Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon Tieteen kuvalehden älykkyystestin tulos mahtaa heittää todellisesta tuloksesta?

Vierailija
20.10.2016 |

Siis tämän:
http://ao-testi.tieku.fi/?_ga=1.239984643.1462598597.1469869726#/intro
Voisiko olla se tyypillinen eli about 10 pistettä yläkanttiin?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto, tuollahan se lukikin, 4% heittää. Lukutaito näemmä minulta vielä puuttuu... 

ap

Vierailija
2/16 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut että tuon tulos on usein alakanttiin, oli heitto sitten mihin suuntaan tahansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin pitää määritellä, mikä on todellinen tulos älykkyyden mittauksessa. Siitä ei ole yksimielisyyttä. Yksi testi painottaa yhtä asiaa, toinen toista. Kaikki testit ovat vain suuntaa antavia ja kannattaa valita sellaonen, missä itse pärjää.......

Vierailija
4/16 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuossa nykyään se, että yli 130 (?) ylittäville ei kerrota lukemaa, vaan ainoastaan että on yli 130?

Vierailija
5/16 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, esim minulle tuo testi antaa tulokseksi 130. Samoin kaikki muutkin tuollaiset älyä mittaavat testit mitä olen tehnyt. Niissä on se ominaisuus että tykkään tehdä juuri sen mallisia, monta vaihetta vaativia ajatusnäpryy hommia jotka eivät mielestäni mittaa älykkyyttä, vaan viitseliäisyyttä. Ok, koen olevani älykkäämpi kuin moni keskiverto, mutta aika useassa hommassa huomaan olevani keskitasoa heikompi. Sattumalla on osuus peliin.

Vierailija
6/16 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset vaan mene viralliseen, niin ei tarvitse tuollaistakaan jatkuvasti miettiä?! Nettitestit tuntuu olevan lähinnä pelkureille. Silloin, kun ei ole oikeassa käynyt, niin voi ainakin mielessään kuvitella mahdollisuuden siitä, että olisi älykäs :D

Vierailija
7/16 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että viralliset testit "heittää" sen neljä prossaa, kun ottaa huomioon tilanteen stressaavuuden. :)

Kotitestissä tietty pitää olla rehellinen itselleen.

Vierailija
8/16 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla näyttää aina olevan tulos 131 näissä testeissä. Tein äsken tuon testin ja edellisen kerran n. puoli vuotta sitten, molemmilla kerroilla sama tulos. Mutta eipä sitä tiedä mikä olis tulos vaikkapa oikeassa mensan testissä. Noilla pisteillä en kuitenkaan ole mikään älykkö niin tuskin kannattaa oikeaan kokeeseen edes vaivautua.

Vierailija
9/16 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään kokemusta Mensan nettitestistä ja virallisesta testistä? Kiinnostaisi virallinen testi ihan vain siksi, että saisi virallisen tuloksen. Mutta jotenkin turhauttavaa olisi mennä viralliseen testiin ja saada 129 tai 128. Nettitestistä olen tehnyt muutaman kerran aikuisiällä ja saanut tulokseksi n.135 joka kerta.

Vierailija
10/16 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuossa nykyään se, että yli 130 (?) ylittäville ei kerrota lukemaa, vaan ainoastaan että on yli 130?

Kyllä näyttää yli 130 tuloksiakin. 

Vierailija
11/16 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla näyttää aina olevan tulos 131 näissä testeissä. Tein äsken tuon testin ja edellisen kerran n. puoli vuotta sitten, molemmilla kerroilla sama tulos. Mutta eipä sitä tiedä mikä olis tulos vaikkapa oikeassa mensan testissä. Noilla pisteillä en kuitenkaan ole mikään älykkö niin tuskin kannattaa oikeaan kokeeseen edes vaivautua.

Kyllä virallinen tulos 131 on jo merkki älyköstä, vain harva yltää siihen. Mikä ihmeen vähättelijä oikein olet?

Vierailija
12/16 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään kokemusta Mensan nettitestistä ja virallisesta testistä? Kiinnostaisi virallinen testi ihan vain siksi, että saisi virallisen tuloksen. Mutta jotenkin turhauttavaa olisi mennä viralliseen testiin ja saada 129 tai 128. Nettitestistä olen tehnyt muutaman kerran aikuisiällä ja saanut tulokseksi n.135 joka kerta.

Sama juttu aina saan tulokseksi 135. Epäilen etteivät anna suurempia tuloksia testistä.

Vierailija
13/16 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi helvetti minulla on 156 enkä koe olevani älykäs vaan tyhmäksi tunnen itseni päivittäin.

Vierailija
14/16 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä älykäs kirjoitti:

No voi helvetti minulla on 156 enkä koe olevani älykäs vaan tyhmäksi tunnen itseni päivittäin.

En olekaan ennen tavannut noin korkealla ÄO:lla varustettua ihmistä, joka ei edes osaa kirjoittaa kunnolla. No, kerta se on ensimmäinenkin.

Vierailija
15/16 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä älykäs kirjoitti:

En olekaan ennen tavannut noin korkealla ÄO:lla varustettua ihmistä, joka ei edes osaa kirjoittaa kunnolla. No, kerta se on ensimmäinenkin.

Ehkäpä et tosiaan tapaakaan kovin usein

Vierailija
16/16 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo munkin äö on167 ja olen kehityssvammainnen, ei kä minusta tunnu että olisin tosi älykäs

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän