Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toinen opiskelija rikkoi läppärini

Vierailija
19.10.2016 |

Laitoin tänään koulussa läppärin latautumaan lattialle oven viereen (oli ainoa mahdollinen paikka, jossa vapaita pistorasioita). En olisi missään nimessä ladannut siinä, mutta minulla oli ihan pakko pystyä käyttää sitä tuntien jälkeen.

Toinen opiskelija kävi kesken tuntien vessassa ja takas tullessa polki siitä näytön rikki. Läppäri ei siis ollut mitenkään oviaukolla tai edes viisto katsottuna. Se oli selkeästi oven vieressä seinän juurella. Opiskelija pyyteli kyllä anteeksi, mutta ei muuta. Ei jäänyt edes tuntien jälkeen selvittämään asiaa.

Mitä te ajattelisitte? Kenellä on korvausvastuu? Oli tietenkin todella typerää jättää kone lattialle. En olisi missään nimessä jättänyt, jos olisin tajunnut, että siinä sivussakin se on vaarassa. Kone oli vielä aika uusi, vain pari kk vanha.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla tietysti

Vierailija
2/53 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
4/53 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotivakuutuksesi korvaa todennäköisesti.

Vierailija
5/53 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toinen opiskelija olisi rikkonut pöydällä olevan koneesi, olisi hänellä varmaan korvausvelvollisuus - ei kuitenkaan lattialla olevasta koneesta. Olisit istunut siinä lattialla koneesi vieressä suojelemassa sitä. 

Vierailija
6/53 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itseäsi saat syyttää. Jos sinulla on laaja kotivakuutus, voit koittaa saada korvauksia sieltä.

Vierailija
7/53 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallaaja ei rikkonut konettasi tahallaan, mutta sinulta koneen jättäminen oli harkitsematon teko. Vastuu on siis sinun. Seuraavalla kerralla huomaat siirtää esimerkiksi tuolin pistorasian viereen ja koneesi tuolin alle.

Vierailija
8/53 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit typerä. Nyt on hyvä hetki tarkastella omaa käytöstä. Toimitko muutenkin typerästi? Elämä helpottuu, kun lopettaa pöljäilyt.

Vierailija
10/53 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä, olisi reilua rikkojan myös korvata jotain. Todella outoa ettei jäänyt selvittää asiaa. Raukkamaista

Vierailija
11/53 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todellakin oma vikasi oli. Itselle ei tulisi edes mieleen syytellä toista moisesta. 

Vierailija
12/53 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutus tuskin on innosta hihkuen korvaamassa, kun kerrot jonkun astuneen lattialla olleen koneen päälle. Eikä varmasti kukaan muukaan.

Tuo on niitä "elämä opettaa" tilanteita. Jotkut asiat, kuten koneen lataus tyhmässä paikassa saattaa tuntua maailman tärkeimmältä asialta siihen saakka kunnes se rikkoutuu sen tyhmän paikan vuoksi. Saitko tehtyä sen, minkä vuoksi kone oli pakko ladata siinä?

Vierailija
13/53 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva, kun kaikki vain vittuilee kaiken päälle. Muutenkin paha mieli ja kaduttaa jo ihan tarpeeksi. Kai te itse sitten olette niin täydellisiä.

En ole suoriltaan toista syyttänyt, eniten tästä itseä syyllistän. Kysyin vain teidän mielipidettä, ennenkuin juoksen korvauksia turhaan vaatimaan. Täällä on näköjään kysyminenkin kielletty.

Vierailija
14/53 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä vakuutusyhtiölle viestiä ja muuta tarinaa hieman. Ne kyllä maksaa. T. kaljaa läppärille kaatanut

Vierailija
15/53 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kiva, kun kaikki vain vittuilee kaiken päälle. Muutenkin paha mieli ja kaduttaa jo ihan tarpeeksi. Kai te itse sitten olette niin täydellisiä.

En ole suoriltaan toista syyttänyt, eniten tästä itseä syyllistän. Kysyin vain teidän mielipidettä, ennenkuin juoksen korvauksia turhaan vaatimaan. Täällä on näköjään kysyminenkin kielletty.

Kuvittelit siis, että kaikki ovat sitä mieltä, että kun jätät kulkuväylälle läppärisi, niin totta ihmeessä mielestämme pahaa aavistamattoman kulkijan täytyy se korvata, kun ei osannut moista miinaa odottaa.

Vierailija
16/53 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pistä vakuutusyhtiölle viestiä ja muuta tarinaa hieman. Ne kyllä maksaa. T. kaljaa läppärille kaatanut

Kiitos sinulle ystävällisestä vastauksesta. Luulen kuitenkin, ettei omatunto anna alkaa selittää sepitettyä tarinaa. Olen välillä ehkä liiankin nynnerö.

Vierailija
17/53 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän täysin että harmittaa älyttömästi, ja osa vastauksista on tosi ikäviä. Mutta kyllä se vaan on selvästi niin, että vastuu läppäristä oli täysin sinulla eikä rikkojalla ole tuossa tilanteessa korvausvelvollisuutta. Mieti tilanne omalle kohdallesi, kulkisit ovesta ihan normaalisti ja joku olisi jättänyt kulkuväylälle satojen eurojen arvoisen esineen, jonka korvausta sitten vaatisi.

Vierailija
18/53 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvittelit siis, että kaikki ovat sitä mieltä, että kun jätät kulkuväylälle läppärisi, niin totta ihmeessä mielestämme pahaa aavistamattoman kulkijan täytyy se korvata, kun ei osannut moista miinaa odottaa.

Tämä pahaa aavistamaton kulkija oli kuitenkin osannut mennessä väistää sen. Ihan mielenkiinnolla näkisin sinun ilmeen aloittajan saappaissa.

Vierailija
19/53 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä pahaa aavistamaton kulkija oli kuitenkin osannut mennessä väistää sen. Ihan mielenkiinnolla näkisin sinun ilmeen aloittajan saappaissa.

On voinut unohtaa sen ja takaisintullessa ei ole muistanut koneen olemassaoloa eikä ole katsonut jalkoihinsa.

Vierailija
20/53 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astuja ei varmaan jäänyt selvittämään tilannetta, koska säikähti että alat vaatia korvauksia eikä kokenut olevansa syypää tapahtuneeseen, joten tahtoi välttää asiasta keskustelemisen kokonaan koska ehkä pelkäsi ettet ole samaa mieltä ja toisaalta ehkä häntä myös vihastutti, että koneesi oli niin huonossa paikassa ja hän joutui siksi tuohon osalliseksi. On kamalaa rikkoa jonkun toisen omaisuutta vahingossa, etenkin kallista omaisuutta. Tässä tapauksessa syy on ihan ilmiselvästi sinun ja olisi kohtuutonta vaatia läppärin päälle astuneelta mitään korvauksia, mutta ymmärrän että tapahtunut harmittaa ja että olisit ehkä toivonut, että asiasta olisi ainakin vähän puhuttu sen päälle astujan kanssa. Jos itse astuisin tuolla tavalla toisen koneen päälle, niin kyllä pahoittelisin ja selvittelisin asian. Mutta siinä on sitten aina se riski, että alkaa joku vääntö jos liikaa pahoittelee, siis vaikka tilanne olis tällainen, ja siksi varmasti kys henkilö jätti asian sikseen. Vähän raukkamaista mut kummibkin.

Mut älä murehdi nyt liikaa, vakuutuksesta saat takas jotakin ja elämä jatkuu. Tosi harmi tilanne mutta pahemminkin voisi olla! Ja tavallaan mielummin näin kuin vaikka niin, että joku olisi pudottanut koneesi pöydältä ja kieltäytyisi korvaamasta - tässä tapauksessa voit ainakin itse ottaa opiksesi, eikä tarvitse vääntää kenenkään kanssa asiasta sen enempää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi