Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toinen opiskelija rikkoi läppärini

Vierailija
19.10.2016 |

Laitoin tänään koulussa läppärin latautumaan lattialle oven viereen (oli ainoa mahdollinen paikka, jossa vapaita pistorasioita). En olisi missään nimessä ladannut siinä, mutta minulla oli ihan pakko pystyä käyttää sitä tuntien jälkeen.

Toinen opiskelija kävi kesken tuntien vessassa ja takas tullessa polki siitä näytön rikki. Läppäri ei siis ollut mitenkään oviaukolla tai edes viisto katsottuna. Se oli selkeästi oven vieressä seinän juurella. Opiskelija pyyteli kyllä anteeksi, mutta ei muuta. Ei jäänyt edes tuntien jälkeen selvittämään asiaa.

Mitä te ajattelisitte? Kenellä on korvausvastuu? Oli tietenkin todella typerää jättää kone lattialle. En olisi missään nimessä jättänyt, jos olisin tajunnut, että siinä sivussakin se on vaarassa. Kone oli vielä aika uusi, vain pari kk vanha.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kiva, kun kaikki vain vittuilee kaiken päälle. Muutenkin paha mieli ja kaduttaa jo ihan tarpeeksi. Kai te itse sitten olette niin täydellisiä.

En ole suoriltaan toista syyttänyt, eniten tästä itseä syyllistän. Kysyin vain teidän mielipidettä, ennenkuin juoksen korvauksia turhaan vaatimaan. Täällä on näköjään kysyminenkin kielletty.

Ei kukaan ole vittuillut, sinusta vaan tuntuu siltä, koska sinun on vaikea myöntää että vika oli omasi.

Vierailija
22/53 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kiva, kun kaikki vain vittuilee kaiken päälle. Muutenkin paha mieli ja kaduttaa jo ihan tarpeeksi. Kai te itse sitten olette niin täydellisiä.

En ole suoriltaan toista syyttänyt, eniten tästä itseä syyllistän. Kysyin vain teidän mielipidettä, ennenkuin juoksen korvauksia turhaan vaatimaan. Täällä on näköjään kysyminenkin kielletty.

Jos se helpottaa, jokainen on oppinut jotain kantapään kautta. Minä olen ajanut jäisellä tiellä edessä yhtäkkiä jarruttaneen perään, kun kiinnitin huomioni silmänräpäykseksi muualle kuin edellä olevaan liikenteeseen. Hän jarrutti silloin minusta tarpeettoman lujaa minun mielestä odottamattomasti, mutta elämä opetti. Ja silloin opiskeluaikana vakuutuksen omavastuu ei ollut pieni.

Korvauksia on vaikea saada koneen tallaajalta, jos olit jättänyt koneen lattialle. Voit korkeintaan pyytää häntä henkiseksi tueksi, kun yrität tinkiä korjausliikkeeltä näytön korjausta. Tai uutta konetta. Jos on vakuutus, niin kysy ainakin sieltä. Ihan oikealla tapahtuman kuvauksellakin joku vakuutusyhtiö saattaakin korvata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävää jos otat normaalit asiat vittuiluna. Siinäkin on kasvun paikka.

Nro 8

Vierailija
24/53 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pistä vakuutusyhtiölle viestiä ja muuta tarinaa hieman. Ne kyllä maksaa. T. kaljaa läppärille kaatanut

Kiitos sinulle ystävällisestä vastauksesta. Luulen kuitenkin, ettei omatunto anna alkaa selittää sepitettyä tarinaa. Olen välillä ehkä liiankin nynnerö.

Siis sinä maksat vakuutusyhtiölle sen vuosimaksun, esim. 100e vuodessa ja et uskalla tehdä ilmoitusta mistään? Ei ne pahalla katso jos jonkun ilmotuksen vuodessa tekee. Jos teet niitä jatkuvasti, niin sit ajattelevat vakuutuspetosta.

Vierailija
25/53 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvittelit siis, että kaikki ovat sitä mieltä, että kun jätät kulkuväylälle läppärisi, niin totta ihmeessä mielestämme pahaa aavistamattoman kulkijan täytyy se korvata, kun ei osannut moista miinaa odottaa.

Tämä pahaa aavistamaton kulkija oli kuitenkin osannut mennessä väistää sen. Ihan mielenkiinnolla näkisin sinun ilmeen aloittajan saappaissa.

Meillä on aloittajan kanssa se ero, ettei tuollaista olisi käynyt minulle.

Vierailija
26/53 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin. Juttelimme facebookin kautta toisen opiskelijan kanssa ja sovimme, että hän korvaa minulle 200€, mikä on 1/3 osaa läppärin hinnasta. Myös hänellä oli jäänyt harmittaa tilanne ja halusi korvata minulle osan takaisin. Myös hän perusteli asiaa slllä, että läppäri oli tosiaan sivussa ja puoliksi pöydän alla ( tätä en hoksannut teille mainita aiemmin, vaikka tuskin sillä on merkitystä). Ehkä näin parempi. Ei jää kummallakaan mitään hampaankoloon, helpompi jatkossakin työstää ryhmätöitä.

Vierailija
27/53 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi että varmasti jää tallojalla hampaankoloon maksaa se 200e. Kumpi otti asian puheeksi facebookissa ja mahdoitko kinuta rahaa? Maksaa päästäkseen kiusallisesta tilanteesta, mutta kyllä monen on aika vaikea unohtaa tuollainen ellei ole erityisen rahoissaan oleva opiskelija. Onnea vaan niihin ryhmätöihin...

Vierailija
28/53 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä ikinä kehtaisi ottaa omasta mokastani 200 euroa. Et ole edes vakuutusyhtiön kanssa selvittänyt asiaa. Ihan ekana tekisin sen. AI niin, Vakuutusyhtiöltä ei kehdata vaatia korvauksia, mutta mitään ongelmaa ei ole ottaa sitä syyttömältä osapuolelta.

Vierailija
29/53 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkojohto

Vierailija
30/53 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono jälkikäteen sanoa, mutta laita seuraavaksi vaikka tuoli koneen "päälle", eli suojaksi.

Vierailija
31/53 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, joka aiheuttaa vahingon, korvaa vahingon. Vahingonkorvausvelvollisuutta ei vähennä se, että vahinko on vahingossa aiheutettu. Jos joku kaataa puvullesi mustikkamehua, hän korvaa aiheuttamansa vahingon, turha selittää että mitäs seisoit siinä ovensuussa. Jos joku istuu silmälasiesi päälle, hän korvaa ne. Ihan turha inistä, että mitäs jätit ne siihen.

Sanot sille toiselle oppilaalle, että odotat hänen korvaavan läpppärisi. Ellei korvaa, viet asian virkateitä eteenpäin. 

Vierailija
32/53 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, joka aiheuttaa vahingon, korvaa vahingon. Vahingonkorvausvelvollisuutta ei vähennä se, että vahinko on vahingossa aiheutettu. Jos joku kaataa puvullesi mustikkamehua, hän korvaa aiheuttamansa vahingon, turha selittää että mitäs seisoit siinä ovensuussa. Jos joku istuu silmälasiesi päälle, hän korvaa ne. Ihan turha inistä, että mitäs jätit ne siihen.

Sanot sille toiselle oppilaalle, että odotat hänen korvaavan läpppärisi. Ellei korvaa, viet asian virkateitä eteenpäin. 

Samaa mieltä, ihmettelen näitä "oma moka" - kommentteja

Vierailija
33/53 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noniin. Juttelimme facebookin kautta toisen opiskelijan kanssa ja sovimme, että hän korvaa minulle 200€, mikä on 1/3 osaa läppärin hinnasta. Myös hänellä oli jäänyt harmittaa tilanne ja halusi korvata minulle osan takaisin. Myös hän perusteli asiaa slllä, että läppäri oli tosiaan sivussa ja puoliksi pöydän alla ( tätä en hoksannut teille mainita aiemmin, vaikka tuskin sillä on merkitystä). Ehkä näin parempi. Ei jää kummallakaan mitään hampaankoloon, helpompi jatkossakin työstää ryhmätöitä.

No huhhuh, eli sinulle ei jää mitään maksettavaa, saat vain uuden koneen. Tuolla 200€:lla maksaa sen kotivakuutuksen omavastuun. En ikinä kehtais ottaa rahaa vastaan tossa tilanteessa..

