Arvostelen (tulevien?) lastenne nimet
Heips!
Musta olisi kivaa kertoa mielipiteitä teidän lastenne nimistä, jos vaan uskallatte laittaa. :) Siis etunimi + toinen ja mahdollisesti kolmas nimi.
Tai sitten voin yhtä hyvin arvostella nimiä, joilla voisitte tulevat lapsenne nimetä. Mielellään siis ihan nimiyhdistelmiä! :)
Kiitos! :)
Kommentit (334)
Vierailija kirjoitti:
Dina Aurora
Saga Illusia
Luna Viola
Dina on jotenkin kiehtova nimi. Itse en yhdistäisi Auroraan. Tosin tulee jälleen ehkä vähän esiin se ettei Aurora kuulu varsinaisesti mun suosikkinimiin. :D Mun mielestä esimerkiksi Dina Daniela kuulostaisi kivalta. Toisaalta en tiedä olisiko se vähän överi ja ehkäpä juuri sellainen lasten- tai jonkin muuaiheisen elokuvan hahmon nimi. :D
Saga Illusia on mun mielestä överi ja liian merkityksellinen. En laittaisi Sagaa ja Illusiaa samaan nimeen. Yhdistettynä joidenkin muiden nimien kanssa voisi toimia, vaikkakin Illusia on mun makuun liian erikoinen.
Lunaa pidin ennen lähinnä koiran nimenä, mutta kun tapasin kivan Luna-tytön niin tajusin, että hyvin se sopii ihmisellekin.
Viola on ihan ok, mutta Luna Viola on vähän tylsä ja tuo mieleen tyyliin viinimerkin. Ehkä kolmas nimi perässä pelastaisi tämänkin nimiyhdistelmän.
T: AP
Vierailija kirjoitti:
Juli Josefina
Mila Matilda
Mulle nimi Juli on jotenkin tosi keskeneräisen näköinen. Väkisinkin tulee mieleen, että sieltä se u-kirjain puuttuu. -> Julia Josefina. Juulia Josefiina ei olisi hullumpi sekään. Josefina ja Josefiina ovat ihan kauniita nimiä, mutta taas joukossa "omalleni en antaisi".
Mila Matilda kuulostaa tosi kauniilta ja herkältä. :) Muistan kun Mila-nimi yleisty enkä siitä alkuun pitänyt juuri laisinkaan, vaan aina vertasin Miraan ja Millaan. Nyt on Mila saanut paikkansa munkin sydämessä. Nätti nimi, varsinkin kun sen osaa yhdistää muihin nätteihin nimiin!
Vierailija kirjoitti:
Alvar Olavi
Alma Ingrid
Alvar ei ole kovin nimi mun makuun, mutta Alvar Olavi kuulostaa kieltämättä jotenkin kivalta! Mukavan ylväs ja miehekäs nimi.
Alma on söötti nimi ja Ingrid on mun mielestä klassisen kaunis ja ylväs. Alma on vaan mun makuun sellainen "kassialma"-nimi(en tarkoita tätä pahalla, vaan lähinnä että on sellainen maanläheinen ja vähän "maalainen" nimi), kun taas Ingrid hienostuneempi --> en yhdistäisi itse näitä kahta nimeä toisiinsa.
En kylläkään oikeasti aio lisääntyä mutta jos niin tekisin, niin:
tyttö: Usva Tuulikki
poika: Lalli Tuomas
Vierailija kirjoitti:
Iiris Ella Olivia
Siiri Elsa Josefina
Minusta ihan hauska "sanaleikki" tuo Iiris->Siiri muutos, hih. :) Tosin mä oon just niin sellainen, että jos antaisin lapsilleni nimet tuohon tyyliin niin sitten kyseessä olisi joko kaksoset tai täysi varmuus siitä, että kyseessä on viimeiset lapset: siis, että ei tule enää lapsia ja näin ollen kolmas, neljäs jne. ei jäisi "ulkopuolelle".
Pidän enemmän Siiristä kuin Iiriksestä, koska Siiri on vähän sellainen tavallisen tallaajan nimi, kun Iiris taas vähän hienostuneempi. Ella Olivia kuulostaa perusnätiltä, mutta ehkä vähän tylsältä kuitenkin. Elsa on kaunis nimi. Mä varmaan vaihtaisin kolmannet nimet joihinkin toisiin.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin antaa tytölleni nimeksi Maria Lumi Aurora. Sitten siskolle haluaisin antaa nimen joka sointuu hyvin siskonsa nimeen, mutten ole keksinyt mitään. Kutsumanimi olisi uskonnollinen (ehkä Teresa?), keskimmäinen nimi lyhyt luontonimi ja kolmas voisi olla vähän pitempi ja erikoisempi. Poikien nimiä en ole yhtään ajatellut.
Mun mielestä Maria Lumi Aurora kuulostaa ihan nätiltä, mutta mua vähän häiritsee se, että nimestä voisi tulla kirjaimia poistamalla Mari Lumi Au(ro)ra eli aura. Lumiaura. D:
Ehdotuksia toiselle tytölle:
Teresa Usva Emerentia
Teresa Kaisla Emerentia
Teresa Aamu Katariina
Teresa Ilta Henriikka
Vierailija kirjoitti:
Valeria Aada Eerika
Viola Eevi Maaria
Valeriasta en tykkää ja tulee mieleen Valeriaana. Aada on jotenkin niin suosittu nykyään, että siihen törmää jatkuvasti. Ihan nätti kuitenkin. Eerika on kiva ja Aada Eerika kuulostaa kivalta. Valerian siis vaihtaisin johonkin toiseen.
Viola Eevi Maaria kuulostaa paljon paremmalta kuin Valeria Aada Eerika. Eevi nimestä toisaalta tykkään paljon, mutta toisaalta jokin siinä häiritsee. Piristävää törmätä silloin tällöin Maariaan nimen Maria sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Ellen ja Joosua
Kaipaisin näille toiset nimet, niin olisi helpompi arvostella kokonaisuutena. Ellen on kyllä kaunis. Itse ehkä laittaisin mieluummin toiseksi kuin ensimmäiseksi nimeksi.
Joosuasta en tykkää. Joo-sua.
Vierailija kirjoitti:
Anna Pauliina
Perusmukava yhdistelmä. Vanhin Anna kenet tiedän on hieman yli parikymppinen: enpä tiedä ketään nuorempaa, ja olisikin piristävää törmätä pikkuiseen Annaan. :)
Vierailija kirjoitti:
Tekla Silva Sofia
Helka Kaisla Maria
Jouka Ahti Ilmari
Tykkään tuosta etunimien samankaltaisesta sävystä. Tekla, Helka ja Jouka jotenkin sopivat kivasti yhteen. En kuitenkaan itsestään/erillään noista nimistä niinkään tykkää. Tekla on jotenkin oudon jännä. Toisaalta siinä on jotain kiehtovaa, mutta toisaalta myös jotain häiritsevää. Helka kuulostaa ihan kivalta, mutta Helga olisi mun mielestä parempi kirjoitusmuoto.
Jouka on outo. Jouko olisi ehkä parempi, vaikka toisaalta Jouka saattaisi olla vähän raikkaampi. Silva on mun mielestä tympeä enkä siitä tykkää. Sofia kyllä sopii perään hyvin ja saa Silvankin kuulostamaan vähän paremmalta. Kaisla on perus ok ja Maria nyt pelastaa nimen kuin nimen.
Ahti on hauska ja tuo mieleen pyöreän miehen. Ilmari on myös reipas. X Ahti Ilmari voisi olla kiva eli Joukan tilalle jokin muu nimi.
Vierailija kirjoitti:
Milena Amanda
Tämä on mielestäni liian prinsessamainen nimi. Amanda on kaunis nimi ja jo itsessään melko prinsessatyylinen, mutta vielä kun sen yhdistää Milenan kaltaiseen nimeen niin kuulostaa entistä enemmän prinsessalta.
Milena ei ole yhtään mun tyylinen nimi.
Jos saisin kaksostytöt, tulisi nimiksi Pinja ja Peppi :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla olis vähän erilainen kysymys AP:lle! Mitä tätä ketjua oon lukenut, niin sulla näyttää aika samantapainen nimimaku olevan mitä itsellänikin. Kysymykseni on siis seuraavanlainen: Suvussani on minulle tärkeä mieshenkilö, jonka toinen nimi on Rex. Tiedän, että kuulostaa joidenkin mielestä koiran nimeltä, mutta mielestäni aivan ihana ja erikoinen (suvussamme ruotsalaisia, kuten tämä kyseinen herrakin on ja itsekin osittain). Millaisene komboon tuo nimi Rex mielestäsi sopisi? Tahtoisin niin mielelläni antaa sen mahdollisen tulevan poikani yhdeksi etunimeksi (ei välttämättä edes ensimmäiseksi), mutta olen miettinyt pääni jo puhki mahdollisia siihen sopivia nimiä. Ei vain tule oikein mitään mieleen.
Kiva kuulla, että meillä on samantyylinen nimimaku. :) Tosiaan minullekin tulee Rexistä ensimäisenä mieleen koira. Kiva kuitenkin tietää, että lapsellesi nimi Rex tulisi suvusta.
Mä en laittaisi Rexiä ensimmäiseksi nimeksi.
X Rex Edvinvoisi esimerkiksi olla kiva. X:n kohdalle jokin kansainvälinen nimi tai siis ei ainakaan mikään ihan supisuomalainen.
Hugo Rex Edvin?
Menisikö jo liian överiksi? Ehkä pitäisi olla jotain suomalaistyylistä kuitenkin vielä? Edvinin tilalle jokin muu`?Elias Rex Edvin?
Elias sopisi hyvin suomalaiselle ja ruotsalaiselle pojalle. Tää vois olla mun mielestä ihan toimiva! :)
Joel Rex Ossian?
Tuon nyt keksin ihan jostain vaan lonkilta. :DOon sitä mieltä, että jos Rexin laittaa toiseksi nimeksi, niin etunimessä ei olisi hyvä olla r-kirjainta. Tyyliin joku Harry Rex X vois olla liian "pärräävä".
En nyt tiedä oliko tästä mitään apua. :DT: AP
Voi kiitos, oli apua! Elias Rex (X) olisi ainakin tosi hyvä, eihän se välttämättä sitä kolmatta etunimeä edes tarvitse, olisi kiva noin ihan kahdellakin. Elias sopii hyvin myös suomalaiseen suuhun, eikä ole mitenkään "liian erikoinen". En mitään näitä ns. epäsuomalaisia kirjaimia tahtoisi muihin nimiin, niin sopisi senkin puolesta. Ja samaa mieltä olen siinä, että ennemmin toiseksi nimeksi kuin ensimmäiseksi, en tahdo kenenkään luulevan että kutsuisin koiraani!
Olen myös täysin samaa mieltä siitä, että muiden nimien tulee olla Rexin yhteydessä hieman "pehmeämpiä", koska tuo Rex on sellainen aika kova ärrän ja äksän vuoksi. Jos tuon nykyisen miehen kanssa tämä tulisi toteutettua, niin hänen sukunimensä on myös tällainen pehmeä. Siinä mielessä Rex toisi kivaa säväystä sinne keskelle ja hiukan ns. miehekästä särmää.
