Mikä kirja jäi sinulla kesken tai mistä et pitänyt?
Luen Antti Holman Järjestäjä-romaania ja se on kyllä sellaista homoerootista ja masokistista fantasiointia koko ajan ,että kyllästyttää jo puolivälissä. On pettymys tosiaan yksiulotteisuudessaan. Harvoin valitsen edes kirjaa, josta tiedän, että en ehkä jaksa lukea.
Kommentit (77)
Viimeksi kesken jäi Stephen Kingin Tohtori Uni. Alkoi rehellisesti vituttamaan ne kömpelöt lesboseksikohtaukset ja ainakin siihen mielentilaan nähden tarina eteni aivan liian hitaasti.
Mä taas tykkäsin järjestäjästä ihan älyttömästi :) No joo, mulla tais jäädä kesken... voi hemmetti, nyt multa katos se nimi! Se venäläinen suku, joka valmisti niitä hienoja pääsiäismunia ja koruja, ja jonka jäsenistä osa emigroitui Suomeen - kertokaa nyt joku, päässä lyö tyhjää! No kuitenkin, erään sen suvun jäsenen kirjoittama elämäkerta. Kiinnostava aihe, mutta kun kirjoittaja alkoi jossain vaiheessa jaaritella, miten ennen oli kaikki paremmin ja nykyään on niin kamalaa ja blaa blaa blaa... En jaksa kuluttaa aikaani tuollaiseen virteen. Toinen oli Neuvostoliittoon loikanneen suomalaisen punaupseerin ja lentäjän päiväkirjojen ja muistiinpanojen pohjalta kirjoitettu kirja, en nyt muista senkään nimeä. Taas: kiinnostava aihe, mutta toteutus tökki. Kirjoittaja oli valinnut esittää asiat minäkertojan kautta, muttei kuitenkaan päiväkirjamaisesti, jolloin toteutus epärelevantteine yksityiskohtineen oli laahaava. Harmi sinänsä, materiaali olisi ollut todella kiinnostavaa!
Sofi Oksasen Puhdistuksesta taisin lukea ensimmäisen sivun ja se riitti.
Moby Dick. Jos haluan lukea listoja, en avaa romaania.
Lundbergin (?) Jää jäi kesken. Ei vaan jotenkin toiminut. Puhdistuksen ja Kätilön kahlasin molemmat väkisin läpi, enkä todellakaan voi sanoa tykänneeni.
Vierailija kirjoitti:
Lundbergin (?) Jää jäi kesken. Ei vaan jotenkin toiminut. Puhdistuksen ja Kätilön kahlasin molemmat väkisin läpi, enkä todellakaan voi sanoa tykänneeni.
Aika hassua, Kätilö oli minusta mahtava! Sen sijaan Puhdistus melko keskinkertainen.
Vierailija kirjoitti:
Raamattu
Perustelut: puuduttavaa luettavaa ja liian fiktiivistä minun makuuni
Yleensä pidän Åke Edwardsonista, mutta Kivinen purje oli liian kivinen kahlattava. ÅE usein siteeraa biisejä jatkuvalla syötöllä ja jauhaa ruuan valmistamisesta, mutta ko. kirjassa meni hermo. Aukeama aukeaman perään oli puolet tekstistä englanninkielisiä biisin katkelmia.
Sieppari ruispellossa piti lukea yläasteella. En tykännyt ja kerroin sen arvioinnissani. Opettaja puolestaan oli sitä mieltä, että en voinut pitää kirjaa huonona vain sen tähden, että suunnilleen joka neljäs sana oli kirosana. Oli minulla siellä muitakin perusteita, mutta ne ope sivuutti.
Tiedostavana teininä aikoinaan yritin lukea Erica Jongin kirjoja, ihan hirveää paskaa!
🇺🇦🇮🇱
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika hassua, Kätilö oli minusta mahtava! Sen sijaan Puhdistus melko keskinkertainen.
Mikä siinä oli mielestäsi mahtavaa?
Vierailija kirjoitti:
Sama minulla. Tai taisin minä pari sivua lukea.
Taru sormusten herrasta ja kaikki vastaava fantasia. Olen aloittanut varmaan 10 kertaa, enkä vain viitsi tuhlata aikaani. Ei kerta kaikkiaan ole mun genre.
Volter Kilpi kirjoitti 800 sivua ajatuksenvirtapaskaa ja antoi pläjäykselle nimeksi Alastalon salissa. Lukematta jäi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama minulla. Tai taisin minä pari sivua lukea.
Miten yhden tai kahden sivun lukemisella voi muka mitenkään päättää, onko kirja kiinnostava vai ei?
Taru sormusten herrasta ei kolahtanut.
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä oli mielestäsi mahtavaa?
Jäämeren ja Lapin kuvaus elävä kuvaus, rohkeat sanavalinnat, murteen käyttö, sotakuvaus... Minusta se oli poikkeuksellinen. Saatoin suorastaan haistaa yrtit, ja no, ne muutkin hajut :)
Jari Tervon kirja Mannerheimistä muutama vuosi sitten. Sain luettua väkisin alle 10 sivua.
Luen erittäin paljon ja hyvää kirjallisuutta.
Anna Karenina joskus ala-asteella. Oli vaan liian puuduttava niin nuorelle. Pitäisi antaa uusi mahdollisuus nyt aikuisena.