Arvostelen (tulevien?) lastenne nimet
Heips!
Musta olisi kivaa kertoa mielipiteitä teidän lastenne nimistä, jos vaan uskallatte laittaa. :) Siis etunimi + toinen ja mahdollisesti kolmas nimi.
Tai sitten voin yhtä hyvin arvostella nimiä, joilla voisitte tulevat lapsenne nimetä. Mielellään siis ihan nimiyhdistelmiä! :)
Kiitos! :)
Kommentit (334)
Inka Vilhelmiina
Elle Adalmiina
Iines Helmiina
AP on täällä taas. :) :D
Vierailija kirjoitti:
Pinja Maria
Miro Eric
Pinja nimeä olen itsekin miettinyt joskus lapselleni. Tykkään siitä, koska se on mukavan napakka! Pinja Maria kuulostaa jotenkin tosi kiehtovalta. Maria sopii monien nimien kanssa yhteen, mutta vielä jotenkin erityisesti ton Pinjan kanssa kiva. En ole ennen tullut ajatelleeksi nimiyhdistelmää Pinja Maria.
Miro kuuluu yksiin suosikkinimieni listaan. :) Sillä on tietynlainen merkitys minulle. Eric ei ole suosikkini ja mielestäni Miro Eric on ehkä vähän tönkkö. Toistuva r-kirjain vähän häiritsee? Tai sitten laittaisin tuohon perään kolmannen nimen, jonkin suht neutraalin.
T: AP
Vierailija kirjoitti:
Allison Brittany
Ashley Daniela
(Minulla on englantilainen sukunimi)
Mä en antaisi näitä nimiä Suomessa asuvalle lapselle. Allison ei oo nimi mun makuun. Ymmärrän toki sen olevan ulkomaalainen nimi, mutta mua häiritsee Alli+son. Allipoika. Brittany on ihan mukavan kuuloinen. Ashley on ihan ok, mutta en sitäkään suomalaiselle antaisi. Ainoastaan Danielan puolesta noista liputan. Jos Allisonia, Brittanya ja Ashleyta haluaa käyttää niin laittaisi sitten mieluummin toiseksi nimeksi.
Vierailija kirjoitti:
Sasu Viljo Oliver on tulevan lapsen nimi.
Mun mielestä tää on jotenkin tosi sekava nimiyhdistelmä. Sasu on veikeän lempinimimäinen, kun taas Viljo vanhempi nimi ja Oliver sen sijaan tulee nykyään aikalailla korvista ulos. En jotenkin saa tätä nimeä muokkaamallakaan kovin paljon parempaa vaihtoehtoa. Viljo Oliver kuulostaisi oudolta. Sasu Oliver ehä olisi parempi vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Kielo Pihla
Aamu Aurora
Sandra Sonja
Alexandra Julia
Kielo Pihla kuulostaa ihan jonkin pienen sisustuspuodin nimeltä. Kielo ja Pihla voisi olla kivat nimet siskoksille, mutta yhdistelmä Kielo Pihla on jo vähän överi.
Aamu Aurora kuulostaa kauniilta. :) Ehkä vähän sellainen tekotaiteellisen oloinen, mutta kiva silti. Sandra Sonja on tönkkö. Jälleen voisi olla siskokset Sandra ja Sonja. Pidän kyllä Sonjasta kovasti. Alexandra Julia kuulostaa väärältä järjestykseltä -> Julia Alexandra. Toisaalta Julia Alexandra tuo mieleen vähän pissistyylisen tytön, kun taas Alexandra Julia vähän hienostuneemman naisen.
Vierailija kirjoitti:
Kata Karoliina
Eemeli Elias
Mä tietyllä tavalla tykkään noista nimistä, jossa on peräkkäin kaksi samalla kirjaimella alkavaa nimeä. Tietyllä tavalla ne kuitenkin kuulostavat monesti ihan joltain hahmojen nimiltä (vrt. vaikka Mansikka-Marja, Riku Rikas).
Jos haluaa noin nimet, niin itse suosisin sitä että edessä on vielä jokin nimi eli "KK"-nimet ovat ne toiset nimet sitten.
Kata Karoliina kuulostaa reippaan tytön nimeltä. :) Eemeli ja Elias ovat kumpikin kivoja nimiä erikseen, mutta yhdistettynä ne eivät vaan mun mielestä toimi, ja nimistä jää luettelemomainen olo.
Vierailija kirjoitti:
Aava Meri
Tyyni Meri
Kaisla Meri
Aavan meren tuolla puolen...
Aava on kaunis nimi ja Meri myös. Jälleen sopisi oikeastaan hyvin siskoksille, mutta ei yhdistettynä toisiinsa. Tyyni Meri nyt on niin läpändeerus. Kaisla Meri ei välttämättä olisi hullumpi, mutta jokin kolmas nimi perään vielä niin ois hyvä. :)
Elina Jonna Maria ja Johanna Marika Mari-Anne.
Vierailija kirjoitti:
Thomas Alva
Thomas ja Alva vai siis ihan Thomas Alva? Mä oon käsittänyt Alvan olevan naisen nimi, mutta pakko oli googlettaa niin Wikipedia kertoo seuraavaa:
"Alva on Pohjoismaissa naisen, mutta varsinkin englanninkielisissä maissa miehen etunimi.
Pohjoismaisena naisen nimenä Alva on Alf-nimen naispuolinen vastine, mutta on Suomessa saatettu käsittää myös lyhentymäksi nimestä Alviina taikka Alvar-nimen naispuoliseksi vastineeksi. Etupäässä englanninkielisissä maissa esiintyvänä miehen etunimenä Alva sen sijaan on peräisin hepreasta ja esiintyy myös muodossa Alvah. Nimi merkitsee "hänen korkeuttaan" ja mainitaan Raamatussa erään Eesaun jälkeläisen nimenä, joka oli samannimisen edomilaisen heimon päällikkö."
