Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rintaliivejä on hiton vaikea löytää! En varmaan ole ainoa?

Vierailija
19.10.2016 |

Oudointa tässä on se, että kuppikokoni on tosi tavallinen, C. Mulla on kuitenkin tosi leveä rintakehä joka venyttää kooksi 85C. En ole yhtään lihava, mulla on vaan tälläinen saatanan tynnyririntakehä. Ei ole mukavaa, kun omaa kokoa ei löydy kaupoista kovinkaan usein.
Vertaistukea?

Kommentit (93)

Vierailija
41/93 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin te liivikokojen tuntijat. Mulla on mitta rintojen alta 78 cm ja päältä 85 cm.

Mutta sitten visaisempi pulma: rintakehäni on keskeltä painunut kuopalle. Jos mittaisi rintojen "korkeuden" kylkiluusta rinnan päähän, niin rintojen alta se on mulla noin 4 cm mutta rintojen välistä 11 cm!

Aina sanotaan, että sen liivien keskikaistaleen tulisi olla ihoa vasten. No minulla se jää aina ilmaan roikkumaan, eivätkä mitkään liivit tunnu sen takia istuvilta.

Vierailija
42/93 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla taas on päinvastoin että ympärys mitta on pieni 65/70 mutta kuppi kuitenkin suuri suhteessa ympärykseen eli D liian pieni. Perus liivi firmoilta löytyy harvoin 70 dd/e. Changelta on löytynyt liivejä mutta sitä ei ole nykyisessä kotimaassani :/

Ei se olekaan D iso, edes suhteutettuna tuohon 65/70 ympärykseesi.

Minäkin olen 70DD, enkä edes rintava, rinnat on vain leveät, joten luulisi tuota kokoa löytyvän marketeista, mutta kun ei. Tosi kapea kokovalikoima on perus vaatekaupoissa. Liian pienet kupit tekee ruman kainalotissin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/93 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin te liivikokojen tuntijat. Mulla on mitta rintojen alta 78 cm ja päältä 85 cm.

Mutta sitten visaisempi pulma: rintakehäni on keskeltä painunut kuopalle. Jos mittaisi rintojen "korkeuden" kylkiluusta rinnan päähän, niin rintojen alta se on mulla noin 4 cm mutta rintojen välistä 11 cm!

Aina sanotaan, että sen liivien keskikaistaleen tulisi olla ihoa vasten. No minulla se jää aina ilmaan roikkumaan, eivätkä mitkään liivit tunnu sen takia istuvilta.

Mitä kokoa käytät? 70B/C? Kannattaa kokeilla mahdollisimman paljon myös erilaisia malleja että löytyy ne parhaiten istuvat. Mutta ihmiset ovat erilaisia eikä kaikille vaan löydy niin helposti täydellisiä liivejä.

Vierailija
44/93 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kokoa käytät? 70B/C? Kannattaa kokeilla mahdollisimman paljon myös erilaisia malleja että löytyy ne parhaiten istuvat. Mutta ihmiset ovat erilaisia eikä kaikille vaan löydy niin helposti täydellisiä liivejä.

En käytä tällä hetkellä mitään liivejä kun en vain ole löytänyt sopivia. 80 A on ollut ainoa, joka ei ahdista ja purista. Tuollainen 70 -ympärysmitta tuntuu siltä että ei voi hengittää kunnolla, kylkiä puristaa.

Vierailija
45/93 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käytä tällä hetkellä mitään liivejä kun en vain ole löytänyt sopivia. 80 A on ollut ainoa, joka ei ahdista ja purista. Tuollainen 70 -ympärysmitta tuntuu siltä että ei voi hengittää kunnolla, kylkiä puristaa.

Jos 80A on tuntunu kupista sopivalta nii kokeile ihan rauhassa 75B:tä ja jos vieläkin lerpattaa niin 70C:tä. Jos puristaa niin kasvata kuppia äläkä automaattisesti palaa isompaan ympärykseen.

Vierailija
46/93 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

A on ihan liian pieni. Sen takia se ympäryskin tuntuu ahtaalta kun tissi ei mahdu kuppiin. Kokeile ainakin C tai D.

Vierailija
47/93 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumingerien omistaja on minusta selittänyt rintsikan kokojen alkeet aika hyvin.

http://kupista-asiaa.blogspot.fi/search?updated-min=2011-01-01T00:00:00…

Hänen mukaansa kuppikoot A-C ovat pieniä ja vasta F:stä ylöspäin isohkoja. Isorintaisilla naisilla kuppikoko on H tai enemmän.

On kyllä vaikea ymmärtää ketjuliikkeiden valikoimaa. Kuppikoot naurettavan pieniä eikä ympärysmitoistakaan löydy näemmä sopivaa vaihtoehtoa monille, joilla oikeasti pienet rinnat sattuu olemaan.

Vierailija
48/93 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänen mukaansa kuppikoot A-C ovat pieniä ja vasta F:stä ylöspäin isohkoja. Isorintaisilla naisilla kuppikoko on H tai enemmän.

On kyllä vaikea ymmärtää ketjuliikkeiden valikoimaa. Kuppikoot naurettavan pieniä eikä ympärysmitoistakaan löydy näemmä sopivaa vaihtoehtoa monille, joilla oikeasti pienet rinnat sattuu olemaan.

Näiden suppeiden valikoimien takia suurin osa naisista käyttää vääränkokoisia, ja tästä johtuen epämukavia, liivejä.

Vierailija
49/93 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näiden suppeiden valikoimien takia suurin osa naisista käyttää vääränkokoisia, ja tästä johtuen epämukavia, liivejä.