Elias olisi myös sen vuoksi hyvä, ettei tulisi sellaista aakkosten riitelyä toisen nimen tai sukunimen kanssa (u+ä, o+ö jne, jos ymmärrät mitä ajan takaa, sille on kai joku hieno sanakin mutta en muista!). Kuten vaikka jossain Yrjö Uolevissa, kuulostaa vain niin väärältä.
Kiva kuulla, että musta olisi apua. :) Näin ollen kyllä liputan tuon Elias Rexin puolesta! :) Itse tykkään yleensä enemmän siitä kuin on kolme nimeä, mutta toisaalta toi Elias Rex olisi kivan simppeli ja kun on noin erikoinen toinen nimi niin välttämättä ei "tarvitse" kolmatta nimeä perään.
Ymmärrän tietyllä tavalla mitä tarkoitat, mutta mä en ees oo tullut ajatellut tota Yrjö Uolevia noin. :D Mun mieletä se vaan on jo muutenkin tympeä yhdistelmä. xD
Vierailija kirjoitti:
Entä Mikaela Inge/Inka Matilda?
Tykkäisin tytölleni kauheesti antaa tollaisen nimen, Matilda on vielä vähän sellanen että voisin vaihtaa toiseen.. Suvussa on sekä Mikaa että Mikaelia ja Mikaela olisi mielestäni sellainen hiukan erikoisempi muttei kuitenkaan liian eikä sit kuitenkaa mikää prinsessanimi.. Sit suvus on kans Inger-nimeä mut se on jotenki tunkkanen, ennemmin Inge tai Inka. Mut Inkan kanssa kahdes ekas nimes ois "ka" ja se on jotenkin ehkä tyhmän kuulosta.
Mä en edes huomannut tota toistuvaa "ka" ennen kuin luin viestin loppuun. :D Mä en tosta Inge nimestä tykkää, mutta sen sijaan Inga on mun mielestä nätti. :) Mikaela Inga Matilda? Toisaalta ehkä Inka sopisi paremmin.
Mua häiritsee tota "ka"-loppua enemmän se, että on Mikaela ja Matilda samassa nimessä. Mun mielestä noi nimet sopisi paremmin siskoksille kuin samaan nimeen.
Oletko miettinyt, että nimi olisi Inka Matilda, Inge Matilda, Inka Mikaela tai Inge Mikaela? Sanoit itsekin, että ton Matildan voisi vaihtaa johonkin toiseen ja jos siis haluat Mikaelan ensimmäiseksi nimeksi niin olen sitä mieltä, että Mikaela Inka tai Mikaela Inga olisi vähän tönkkö, ja tosiaan se kolmas nimi olisi kiva.
En vaan saa nyt jotenkin yhtään päähäni minkä nimen laittaisin Matildan tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Eeroliisa Tahvo Tauskiliina
Suorastaan upeat nimet. :)
Mä oon kyllä joskus miettinyt, että ei just joku Eeroliisa ois välttämättä hullumpi nimi,v arsinkin jos lapsi syntyy vaikka intersukupuolisena. Ja muutenkin, ei toi Eeroliisa ois mun mielestä niin hirvee muutenkaan. :D
Tahvo on ihanan hupsu!!! Tykkään ihan oikeasti siitä jollain hassulla tavalla. En osais ehkä kauheen vakavissaan ottaa Tahvo-nimistä, mut jotenkin se on hellyyttävän lutunen nimi, samoin kuin vaikkapa Sulevi. :3
Tauskiliinasta ei oo ihan samat ajatukset kuin Eeroliisasta. Tiskiliina!
Jos joskus saan lapsia, olen suunnitellut nimiksi...
Marianna Sandra
Milana Monica
Mikko Matias
Mikael Juhani
Tämä kuulostaa sellaisen vähän "paremmassa perheessä" kasvaneen tytön nimeltä. Kaunis kyllä, mutta tylsä. Linnea on hieno nimi, mutta Linnea Alexandra on vaan jotenkin liikaa. En omalle lapselleni antaisi näin prinsessanimeä.