Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömien haastattelut.

Vierailija
20.10.2016 |

Toisaalta ihmettelen tätä. Itse ainakin muistan ajan vuonna 2003, jolloin työkkäristä sai vielä sen sinisen työnhakijan asiakaskortin johon kuulakärkikynällä merkattiin seuraavan tapaamisen ajankohta muutaman kuukauden päähän. Sitten sinne oli mentävä, ja virkailija kysyi että oletko hakenut paikkoja ja katsoi koneelta että mitäs paikkoja on avoinna ja tulosti pari A4:sta niistä ja sanoi että hae näihin. Sitten sanottiin että ei kai tässä tällä erää muuta ja tsemppiä työnhakuun ja moikka moi.

Eli mikä tässä nykyisessä mallissa nyt sitten muuttuu?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en vaan käsitä näitä hallituksen toimia!Tietääkseni työttömyyden syy ei ole hakijoiden puute vaan työpaikkojen puute!

Olet väärässä.

Eikä muutenkaan ole yhteiskunnan tehtävä luoda jokaiselle työpaikka. Pitäisi alkaa ottamaan vastuuta omasta elämästä, eikä vain käsi ojossa odotella almua.

Juu eli ruveta myymälävarkaaksi, ryöstelemään ym., almujen odottelun sijaan. Pyörittää pimeää bisnestä. Vähän ryhtiä ja omatoimisuutta nyt, työttömät; kyllä tuollaisia toimeentulomahdollisuuksia on vaikka mitä, etenkin kun verkostoidutte keskenänne ja muodostatte kunnon liigan!

Vierailija
42/48 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samapa tuo minulle on muuten, mutta vituttaa tuollainen verovarojen tuhlaaminen. Aivan kuin työpaikkoja tulisi lisää työntekijöitä haastattelemalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta voisi haastatella myös niitä työnantajia, jotka tuon tuostakin itkevät työvoimapulaansa. Nämä haastattelut telkkuun sellaiseen ohjelmaan, johon voi heti ottaa yhteyttä. Eiköhän rupeaisi halukkaita hakijoita ilmaantumaan!

Vierailija
44/48 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tässä tarkoituksena pudottaa karenssiin niitä työttömiä jotka eivät asu Suomessa tai joiden posti on epäluotettava? Meille tulevista kirjeistä iso osa ei koskaan tule perille kun postinkantaja ei tee työtään.

Suomen työttömyysturvaa maksetaan vain Suomessa vakituisesti asuville. Ennen ei saanut käydä ollenkaan ulkomailla. Nykyään saa matkustaa lyhytaikaisesti kun vain pystyy palamaan välittömästi Suomeen, jos kutsu käy työhaastatteluun tai työvoimakoulutukseen tms.

Ulkomailla voi asua työttömyyskaudella vaikka vuoden putkeen jos oleskelu on tilapäistä. Eli reissaaminen ei ole nykyään rajoitettu lyhytaikaisiin reissuihin. Toki kutsun tullessa täytyy palata käymään Suomessa.

Vierailija
45/48 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku muka päässyt tuollaiseen haastatteluun? Itselleni ei ole kuulunut mitään, toisaalta molempia "TE-toimisto ottaa sinuun yhteyttä päivänä x on vaan kaikessa hiljaisuudessa siirretty 6 kk eteenpäin ilman yhteydenottoa. Ekalla kerralla soitin ja kysyin että oonko tehnyt jotain väärin, olisko mun itse pitänyt soittaa tms. Mutta ei, en kuulu tukitoimia tarvitsemaan ryhmään, osaan hakea ja haen töitä ni ei oo tarvetta ottaa yhteyttä. Paitsi että mistäs ne muka tiesi oonko hakenu töitä vai en. Ainuttakaan työtarjousta ei ole myöskään tullut, eikä muutakaan aktivointia. Yli vuosi työmarkkinatukea takana...

Vierailija
46/48 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nythän nuo haastattelut on peruttu.

Näin voisi päätellä. Mulle just soitettiin ja kuulemma soitetaan uudestaan 3 kk:n päästä.

Vierailija
47/48 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko joku muka päässyt tuollaiseen haastatteluun? Itselleni ei ole kuulunut mitään, toisaalta molempia "TE-toimisto ottaa sinuun yhteyttä päivänä x on vaan kaikessa hiljaisuudessa siirretty 6 kk eteenpäin ilman yhteydenottoa. Ekalla kerralla soitin ja kysyin että oonko tehnyt jotain väärin, olisko mun itse pitänyt soittaa tms. Mutta ei, en kuulu tukitoimia tarvitsemaan ryhmään, osaan hakea ja haen töitä ni ei oo tarvetta ottaa yhteyttä. Paitsi että mistäs ne muka tiesi oonko hakenu töitä vai en. Ainuttakaan työtarjousta ei ole myöskään tullut, eikä muutakaan aktivointia. Yli vuosi työmarkkinatukea takana...

Mitä hittoa? Ole onnellinen! Kuka oikeasti kaipaa moista kiusantekoa?

Vierailija
48/48 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samapa tuo minulle on muuten, mutta vituttaa tuollainen verovarojen tuhlaaminen. Aivan kuin työpaikkoja tulisi lisää työntekijöitä haastattelemalla. 

Työllistää just sen verran mitä palkataan näitä haastattelijoita. Työttömien kyttäämiseen, kyykyttämiseen jne riittää rahaa. Käyttäisivät saman rahan vaikka palkkatuki töihin niin työtön hyötyisi edes vähän. Kyllähän töitä oikeasti on mutta palkan maksajista on huutava pula.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän