Lasten "tietty haju"
Mistä johtuu lasten tietty haju? Tarkoitan nyt sellaisia noin 3-11-vuotiaita lapsia. Haju on sellainen omituinen ja hieman tunkkainen makean ja happaman sekoitus, ja tosi monessa lapsessa on se. Etenkin jos iso lapsiporukka kävelee ohi, haju on tosi voimakas. Tänään just kävelin poikaporukan ohi ja haistoin se, jäi vaivaamaan. Oletteko huomanneet saman? Tottuuko siihen hajuun (kuten omaansa) jos on lapsia?
Kommentit (29)
Minun nenääni kaikki lapset haisevat ihan kuin huuhteluaineelle :D epäilen tosin ettei kaikki vastaan tulleet lapsiperheet käytä samaa huuhteluainetta josta haju johtuisi. Vauvat sen sijaan haisevat vaan eltaantuneelle maidolle ja puklulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Likaiset vaatteet, likaiset hiukset.
Mielestäni lika haisee vaatteissa ja hiuksissa erilaiselta, paljon karvaammalta ja jotenkin "rasvaiselta". Tuo haju on ehdottomasti makean hapan, vähän kuin maitoon sekoittaisi sokeria ja haistaisi sitä kuumassa huoneessa?
- ap
Minä tunnistan tuon hajun. Tiedän hyvin mistä puhut. Jotkut lapset haisee enemmän kuin toiset. Jotkut suorastaan löyhkää. Se on silloin tosi ällön makea haju. Sellainen johon on sekoittunut jotain omenaa, pyykinpesuainetta, tunkkaista ilmaa ja nukutut lakanat. Haistoin sen lapsena myös toisista lapsista. Luulen ja silloinkin ajattelin, että se on vain hyvin erilaisen ihmisen haju. Kyllähän aikuisenkin ominaishaju haisee/tuoksuu. Itselle sopivat geenit tuoksuu ihanalle tai melkein ei millekkään.
Sitten erikseen on "ulon" haju. Eli sellaisen lapsen haju, kun hän on ulkoillut monta tuntia. Haisee melkein märälle koiralle, mut ei ihan niin pahalle.
Jotain evoluution kehittämää? :) ettei sekaannu nuorempiinsa
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, että muutkin ovat huomanneet tuon! Oletteko kaikki lapsettomia (kuten mä), vai tietääkö myös joku "lapsellinen" hajun?
- ap
Minulla on liuta lapsia mut haistan lasten hajun silti. Siis vieraiden lapset, en omiani. Omat vain tuoksuu hyvälle omaan nenään.
Juuri tästä syystä olen onnellinen ettei tullut hankittua lapsia.
ainakin ulkoillut lapsi tuoksahtaa jotenkin vastenmieliselle.. vähän kuin märkä koira mutta ei yhtä pahalle .D
itsellä kaksi lasta ja etenkin 6-vuotiaassa tuo ulkoilun haju tuntuu voimakkaana!
Parempi sekin kuin yläasteikäisten teinien testosteronin ja estrogeenin haju sekoitettuna hikeen, paskaan ja pesemättömyyten, mopon hajuun ja likaisiin vaatteisiin sekä tytöillä vielä voimakkaisiin halpisparfyymeihin.
Mäkin olen kyllä lapseton. :) Mutta kyllä kai tuon muutkin haistaa, on niin voimakas erityisesti jossain suljetussa tilassa, kuten bussi. Mä kyllä epäilen sitä lasten hikeä, haisee eriltä kuin puberteetin ohittaneiden ihmisten, jotka vielä yleensä käyttävät deodoranttia.
-17
Höpö höpö...