Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka käsitellä kateutta

20.10.2016 |

Miten voisi käsitellä kateutta ja ärsytystä, jota muiden elämä saa aikaan itsessä?
Yksi tuttu on raskaana ja häätkin on sovittu. Mua ei ole edes kosittu enkä ole vielä raskaana vaikka ollaan kauemmin oltu yhdessä avomieheni kanssa. Miksi muiden onni harmittaa? Miksi hänen piti ehtiä ensin?
Toisaalta sellainen ei harmita jos lapsen saa jotkut jotka on jo kauan olleet yhdessä, ja ovat nöyriä ja kivoja ihmisiä. Mutta tääkin nainen on sellainen joka nostaa itseään jalustalla ja luulee olevansa spesiaali, vaikka oikeastaan ei mikään häävi elämä heillä ole. En halua mennä sen babyshoweriin vaan kumpa voisin olla vaan kuulematta heistä mitään. Olenko lapsellinen?
Nyt on sellainen alakuloinen olo. 30-vuotta ensi vuonna tulee jo mullekin täyteen, ja en osaa nauttia oman elämän hyvistä puolista, kun "joku toinen saa kaiken aina ennen mua."

Kommentit (3)

1/3 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käsitellä kateutta,se syö sinua itseäsi,ei kateuden kohteita.itse en oo ollut kateellinen kuin itse olin vakavasti saurad niin kadehdin muiden terveyttä,päätin keskittyä kateuden sijasta kuntouttamaan itseäni ja kateus loppui siihen,kateuden kohteena on perheemme ollut,tuli perättömuä ls ilmoituksia ja eläinsuojeluilmoituksia,jotkut kadehtivat meitä lapsista,lapseton pariskunta katkaisi välitkin kokonaan,jotkut omaisuudesta,jotkut menestyneestä yrityksestä jotkut pitkästä parisuhteesta (25)oltiin välittämättä kiusanteosta ja keskityttiin vaalimaan onneamme/ja kiusaaminen loppui,viimeiset viisi vuotta ollaan saatu olla ihan rauhassa.keskustele jonkun ammatti-ihmisen kanssa kateudestasi,se ei tuo sinulle mitään hyvä joten irrottaudu tunteesta vähitellen

2/3 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hyvä aihe. Kyllä varmaan jokainen tuntee kateutta jossain asiassa suhteessa toisiin, jossain elämänsä vaiheessa. Kun siitä tulee piinaavaa, kuluttavaa, rajoittavaa, pitäisi hälytyskellojen soida. Muutos on kyllä helpommin sanottu kuin tehty. Eihän se ole minulta pois, jos muille tapahtuu onnellisia asioita. Vaan kun on itse viimeinen koko ystävä- ja tuttavapiiristä, jolla ei ole lasta eikä ainakaan vielä ole tulossakaan, niin vaikea on olla miettimättä asiaa surullisessa valossa. Tuleeko minusta se tilastojen karu fakta? Moni muukin asia on meillä eri vaiheessa kuin lähipiirillä. Ei ole omistusasuntoa, emme matkustele vaikka haluaisimmekin, olemme molemmat kohdanneet vakavan sairastumisen. Paljon asioita, mitä moni ei joudu ehkä koko elämässään kokemaan. Luulisi, että sitä kasvaisi nöyräksi elämän edessä, eikä joutuisi enää painimaan kateuden tunteiden kanssa. Ei se vain mene niin. Niin kauan, kun on toivoa, sitä väkisinkin vertaa vähintään alitajuisesti itseään toisiin. En haluaisi tulla koskaan katkeraksi, mutta elämän epäoikeudenmukaisuus on vain joskus liikaa. Ihmiset, jotka eivät tunnu miettivän asioita, eivät ole nöyriä ja elävät miten sattuu piittaamatta muista ihmisistä, heidän toiveensa kyllä toteutuvat. Heille ei tapahdu todella kurjia asioita. Tämä on toki iso yleistys.

Ei auta muu kuin olla kiitollinen siitä mitä on saanut. Emmekä ole vielä menettänyt mitään. Toivoa on, kun jaksaa uskoa unelmiin. Ja se vasta on pelottavaa, jos sen unelman voikin oikeasti saavuttaa. Minusta kateus ei ole lapsellisuutta vaan osa elämänkoulua. Se tulee jokaiselle eteen, jotta voisi kasvaa ihmisenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/3 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa että olet tullut katkeraksi. Mielestäni sinun pitäisi muokata elämäsi sellaiseksi kun haluat :) . Sanot ettei sinua ole edes kosittu, miksi et kosisi itse jos kihlat ja naimisiin meno on sinulle tärkeää? Kaikki olemme vastuussa omasta elämästämme ja onnestamme :) . Elämä on liian lyhyt kateuteen ja toisten arvosteluun ja itsensä vertailuun :) . Keskity hyviin juttuihin, välttele ihmisiä jotka saavat sinut huonolle tuulelle ja ketkä painavat alaspäin. Suosittelen muuttamaan myös asennetta niin, ettet itse tee itsestäsi altavastaavaa ja lähestyt kaikkia samanvertaisena kuin olet itse. Itselläni ollut aikanaan myös vähän samanlaista ongelmaa kuin sinulla, asenne muutoksella olen päässyt pois siitä :) . Tsemppiä! Tärkeintähän on huomata ongelma ja sen olet selvästi tehnyt. Nyt vaan käsittelemään. Tee elämästäsi täydellinen, keskity itseesi ja suhteeseenne ;)