankohdan heti kun ravintola aukesi. :-)
Arvosteluja löytyy Purpurin naamakirjasta.
Oli pakko käydä tsekkaamassa nuo ravintolan nettisivut, joita ap pitää niin surkeina.
Nehän olivat todella hyvät ja informatiiviset. Kaikki löytyi heti: ruokalista, jossa annokset kuvattu erittäin tarkasti, aukioloajat, hyvin täsmälliset pöytävarausohjeet jne. Mitä sieltä puuttuu?
Itse en ole ravintolassa käynyt, joten kokemuksia en osaa kertoa.
Testattiin purpur eilen. Ruoka oli herkullista ja palvelu mukavaa ja innostunutta, eikä ruokia tarvinnut ootella kauaa. Hintataso on vähän yläkanttiin, mutta saahan sitä pyytää kun talo on täyteen buukattu ja gruusialaisia vaihtoehtoja ei muita ole. Mainittakoon, että olen suuri gruusialaisen ruuan ystävä, joten en osaa sanoa mitä perus-av-mammat tykkää...
Vierailija kirjoitti:
Testattiin purpur eilen. Ruoka oli herkullista ja palvelu mukavaa ja innostunutta, eikä ruokia tarvinnut ootella kauaa. Hintataso on vähän yläkanttiin, mutta saahan sitä pyytää kun talo on täyteen buukattu ja gruusialaisia vaihtoehtoja ei muita ole. Mainittakoon, että olen suuri gruusialaisen ruuan ystävä, joten en osaa sanoa mitä perus-av-mammat tykkää...
Mitä söitte?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä söitte?
Hatshapuria tietysti (joka ei ihan vastannut odotuksia sellaisesta mihin olen tottunut, mutta hyvää se oli kuitenkin), khikaleita (vähän kuin pelmenit, mutta kun ei otettu molempia niin en tiedä miten eroavat), lammaspullia ja grillattua munakoisoa. Sekä pannacottaa, mikä oli mielestäni parasta pannacottaa mitä olen koskaan syönyt. Myös viineihin olimme tyytyväisiä ja paikasta saa myös venäläistä olutta (jotain pienpanimotuotteita, ei mitään Baltikaa).
Henk.koht. olen käynyt Georgiassa useamman kerran, ja kyllä PurPurilla on vielä matkaa autenttiseen georgialaiseen ruokaan. Khinkalit (ei siis khikalit, kuten mm. menussa aiemmin luki) ovat alimaustettuja ja liian pieniä. Aidot, käsintehdyt khinkalit, ovat liki nyrkin kokoisia ja sisällä oleva 'keitto' on yleensä vahvasti maustettua. Samoin khachapurin taikina saa olla ilmavampi, tämä versio liian jykevä.
Ja aiempaan viestiin kommenttina, niin toki Helsingissä on muitakin georgialaisia, esim. Kurvissa Georgian House sekä Viiskulmassa pieni Café Pikku Georgia.
Miksi pannacotta on jälkiruokavaihtoehtona, vai onko georgialainen versio?
P.S. Georgia sikäläisittäin, Gruusia venäläisittäin
Vierailija kirjoitti:
Hyvät ja selkeät sivut ravintolalla mun mielestä on.
Yoda?
Bussin ikkunasta olen nähnyt, että Hämeentiellä Kurvissa on Georgian House. Onko kukaan käynyt?
Siellä on kuulemma georgialainen vessakin, reikä lattiassa, jonne Maestro itse käy vääntämäässä "kyykäärmeen" krapula-aamuisin.
Kerran käyty ja toista kertaa tuskin tulee. Ruoka oli kyllä ihan hyvää mutta ei georgialaista (kallista kyllä oli): khinkalit eivät oikeita khinkaleita ja ennen kaikkea hatsapurina myyty leipä oli kuiva käntty, ei mikään hatsapuri.
Kurkkasin kotisivuja, enkä huomannut mitään outoa, aukioloajoissa tai muussakaan. Ruokalistakin näkyy olevan, joten sieltä voi kalkyloida lihan suhteellista osuutta.