Laskin päivän hiilarit ja kalorit, voiko olla mahdollista?? Terveisin karppaaja
Olen vasta aloittanut ja nyt neljäntenä päivänä tuntuu, että elämää alkaa vihdoin hymyileen.
On väsyttänyt ja vituttanut sekä ollut mielitekoja mutta sentään nälästä en ole kärsinyt.
Laskin tänään hiilarit ja kalorit ekaa kertaa kunnolla ja yllätyin.
Voiko tulla näin vähän?
Ensimmäinen lounas:
Revittyä possua n. 150g
Vähän porkkanaa, salaattia, rkl oliiviöljyä ja tl kurpitsansiemeniä.
N. 600 kcal, hiilareita 3
Illallinen:
Jauheliha 60g,
Pekoni 20g
Paprika 30g
Herkkusieni 200g
Kesäkurpitsa 70g
Mozzarella 30 g
Sekä vähän salaattia ja rucolaa ehkä yhteensä niistä tuli 40g.
Näistä tuli vain n. 500 kaloria (öljy laskettuna, kun paistoin kasvikset ym.) sekä 4 grammaa hiilaria yhteensä.
Lisäksi kahvimaitoa tuli käytettyä yhteensä 1,5 dl eli 6g hiilaria.
Tämän päivän saldo on siis 1100 kcal sekä n. 13g hiilareita.
Ei voi olla mahdollista. Eihän?
Kommentit (36)
Jotenkin ristiriitaiset nuo sun tekstit, aloituksessa sanot että on väsyttänyt, vituttanut ja ollut mielitekoja ja nyt sanot, että tuntuu hyvältä?
Hiilarin määrä suurimmaksi osaksi tulee varmaan siitä pulled porkin kastikkeesta, laskin sen nimittäin sen perinteisen pulled pork nimikkeen kanssa ja siinähän on bbq kastike.
Odotas hetki niin kattelen noita vitamiineja
Tuon taulukon mukaan pitäisi saada rasvaa koneeseen aika reilusti vielä.
Proteiinia ei kuitenkaan enempää?
Hiilareitakaan en voi enempää syödä.
Kaloreitakin tarvis. Voitako ajan juomaan?
Ap
Kiitos vielä kaikille. Taidan tarvita enemmän neuvoja tähän kun luulinkaan.
Mielestäni olen syönyt paljon ja riittävästi kun ei nälkäkään ole ollut.
Ap
Mainitaan nyt, että en ole karppaaja, joten en tiedä miten näissä kasviksissa on hiilareita, olen meinaa itse juuri toisinpäin, syön paljon hiilareita (koska aivot tarvitsevat hiilareita toimiakseen) ja vähän rasvaa.
Mutta jos esim lisäisit ruokavalioosi 150g parsakaalia (kevyesti paistettu tai höyrytetty) sun vitamiini C, K ja A olis kaikki hyvissä määrissä. 100g raakaa pinaattia nostattais sun Magnesiumin ja Folaatin ylös.
Kuinka paljon karppaajat syövät rasvaa päivässä? Omasta mielestäni 50g päivässä ihan älytön määrä. Mulla ainakin iho menis ihan pilalle
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin ristiriitaiset nuo sun tekstit, aloituksessa sanot että on väsyttänyt, vituttanut ja ollut mielitekoja ja nyt sanot, että tuntuu hyvältä?
Hiilarin määrä suurimmaksi osaksi tulee varmaan siitä pulled porkin kastikkeesta, laskin sen nimittäin sen perinteisen pulled pork nimikkeen kanssa ja siinähän on bbq kastike.
Siinä ei ollut sokeria. Eikä kastiketta.
Revittyä possua hiljalleen kypsytettynä.
Niin ja ekoina päivinä kyllä oli aika huono olo. Niinhän siinä käy yleensä alussa kun on vhh:lla liikenteessä.
Mutta parempi olo alkaa kyllä olemaan.
Ei ole ollut kauheita mielitekoja, nälkää ja muutenkin ihan hyvä olo.
Tiedätkö kuinka paljon pitäisi rasvoja sitten suhteessa hiilareihin saada? :)
Ap
-kiitos vielä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja ekoina päivinä kyllä oli aika huono olo. Niinhän siinä käy yleensä alussa kun on vhh:lla liikenteessä.
Ap
-kiitos vielä
Olisit laittanut sitten ilman kastiketta / mausteita. Ilman mausteita sun hiilarit on 19g. Mä en ole karppaaja, niin en tiedä miten paljon mitäkin pitää syödä. Tykkään vaan laskea ihmisille niiden ruokavalioiden tulokset, jotta tietävät paremmin, missä menevät pusikkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
-kiitos vielä
Karppauksessahan energia saadaan rasvasta, joten sen määrä ravinnosta on suurin.
Kyllä karppaajankin kuuluisi se puoli kiloa kasviksia päivässä syödä. Lisääpä rehumäärääsi.
Myös sun rasvan määrä muuttui 58g kun tein nuo muutokset ja niistä transrasvoja on 1,1g ja tyydyttämättömiä 22.2g. Kolesterolia saat päivässä 287.5 milligrammaa, mikä on aika pelottavan korkea tuohon ruokamäärään verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
-kiitos vieläOlisit laittanut sitten ilman kastiketta / mausteita. Ilman mausteita sun hiilarit on 19g. Mä en ole karppaaja, niin en tiedä miten paljon mitäkin pitää syödä. Tykkään vaan laskea ihmisille niiden ruokavalioiden tulokset, jotta tietävät paremmin, missä menevät pusikkoihin.
Susta on ollut kyllä paljon apua. Täytyy suunnitella vähän uudelleen.
Lisää vihreitä kasviksia jotta saan vitamiineja ja enemmän rasvaa.
Hiilareita 10-20 jos tahtoo pysyä ketoosissa, tosin joillekin käy 50g ja ketoosi on silti päällä.
Ilman ketoosiakin voi toki karpata ja joillakin on 100g sallittu.
Eli vähän miten itse haluaa, kuinka tiukalla karpilla haluaa olla.
Taidan kyllä paistaa vielä pekonia ja syödä pähkinöitä, jotta rasvan määrä olisi suurempi.
Ap
Tää menee kyllä hankalaksi.
Okei eli kasviksia lisää, onnistuu.
Proteiinin ja rasvan määrän kanssa täytyy miettiä.
Täytyy lukea lisää karppien ohjeistuksia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon karppaajat syövät rasvaa päivässä? Omasta mielestäni 50g päivässä ihan älytön määrä. Mulla ainakin iho menis ihan pilalle
Karppaajat syövät rasvaa 150-200g päivässä.
Mulla rasva 98g, hh 65g ja proteiinit 79g ja kcal 1543. Ei ole ollut nälkä. Toinen päivä menossa! Koitin aiemmin go fat go ja superdieetti ruokavalioita mutta kaamee nälkä oli koko ajan vaikka kalorit oli samaa luokkaa. Noissa vaan rasvat oli jotain 20g/pv.
Vierailija kirjoitti:
Tää menee kyllä hankalaksi.
Okei eli kasviksia lisää, onnistuu.
Proteiinin ja rasvan määrän kanssa täytyy miettiä.
Täytyy lukea lisää karppien ohjeistuksia.
Ap
Lisäät vaan oliiviöljyä/avokadoa ja pähkinöitä joka aterialle. Tulee rasvaa hyvin.
Hyvin on mahdollista. Itse syön 1500kcl ja päivän hiilihydraatit on 30-40g päivässä. Ruokavalioon kuuluu, kaalia, avokado, eri juustoja, olivii öljyt ja salaatit, kananmunia ,lihat,kanat, rahkat. hedelmiä en syö. Marjoja kohtuullisesti esim ruokaluskkia mustikoita rahkan kanssa. Sokeripitoiset juomat on jäänyt pois. Alkoholia nautin noin kerran kk. Myös leivät,pastat,perunat,riisit on jätetty.6kk olen karpannut ja painoa lähtenyt 15kg. Olo on hyvä eikö tee enään mieli päivän aikana napostella pullaa kahvin kanssa tai sipsejä leffa seurana. Vettä kuluu 3 ltr päivässä. Punkitsen kaikki ruoat ja apuna toimii Fatsecret app jolla seuraan syömisiäni. Alkupaino oli 95.5 kg pituutta 160cm
Nyt paino 79.5 tavoite on 68kg joten vielä on tekemistä. Liikuntaa en juuri harrasta koska ammatti on rekkakuski.
Aika karua. En kuitenkaan voi uskoa tuota hiilarin määrää.
Kasviksia on ollut aika vähän tänään aterioista, paljon vähemmän kuin yleensä.
Vitamiinien puolesta puhuja toki olen minäkin mutta en tiedä kuinka paljon mun pitäisi mitäkin syödä, jotta saisin tarvittavan määrän.
Eilen söin paljon enemmän myöskin joten ei kerro koko totuutta ravinnostani. Tämä oli vain eka kerta kun laskin kunnolla.
Eilinen päivä oli tämmöinen:
Raejuustoa, salaattia, paistettua paprikaa ja iso porsaan ulkofilee pihvi.
Paistettuja kasviksia, 250g sika-nauta jauhelihaa joista tein pihvejä eli kananmuna sekaan, paistettu voissa. Salaattia ja fetaa.
Illalla raejuustoa ja kasviksia.
Maanantaina söin pitkin oäivää pepperonia ja paistoin paljon ruokaa mutta nälkä ruvennut hiipuun.
Syön tunnon mukaan.
Jos ei tunnu hyvältä parin viikon jälkeen niin täytyy muuttaa asioita mutta nyt tuntuu hyvältä.