Luultavasti juuri se, että suurin osa ostaa liian pienen kupin liivejä, on syy siihen, että niitä on eniten markkinoilla. Eli kysynnän vuoksi kaupat ottaa vaan niitä pieniä kuppikokoja myyntiin.

Itsellänikin 70E. Tuolla ympärysmitalla löytyy h&m-tyyppisistä rättiketjuista lähinnä A-kuppia.

Vierailija
50/93 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti juuri se, että suurin osa ostaa liian pienen kupin liivejä, on syy siihen, että niitä on eniten markkinoilla. Eli kysynnän vuoksi kaupat ottaa vaan niitä pieniä kuppikokoja myyntiin.

Itsellänikin 70E. Tuolla ympärysmitalla löytyy h&m-tyyppisistä rättiketjuista lähinnä A-kuppia.

Jep, se on noidankehä!

Vierailija
51/93 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama ongelma. Mulla on myös ihan perus C-kuppi, mutta olen luustoltani leveähkö, joten rintsikoiden ympärysmitta on usein liian pieni vaikka kuppikoko on oikea. Ja olen normaalipainoinen, joten läskiydestä ei ole kyse.

Samat täällä eli leveä torson luusto, paitsi b-kuppi, ja rinnat imetyksen jälkeen vielä muuttuneet muodoltaan "haastavammaksi" löytää tukevia liivejä. Rintaliiviostoksilla käyminen onkin tosi turhauttavaa, aina siitä sovittelusta tulee jotenkin epämuodostunut ja ruma fiilis. 

Vierailija
52/93 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nykyään ole pakko käyttää perinteisiä korsettimallisia rintaliivejä. Itse olen lähes luopunut niistä. Käytän toppimaisia joustavia liivejä nykyään juuri siksi, että kokoni ja rintojen muoto on niin mahdoton.

Yksi vaihtoehto ap:lle on teettää muutokset ompelijalla. Näin ennen vanhaa tehtiin. Helsingissä on esim. Viipurin korsetti- ja liiviliike vai mikä se oli Pohjoisella Rautatiekadulla. Olen siellä teettänyt muutostöitä rintaliiveihin.

Vierailija
53/93 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen on mahdoton koko ja muoto?

Vierailija
54/93 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä videossa selitetään perusteellisesti miten rintaliivikoko tulisi mitata. Videossa käytetään englantilaista tuumamitoitusta jonka avulla olen löytänyt itselleni parhaiten istuvimmat rintaliivit. Se eroaa jonkin verran suomessa yleensä käytetystä mitoituksesta ja sen ilmoittama kuppikoko on luutavasti isompi mitä on tottunut käyttämään, mutta suosittelen olemaan ennakkoluuloton ja kokeilemaan. Eli linkki videoon tässä

Cm-tuuma muuntolaskuri

http://www.inches-to-cm.com

Vierailija
55/93 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen on mahdoton koko ja muoto?

Varmaan rinnat muuttuvat sellaiseksi siinä vaiheessa, kun niitä yritetään ahtaa liian pieniin kuppeihin.

Vierailija
56/93 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itsellä on rintojen alta 88cm ja päältä 100cm. Enkä todellakaan ole läski! Pituutta 175 ja bmi 24

Olen käyttäny lähinnä 85B, mutta sekään ei oikein ole hyvä. Mikään koko ei ole hyvä! Että rintsikat pysyy paikallaan on ympärysmitan oltava niin pieni, että se on jo epämukavaa. Jos liivit on mukavat, niin nehän suunnilleen jo solahtaa rintojen yli käsiä nostaessa.

Vierailija
57/93 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itsellä on rintojen alta 88cm ja päältä 100cm. Enkä todellakaan ole läski! Pituutta 175 ja bmi 24

Olen käyttäny lähinnä 85B, mutta sekään ei oikein ole hyvä. Mikään koko ei ole hyvä! Että rintsikat pysyy paikallaan on ympärysmitan oltava niin pieni, että se on jo epämukavaa. Jos liivit on mukavat, niin nehän suunnilleen jo solahtaa rintojen yli käsiä nostaessa.

Aika pientä kuppia käytät. Mitä ongelmia tuossa 85B koossa sitten on?

Vierailija
58/93 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian pieni kuppi ja todennäköisesti liian iso ympärys. Ympärys voi tuntua puristavalta senkin takia et kupit on liian pienet. Kokeilepa 80D/DD.

Vierailija
59/93 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

85C on ihan normaali kaupasta löydettävä koko; ei minulla ainakaan ole ollut mitään ogelmika. Ongelma sen sijaan on se, että kaarituet tuppaavat tulemaan liian ylös kainaloon, jolloin se painaa/hiertää/hankaa. 

Istuvat hyvät mallit olen löytänyt Simon Pereleltä ja Femiletiltä (näistäkään kaikki mallit ei istu, vaan kuppi pitää olla matala, jolloin kaaritukikaan ei ole liian pitkä.

Vierailija
60/93 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 170cm, n. 100kg. Käytän kokoa 85F. Tissini ovat surulliset, raskausarpiset nahkapussit imetysten jäljiltä, ne saa rullata liiveihin. Tilaan yleensä Ellokselta urheilurintsikoita.

Kerran kävin erikoisliikkeissä ja sain traumat. Myyjätyttönen tunki koppiin kysymättä kun olin yläosa paljaana ja tuijotti sitten järkyttyneenä riippareitani. Ei koskaan enää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän