Lahjoititko rahaa Syyrian lapsille?
Rahaa on tullut kivasti jo yli 81 000 euroa. Uskotko rahojen menevän tarpeeseen ja hyvään asiaan?
Kommentit (51)
Lahjoitan vain pelastusarmeijalle. Ainoastaan ne auttoivat sota-aikaan isomummoani eikä mikään muu järjestö. Oli vanhus silloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aion antaa SPR:lle kamat, jotka meinasin myydä netissä. Useamman satasen edestä design-kamaa. Voin olla lasten kanssa senkin ajan, mikä noiden kaupusteluun olisi mennyt.
Meinasin lahjoittaa rahaakin. Jokaisen äidin ja isän pitäisi, jos minulta kysytään.
Miten paljon luotat SPR:än?
SPR keräsi Haitin maanjäristyksen uhreille yli puoli miljardia dollaria. Rahoilla saatiin kuusi hökkeliä Haitiin, loput rahat hukkuivat keräyskuluihin.Kuka sinulle maksaa valehtelemisesta?
Olen omin silmin nähnyt Punaisen Ristin operaatioita, joten luotan.
Mikä kohta Haitin kirjoituksesta ei ollut totta? Vai puhutko vain omiasi?
No ihan ensiksikin: SPR ei todellakaan ole kerännyt puolta miljardia dollaria Haitin maanjäristyksen uhreille. Ei Suomesta sellaisia rahoja voi kerätä.
En osallistu mihinkään rahakerjäyksiin, aina järjestöissä on herroja, joiden porsasteluun suurin osa rahoista menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henk.koht. en auta eurollakaan suomalaisia enempää kuin olen verojen muodossa pakotettu. Maksan kirkollisveroa ja helvetillisen korkeita veroja muutenkin. Kustannan kiitos aivan riittämiin suomalaisten pummien elämää. Jos ei mikään tuki riitä, ei voi mitään. Täällä on rauha maassa, ilmainen koulutus +päivähoito vähävaraisille, terveydenhoito, ruoka ja katto pään päälle. Oma vika ja häpeä jos ei sekään riitä.
Ulkomaille voisin lahjoittaakin ja teenkin niin aina silloin tällöin. Tyttöjen ja naisten koulutus on ihan kärkipäässä tärkeysjärjestyksessä. Tukemalla sitä toimintaa, tukee samalla autettavien määrän vähenemistä. Nuori nainen ilman koulutusta on pelkkä synnytysautomaatti noissa maissa. Karusti sanottuna moninkertaistaa vain ongelmat. En kaipaa tänne yhtään enempää elintasopakolaisiakaan, joten koen, että on parasta vaikuttaa asiaan ennen kuin taas uusi satsi niitä tulevaisuuden pakolaisia ehtii syntyä.
Miten koet onnistuneesi lahjoitettujen varojen suhteen?
En tiedä tietenkään varmaksi mikä on todellisuus. Mutta haluan ainakin uskoa, että rahoillani sitä koulutusta on tuettu Afrikassa jne. Orpokoteihinkin olen lahjoittanut, mutta niin, että ystäväni vei tavarat perille asti. Rahaa, vaatteita, villasukkia, lelujakin. Oli liikuttavaa kuulla miten valtava ilo niistä siellä lapsille oli ja miten otetuja henkilökuntakin oli kun kovaan pulaan saivat ison kontin käyttökelpoista ja lämmintä vaatetta. Lapset saivat omat lelut, he, joilla ei ollut mitään omaa siihen mennessä. Mieluummin helpotan heidän superniukkaa elämäänsä kuin lahjoitan tänne suomalaisille vähävaraisille, joille tuntuu vanhat vaatteet olevan vain vittuilua ja uusinta ja hienointa saisi olla.
Verovarojen suhteen koen, että lahjoitukseni ovat epäonnistuneet pahasti. Kovin ovat kiittämättömiä ja mikään ei riitä. Vituttaa, että niilläkin rahoilla nämä vähäosaiset kustantavat elukoilleen ruokaa ja itselleen sipsit ja röökit. Sitten päälle vielä marttyrisoivat miten on tiukkaa ja lapset kärsivät. Kyllä käyttäisin ne rahat mieluummin ostamalla itse ruokakaupasta joskus jotain pientä arjen luksusta pöytään omille lapsilleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aion antaa SPR:lle kamat, jotka meinasin myydä netissä. Useamman satasen edestä design-kamaa. Voin olla lasten kanssa senkin ajan, mikä noiden kaupusteluun olisi mennyt.
Meinasin lahjoittaa rahaakin. Jokaisen äidin ja isän pitäisi, jos minulta kysytään.
SPR keräsi Haitin maanjäristyksen uhreille yli puoli miljardia dollaria. Rahoilla saatiin kuusi hökkeliä Haitiin, loput rahat hukkuivat keräyskuluihin.Kuka sinulle maksaa valehtelemisesta?
No ihan ensiksikin: SPR ei todellakaan ole kerännyt puolta miljardia dollaria Haitin maanjäristyksen uhreille. Ei Suomesta sellaisia rahoja voi kerätä.
No se olisikin jos vähän yli 5 miljoonan ihmisen maasta saataisiin 500 miljoonaa johonkin keräykseen :D Sen keräyksen haluaisin minäkin nähdä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko puoli miljardia ja kuusi hökkeliä vale?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se olisikin jos vähän yli 5 miljoonan ihmisen maasta saataisiin 500 miljoonaa johonkin keräykseen :D Sen keräyksen haluaisin minäkin nähdä!
Totta, sehän tarkottaisi miljoona/kansalainen.
Maksan kirkollisveroa 500 € vuodessa. Se riittää minun osaltani.
En lahjoita koska syyrialais- ja irakilaislapset ovat tietenkin itse syypäitä siihen, että Venäjä ja USA niitä moukaroivat. Kuulunhan yhteen maailman epäempaattisimmista ja itsekkäimmistä kansakunnista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko puoli miljardia ja kuusi hökkeliä vale?
Kyllä. Vale oli, että SPR olisi kerännyt puoli miljardia ja rakentanut kuusi hökkeliä. Ja tiedät sen itsekin, valepukki.
Vastaa nyt, että valehteletko maksusta vai oletko ilmainen hyödyllinen idiootti.
En ole lahjoittanut. Ei mitään suuria periaatteita järjestöjä vastaan tms. mutta rahareikiä tuntuu riittävän ilman keräyksiäkin ja kaiken ylimääräisen laitan säästöön. Haaveena kolmas lapsi ja haluan että mun lapset saa kaiken mitä tarvitsee. Syyrian lapset tuntuu olevan kovin kaukana.
T. Itsekäs mutta rehellinen
Tää ketju todistaa aika hyvin sen että suomalaiset on maailman epäempaattisimpien kansojen joukossa, tai ainakin tälle palstalle on konsentroitunut ihmiskuonaa ja rajakkeja. Uskomattomia paskapäitä täynnä.
Minä luovutin ennen verta, mutta SPR:n politisoitumisen jälkeen en ole halunnut. Sääli, koska verelle olisi tarvetta. Jatkan heti jos verenluovutus siirtyy kunnille.[/quote]
Kannathan kukkarossasi lappua jossa ilmoitat ettei sinulle saa antaa SPR:n kautta luovutettua verta jos sitä tulisit tarvitsemaan? Vai kelpaisko kuitenkin silloin?
Alkaa jo vituttaa nää Punaisen Ristin ja muiden järjestöjen ahdistelu kaduilla ja kauppakeskuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Spr:lle en lahjoita enää mitään. Huijarijärjestö.Myyvät suomalaisten luovutusverta ulkomaille. Enkä anna muslimien hyväksi senttiäkään. Kustantakoot itse ongelmansa, nehän ovat rikkaita öljyvaltioita.
Lavuaariinhan se veri pitäisi kaataa ennen kuin ulkomaalaisten suoniin...
Tiedoksi niille, jotka eivät ole tilannetta seuranneet. Eräs vihablogi on käskenyt lukijoitaan mustamaalaamaan Suomen Punaista Ristiä. Ja nämä kaverithan tekevät mitä käsketään.
Olen ilmoittanut viestisi asiattomaksi
Jos tietäisin että rahat menee syyrian lapsille niin voisin lahjoittaa, mutta kun suurin osa rahoista menee ihan muihin taskuihin,..
Kannattaa tosiaan miettiä, mitä näillä Punaisen Ristin mustamaalaajilla on mielessään ja taustallaan.
Kuulin mainoksen tänään radiossa, laitoin sen kiinni. En lahjoita rahaa mihinkään noista, koska lähes suurinkaan osa ei mene niille, jotka sitä tarvitsee.