Vähän hassua tajuta, etten ole tällaista tullut aiemmin ajatelleeksikaan Alva nimen kohdalla. Silti mä oon vahvasti sitä mieltä, että jos lapsi Suomessa tai muissa Pohjoismaissa kasvaa niin sitten kyllä tytölle nimi Alva eikä pojalle.
Toki nyt tästä voi olla montaa mieltä, varsinkin kun on muitakin ns. unisex-nimiä (esim. Venni). Tarkistin Vrk:sta, että nimen Alva on saanut alle 32 miestä (vrt; alle 850 naista).
Toisaalta, jos Alva on toisena nimenä Thomasilla niin ketäpä tuon luulisi haittaavan. Hmm. Ja sitten varsinkin tuon Alvan ymmärrän, jos on jokin tunnesyy, esim. suvusta tuleva nimi.
Thomas on ihan miehekäs ja mukava nimi. Thomas Alva toimisi ehkä paremmin sukunimenä, ts. nimiyhdistelmänä jättää jotenkin kylmäksi, ja jotenkin jälleen kaipaisin perään jotain kolmatta nimeä.
Vierailija kirjoitti:
Svea Ingeborg
Sven Erik
Arvaatko AP sukunimeä? :D
En arvannut, enkä ymmärrä miksi pitäisi arvata. :D
Suomenruotsalaiselle voisi nämä nimet vielä mennä, mutta ei täysin suomalaiselle. Svea tuo valitettavasti mieleeni vaan ne Svea-pipot.
Ingeborg tuo mieleen jonkin paikan nimen.
Sven Erik on oikeastaan ihan mukavan kuuloinen, mutta kuten sanoin; ei täysin suomalaiselle.
T: AP.
Vierailija kirjoitti:
Pipsa ja Sampsa :)
Erillään mukavan pirteät nimet, mutta yhdessä ei niinkään --> Pimpsa.
Vierailija kirjoitti:
Katariina Edla Maria (Edla ja Maria suvusta tulleita nimiä)
Tässä on hyvä esimerkki siitä miten pitkän nimen saa toimimaan hyvin etunimenä. :) Mun mielestä kiva yhdistelmä.
Pelkkä Katariina Edla olisi töksähtävä ja Katariina Maria taas tylsä, mutta nyt kun on Edla tuolla keskellä niin on mukava yhdistelmä. :)
Vierailija kirjoitti:
Vilja Aino Aveliina ja Aatos Onni Aleksanteri
En muista aiemmin kuulleeni nimeä Aveliina. Kirjoitusasultaan se on mun mielestä kiva, mutta tuo jotenkin mieleen aaveet. :D Eli liputan enemmän ihan perinteisen Eveliinan puolesta. Toisaalta pakko myöntää, että Aino Aveliina näyttää ihanan taiteelliselta. Kokonaisuutena Vilja Aino Aveliina on mun mielestä "ihan jees", vaikkakin Vilja ei oo niin kovin suosikkinimi mulle.
Aatos Onni Aleksanteri kuulostaa ja näyttää niin söpöltä. :) Mä tykkäsin muutama vuosi sitten Onni-nimestä tooosi paljon, mutta sitten kyllästyin siihenkin, kun sitä tuntui annettavan joka toiselle pojalle nimeksi. Kiva kokonaisuus kuitenkin.
Amanda Adele
Hilla Helmiina
Milla Matilda
Sara Olivia
Anton Sebastian
Justus Mikael
Mikael Ilmari
Mikä näistä paras? Vielä ei ole lapsia tiedossa 😄
Vierailija kirjoitti:
Saara Emmi
Noora Roosa
Veera Milla
Nämä kuulostavat enemmän nimiluettelolta kuin nimiyhdistelmiltä. Nämä ovat tosi töksähtävän kuuloisia. Saara ja Emmi ovat kumpikin kauniita nimiä. Noora ja Roosa ovat mukavan reippaita. Veera ja Milla myös reippaita.
Nuo sopisi kaikki sisarusten nimiksi, mutta noin ne ovat tönköt. Noora Roosa ei mun mielestä toimisi, vaikka perään laittaisikin jonkin kolmannen nimen. Saara Emmi Karoliina ja Veera Milla Matilda tms. voisivat vielä toimiakin.
Vierailija kirjoitti:
En kylläkään oikeasti aio lisääntyä mutta jos niin tekisin, niin:
tyttö: Usva Tuulikki
poika: Lalli Tuomas
Usva Tuulikki on mystisen kaunis ja satumainen. Tuo olisi mun mielestä vielä siellä normaalin rajoissa, että ei menisi överiksi.
Lalli on mun mielestä hupsu nimi enkä ole tavannut yhtäkään Lallia, joten en oikein kunnolla edes osaa mieltää sitä oikeaksi nimeksi. Tuomas sopii kuitenkin hyvin tonne perään. :)
Vierailija kirjoitti:
Olga Ingrid
Ääks, mä en osaa sanoa tykkäänkö tästä vai en! Olga on mun mielestä ihan kaunis nimi, mutta tiedän yhden inhottavan Olgan ja siksi kyseinen nimi puistattaa mua vähän. Ingrid on tosi kiehtova ja kaunis. En oikein osaa päättää pidänkö Olgasta ja Ingridistä yhdessä. :o
Juutvartti, Bongoliina ja Sympaali olisi kivoja nimiä.