Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saatan saada bipo-diagnoosin...

Vierailija
20.10.2016 |

Olo on jotenkin hämmentynyt ja turta. Olen ollut koko aikuiselämäni psykiatrisen polin asiakas, pahimmillaan käynyt kerran viikossa juttelemassa psyk.sh:n kanssa ja ollut osastolla jopa nelisen kertaa vuodessa. Nyt vuoden verran ollut kuntoutustuella. Olen 30-vuotias.

Minulla on diagnooseina mm. yleistynyt ahdistuneisuushäiriö (vakava, syön kausittain rauhoittavia tähän peruslääkityksen lisäksi), krooninen keskivaikea masennus sekä epävakaa persoonallisuus. Lisäksi on dissosiaatiota, muistin kanssa ongelmia ja takaumia päivittäin. Nyt soppaan ollaan sitten vielä heittämässä tuota bipoa.

Ilmeisesti ainakin jotain uusia lääkkeitä tulee nykyisten lisäksi/tilalle, jos diagnoosi tulee? Mitä muuta? Bipo-diagnoosilla saa kuulemma halvemmalla lääkkeet, onko se totta?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa osittain tutulta. Psyk.polin asiakas vuosia, tosin teinistä asti. Ehdin sairastaa n. kahdeksan vuotta toistuvaa masennusta ja minulla on ahdistuneisuushäiriö. Lisäksi käytökseni oli epävakaata, mutta varsinaiset persoonallisuushäiriön kriteerit eivät täyttyneet. Sain lähetteen bipo-polille, jossa sain diagnoosini, ja lääkitystä lähdettiin hakemaan. Lääkkeiden erityiskorvattavuutta haettiin automaattisesti, mutta hylättiin, ja tämä oli lääkärinkin mielestä väärin. Sain sen sitten lopulta määräaikaisena, ja koska en ihmeen kaupalla parantunut elinikäisestä sairaudesta, myöntyi Kela lopulta siihen kunnolliseen 112-erityiskorvattavuuteen, jonka voimassaoloon ei ole takarajaa. Omavastuu nousi tämän vuoden alussa 4,50 euroon per lääke. Ottaen huomioon, kuinka kalliita useat tähän sairauteen käytettävät lääkkeet ovat, toivotan paljon sinnikkyyttä taistoon mikäli Kelalla ovat nihkeitä. Sinulla on oikeus lääkkeisiin. Minulle oikean lääkeyhdistelmän löytäminen oli aika raskas prosessi, mutta se löytyi lopulta. Ja vaikka diagnoosi itsessään oli shokki, auttoi se lopulta ymmärtämään itseäni paremmin, ja selitti monia asioita menneisyydestäni.

Voimia sinulle, olet arvokas juuri tuollaisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi