Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vaatteita norjalaiset käyttää?

Vierailija
19.10.2016 |

Onko niillä talvella aina jokkut hiihtovetimet päällä vai villapaidat? Ja untuvatakit?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sellaset Kalastajanvaimo-vaatteet varmaan.

Vierailija
2/23 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellanen mielikuva että ruotsalaiset on enemmän hienostuneempia ja tarkempia vaatteidensa kanssa. Ainakin pääkaupunkiseudulla. Ja sitten taas norskit ylpeydellä kulkee treenikamppeissa, fleece-svetarissa ja villapaidoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä?

Vierailija
4/23 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Bergenissä sataa n. 350pv vuodesta. Sadevaatteita siis.

Vierailija
5/23 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6/23 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä?

Aurinkoista keskiviikkoa vain sullekkin.

Ap

Vierailija
7/23 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
8/23 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
9/23 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi paljon (kalliita) teknisiä urheiluvaatteita, myös kaupunkipukeutumisessa. Niitä omia norjalaisia merkkejään kuten Bergans, Norrøna jne. Paljon itse neulottuja villapaitoja; tunnetuin on "Marius-kuvio", jota näkee jopa kaikenlaisissa kodintarvikkeissa ym. Monen norjalaisen ihanne-look on sellainen tervehenkinen ulkoilmaihminen, ja sanoisin, että välittävät vähemmän kloonimuodista kuin ruotsalaiset, mutta kotikutoisuuteenkin saatetaan laittaa paljon rahaa.

Vierailija
10/23 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://bloggfiler.no/matholck.blogg.no/images/1161354-9-1350856947728.j…

Norjalaiset tytöt näyttää niin paljon luonnollisemmilta kuin suomalaiset samanikäiset. Ei sitä meikkiä tarvia käyttää niin paljon!

Vierailija
11/23 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi paljon (kalliita) teknisiä urheiluvaatteita, myös kaupunkipukeutumisessa. Niitä omia norjalaisia merkkejään kuten Bergans, Norrøna jne. Paljon itse neulottuja villapaitoja; tunnetuin on "Marius-kuvio", jota näkee jopa kaikenlaisissa kodintarvikkeissa ym. Monen norjalaisen ihanne-look on sellainen tervehenkinen ulkoilmaihminen, ja sanoisin, että välittävät vähemmän kloonimuodista kuin ruotsalaiset, mutta kotikutoisuuteenkin saatetaan laittaa paljon rahaa.

Norjassa hieman matkustelleena juuri tällainen mielikuva :) Samoin Ruotsissa matkustelleena, monessa ruotsalaisessa kohteessa on nimittäin on tosi paljon norjalaisia. Jos vaikkapa yöpyy ruotsalaisella leirintäalueella, suurin osa kanssaturisteista on usein norskeja. Siellä ei tule kauheasti paineita näyttää huolitellulta, kun norjalaisilla on yleensä niin rennot vaatteet!

Vierailija
12/23 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Norjalaiset tytöt näyttää niin paljon luonnollisemmilta kuin suomalaiset samanikäiset. Ei sitä meikkiä tarvia käyttää niin paljon!

Mikäs on näyttäessä kun on luonnollisesti kaunis, eikä vinosilmäinen, korkeaposkipäinen ugri.

Vierailija
13/23 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mä ajattelinkin että onko ne niitä Pohjoismaiden urheiluhulluja jotka hifistelee kaikilla urheiluvaatteilla ym.

Kiitos vastauksesta, asutko Norjassa?

Ap

Vierailija
14/23 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs on näyttäessä kun on luonnollisesti kaunis, eikä vinosilmäinen, korkeaposkipäinen ugri.

En nyt sano, että olisin asiaan jotenkin ihan hirveästi kiinnittänyt huomiota, mutta Norjassa (ja Ruotsissa, missä tosiaan on tosi paljon norjalaisia turisteja) matkustelleena ei kyllä tule ensimmäiseksi mieleen, että norjalaiset olisivat jotenkin erityisen kauniita/hyvännäköisiä.

Vierailija
15/23 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kans kiinnostaa että onko vaatteissa paljon norjanlippua ja muuta? Mulla on vähä sellanen mielikuva. Suomessa kattottais kieroon jos vetäis jonkun suomenlippuhupparin hiihtopolulle.

Etelä-Euroopassa taas oon nähny paljon väkeä niissä Napapijri vaatteissa ja näyttää musta huvittavalta kun tummat italialaiset ja espanjalaiset vetää norjanlippuvaatteet päällään.

Vierailija
16/23 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähdetäänkö mittailemaan kalloja?

T: Freudenthal

Vierailija
17/23 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vissiin haluavat olla myös ruskettuneita, mikä ei ehkä sovi hyvin vaaleiden hiusten kanssa 🙃

Vierailija
18/23 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mä ajattelinkin että onko ne niitä Pohjoismaiden urheiluhulluja jotka hifistelee kaikilla urheiluvaatteilla ym.

Ap

Olen norjalaisen kanssa naimisissa, joten omia havaintoja :)

Napapijri ei käsittääkseni edes ole norjalainen merkki, vaan nimenomaan eteläeurooppalainen. Outo kombo kyllä toi hieman muuteltu suomen kielen sana ja Norjan lippu! Mutta on ne norjalaisetkin patrioottista väkeä ja lippu on kovassa huudossa. Siellähän esim. kansallispäivänä lippuja heiluttelevat tien varsilla ja paraateissa kaikki, joten lippuun liittyy ehkä vähän vähemmän sellaista tiettyihin ryhmiin henkilöityvää nationalistista latausta kuin Suomessa nykyään.

Vierailija
19/23 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olen norjalaisen kanssa naimisissa, joten omia havaintoja :)

Napapijri ei käsittääkseni edes ole norjalainen merkki, vaan nimenomaan eteläeurooppalainen. Outo kombo kyllä toi hieman muuteltu suomen kielen sana ja Norjan lippu! Mutta on ne norjalaisetkin patrioottista väkeä ja lippu on kovassa huudossa. Siellähän esim. kansallispäivänä lippuja heiluttelevat tien varsilla ja paraateissa kaikki, joten lippuun liittyy ehkä vähän vähemmän sellaista tiettyihin ryhmiin henkilöityvää nationalistista latausta kuin Suomessa nykyään.

No ajattelinkin, kuulosti niin vakuuttavilta havainnoilta :D

Joo tietääkseni tuo merkki on italialainen, mutta kovassa huudossa Etelä-Euroopassa, minkä hetken aikaa siellä asuneena huomasin. Jotenkin koomisen näköistä ehkä.

Aivan, olen nähnytkin kuvia kansallispäivän paraateista, komeaa katsottavaa varmaan :)

Ja Suomessa ei ehkä katsota samalla lailla lipun heiluttelua ja sen käyttämistä kuin Norjassa.

Ap

Vierailija
20/23 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.google.es/search?q=hostferie%3F+matholck&client=ms-android-…

No ihan yhtä massaa nekin on kuin esim. suomitytöt!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän