Lasten "tietty haju"
Mistä johtuu lasten tietty haju? Tarkoitan nyt sellaisia noin 3-11-vuotiaita lapsia. Haju on sellainen omituinen ja hieman tunkkainen makean ja happaman sekoitus, ja tosi monessa lapsessa on se. Etenkin jos iso lapsiporukka kävelee ohi, haju on tosi voimakas. Tänään just kävelin poikaporukan ohi ja haistoin se, jäi vaivaamaan. Oletteko huomanneet saman? Tottuuko siihen hajuun (kuten omaansa) jos on lapsia?
Kommentit (29)
Joo olen huomannut saman ja miettinyt tätä itsekin! Tosi ällöttävä haju, veikkaan että liittyy jotenkin puberteetin alkuun.,
...siis 3- 11 vee ja murkkuikä...? Jos nyt keksisit edes kunnon sadun?
Likaiset vaatteet, likaiset hiukset.
Osaan kuvitella.. Lauma kolmivuotiaita taapertaa ap.n ohitse ja räkii ja haistattelee ja haisee hieltä...
Väiti kirjoitti:
Ehkäpä ne kolmevuotiaat ei kuljesle porukalla missään omin nokkineen.
Vierailija kirjoitti:
Joo olen huomannut saman ja miettinyt tätä itsekin! Tosi ällöttävä haju, veikkaan että liittyy jotenkin puberteetin alkuun.,
Nyt kun aloin kelailla, niin suurin osa on tosiaan poikia ja jotain 8-11-vuotiaita, mutta mielestäni haistan tuon nuoremmissakin. Olen samaa mieltä, että haju on epämiellyttävä, ja jos vain pystyn, pidätän hengitystäni nuorten poikaporukoiden kohdalla. :p
Mitä ihmettä? Ei muksut miltään haise. Ehkä haju tulee vaatteista. Oisko joku huuhteluaine?
Tänään näkemäni (haistamani?) poikaporukka koostui sellaisista 8-9-vuotiaista pojista, ja olivat keskenään ulkona. Tuo 3-11 oli yleinen ikähaitari (keskittyen kuitenkin vahvasti haitarin yläpäähän) minkä ikäisissä olen hajun huomannut, en siis viitannut sillä tämänpäiväiseen porukkaan.
- ap
Olisiko se peseytyminen puute ja likaiset moneen kertaan kaatuneet ja kuivuneet vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Väiti kirjoitti:
Ehkäpä ne kolmevuotiaat ei kuljesle porukalla missään omin nokkineen.
Nii-i....ehkäpä ei..!!!!
Vierailija kirjoitti:
Likaiset vaatteet, likaiset hiukset.
Mielestäni lika haisee vaatteissa ja hiuksissa erilaiselta, paljon karvaammalta ja jotenkin "rasvaiselta". Tuo haju on ehdottomasti makean hapan, vähän kuin maitoon sekoittaisi sokeria ja haistaisi sitä kuumassa huoneessa?
- ap
Vierailija kirjoitti:
Tänään näkemäni (haistamani?) poikaporukka koostui sellaisista 8-9-vuotiaista pojista, ja olivat keskenään ulkona. Tuo 3-11 oli yleinen ikähaitari (keskittyen kuitenkin vahvasti haitarin yläpäähän) minkä ikäisissä olen hajun huomannut, en siis viitannut sillä tämänpäiväiseen porukkaan.
- ap
Misä vitussa sää liikut kun tapaat PORUKOITA jotka muodostuu 3- 11 vee pojista????
Kun sulla tuntuu olevan oikein kunnon kuva tästä hajusta...
Ahahahahaa!!! Vitsi sä oot sniffannu oikein tosissas..
Mä luulen, että lapsia ei pestä läheskään niin usein kuin aikuiset itse peseytyy. Vaikka hien eritys ei vielä olisikaan aikuisen tasolla, niin kyllähän likainen lapsi haisee.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Ei muksut miltään haise. Ehkä haju tulee vaatteista. Oisko joku huuhteluaine?
Pyykinpesuaineen haistaa muuten hyvin juoksijoista ja kuntosalilla, jotenkin varmaan se lämpö ja hiki voimistavat pesuaineen hajua. Mutta ei ole kyseessä pesuaine tai huuhteluaine; haju on tosi "orgaaninen", ei yhtään kemiallinen.
- ap
Olen huomannut saman, ja usein. Pahimmillaan kun bussiin pelmahtaa parikymmentä lasta jostain pysäkiltä. Just tuollainen haju jota ap kuvaili; tunkkainen, imelä, epämiellyttävä. Arvioisin yleensä noiden lasten iän noin 8-10 -vuotiaiksi. Aina siis sama haju, ja erityisesti pojilla. Olisiko sitten lasten hien hajua ulkoleikkien jälkeen, välillä ehkä sekoittuneena vähän likaisten hiusten hajuun, jotka muhineet lakin alla? Tai likaiset vaatteet sekoittuneena kehon omiin hajuihin?
Lapsettomana allekirjoitan. Haju tai tuoksu on juuri sellainen tunkkainen ja imelä maitomainen. En todellakaan osaa selittää, mistä johtuu. Ei ole minun nenääni hyvä tuoksu :(
Väiti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
Misä vitussa sää liikut kun tapaat PORUKOITA jotka muodostuu 3- 11 vee pojista????
Kun sulla tuntuu olevan oikein kunnon kuva tästä hajusta...
Lähinnä Helsingin keskustassa. Ja nuo pienimmät tietty ovat vanhempiensa tai tarhatätien/setien seurassa, isommat voivat olla omissa porukoissaankin, kuten tänään nuo haistamani Pokemon-metsästäjät Töölönlahdella. :p En tiedä onko mulla jotenkin ylivirittynyt hajuaisti, pitäisikö hakeutua huumekoiraksi?
- ap
Ihanaa, että muutkin ovat huomanneet tuon! Oletteko kaikki lapsettomia (kuten mä), vai tietääkö myös joku "lapsellinen" hajun?
- ap
...jos ne söi jotain melliä..