Vierailija
34/53 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnolla tietäisin teidän kannan, joiden mielestä ap on yksin vastuussa kaikesta. Mitä jos tilanteessa osapuolet olisi lapsia? Tai jos esim. Lapset pelaa pallopeliä ja toinen kamppaa vahingossa toisen. Kaatuneella lapsella hajoaa puhelin taskussa. Kuka korvaa nyt? Korvaako kaataja vai oliko se kaatujan oma vika kun piti puhelinta taskussa pelin aikana? Mitä jos tilanteessa olisi aikuisia?

Minusta tuo enemmistön lynkkaus ap:ta kohtaan on typerää. Kaikille sattuu virheitä ja niistä oppii. Vaikea tilanne molempien osalta.

Vierailija
35/53 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnolla tietäisin teidän kannan, joiden mielestä ap on yksin vastuussa kaikesta. Mitä jos tilanteessa osapuolet olisi lapsia? Tai jos esim. Lapset pelaa pallopeliä ja toinen kamppaa vahingossa toisen. Kaatuneella lapsella hajoaa puhelin taskussa. Kuka korvaa nyt? Korvaako kaataja vai oliko se kaatujan oma vika kun piti puhelinta taskussa pelin aikana? Mitä jos tilanteessa olisi aikuisia?

Minusta tuo enemmistön lynkkaus ap:ta kohtaan on typerää. Kaikille sattuu virheitä ja niistä oppii. Vaikea tilanne molempien osalta.

Samaa mieltä tämän kirjoituksen kanssa

Vierailija
36/53 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla olisi varaa maksaa sitä 200 euroa. Enkä todellakaan alkaisi sellaisen summan eteen tekemään mitään jos toisen virheen takia olisi vahingossa astunut jonkun tavaran päälle.

Vierailija
37/53 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla olisi varaa maksaa sitä 200 euroa. Enkä todellakaan alkaisi sellaisen summan eteen tekemään mitään jos toisen virheen takia olisi vahingossa astunut jonkun tavaran päälle.

Kuulostat aika itsekkäältä. Olisiko tilanne sama, jos olisit istunut toisen lasien päälle? Korvausvelvollinen olet siltikin.

Vierailija
38/53 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on sen tavaran väärään paikkaan jättäjän vastuu. Ei silmälaseja ole tarkoitus säilyttää lattialla, sohvalla, tuolilla tai missään muuallakaan sellaisessa paikassa joiden niiden ei kuuluisi olla. Silmälaseja voi säilyttää kotelossa, päässään, tai omalla pöydällään. Puhelimia ja muuta elektroniikkaa ei säilytetä lattialla. Ja jos seisot hieno puku päällä vaikka ravintolassa pyöräovien edessä niin kyllä siihen voi tarjoilija huomaamatta päällesi ruokaa tai juomaa kaataa.

Ei nyt tehdä Suomestakin sellaista varoituskylttien luvattua maata. Usein kyllä on jo monessa paikassa varoituksia että paikka pitää jättää tyhjäksi tai johtoja ei saa olla kulkureitillä. Joten todellakin, se on oma moka.

Vierailija
39/53 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on sen tavaran väärään paikkaan jättäjän vastuu. Ei silmälaseja ole tarkoitus säilyttää lattialla, sohvalla, tuolilla tai missään muuallakaan sellaisessa paikassa joiden niiden ei kuuluisi olla. Silmälaseja voi säilyttää kotelossa, päässään, tai omalla pöydällään. Puhelimia ja muuta elektroniikkaa ei säilytetä lattialla. Ja jos seisot hieno puku päällä vaikka ravintolassa pyöräovien edessä niin kyllä siihen voi tarjoilija huomaamatta päällesi ruokaa tai juomaa kaataa.

Ei nyt tehdä Suomestakin sellaista varoituskylttien luvattua maata. Usein kyllä on jo monessa paikassa varoituksia että paikka pitää jättää tyhjäksi tai johtoja ei saa olla kulkureitillä. Joten todellakin, se on oma moka.

No vastaava sinä, kumpi korvaa taskuun jätetyn puhelimen kun toinen kaataa hänet pelissä? Puhelinta ei yleensä viedä kentälle.

Vierailija
40/53 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossahan tämä sattui, mutt jos olet maksanut op-visalla niin voi olla että saat uuden läppärin jos kyseessä siis uusi kone. Muuten vaan kotivakuutukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä