Rintaliivejä on hiton vaikea löytää! En varmaan ole ainoa?
Oudointa tässä on se, että kuppikokoni on tosi tavallinen, C. Mulla on kuitenkin tosi leveä rintakehä joka venyttää kooksi 85C. En ole yhtään lihava, mulla on vaan tälläinen saatanan tynnyririntakehä. Ei ole mukavaa, kun omaa kokoa ei löydy kaupoista kovinkaan usein.
Vertaistukea?
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Mä oon megaläski ja oma rintaliivien ympärys on 85 tai 90. Vaikea kuvitella, että kukaan normipainoinen käyttäis ympärysmittaa 85... Rintaliivien ympäryksen tulisi olla vähintään 5 cm, usein jopa 10 cm vähemmän kuin rintojen alta otettava mitta. Ootteko ny ihan varmoja, ettei teidän kuppikoko ois kuitenkin isompi? Ne kokoerot on loppujen lopuks aika pieniä eli ei se D/E-kuppi oo juurikaan isompi kuin B/C-kuppi. Kandee ainakin kokeilla! Cubuksella on muuten aika hyvät valikoimat erikokoisia liivejä, jos ei oo varaa tai halua mennä liivikauppaan.
Jep, toi ympärysmitta ihmetyttää minuakin. Tällä videolla on näytetty miten samalle naiselle istuu päälle liivikoot 75C ja 65I. Tekstityksen saa päälle kuvan alareunasta, missä symboli CC.
Sama ongelma. Koko on 75 E. Lähes poikkeuksetta tuossa koossa on tarjolla ympärysmitta 80-90. Varsinkin, jos haluaa oikeasti tukea antavat liivit. Ei siis mitään ohutta pitsiä tai ohutta joustavaa höttöä, joissa tissit "hyllyy" ihan kuin liivejä ei oiskaan.
Ap täällä. Ympärysmitta rintojen alta on melkein 90cm, rintojen päältä korkeimmasta kohdasta joku 107cm, kun äsken mittasin. Mihinkään Changen kalliisiin liiveihin mulla ei oo varaa (olen opiskelija) joten ostan omani jostain H&M, Cubus, Lindex tms. Laskin äsken huvikseni myös painoindeksin, senkin mukaan olen ihan normaalipainoinen. Olen tosi pitkä (179cm), tiedä sitten vaikuttaako se siihen että olen mallia tynnyri.
Mulla on sama ongelma myös kuin jollain aikaisemmalla, eli omistan kunnon ketunnokat mitkä ei tunnu mukavalta missään liiveissä.
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä. Ympärysmitta rintojen alta on melkein 90cm, rintojen päältä korkeimmasta kohdasta joku 107cm, kun äsken mittasin. Mihinkään Changen kalliisiin liiveihin mulla ei oo varaa (olen opiskelija) joten ostan omani jostain H&M, Cubus, Lindex tms. Laskin äsken huvikseni myös painoindeksin, senkin mukaan olen ihan normaalipainoinen. Olen tosi pitkä (179cm), tiedä sitten vaikuttaako se siihen että olen mallia tynnyri.
Mulla on sama ongelma myös kuin jollain aikaisemmalla, eli omistan kunnon ketunnokat mitkä ei tunnu mukavalta missään liiveissä.
C on luultavasti sulle aivan liian pieni. Laskureiden (lumingerie, change) perusteella suosittelen kokeilemaan ainakin 85E/F/G ja 80F/G/H.
Juu. Ei kauheesti kaupoissa ole myöskään 70D kokoa. Vai meneekö ne kaikki heti??
Ja mä kaipaisin sellaista kun 75AA. 75 ympärysmitta on juuri hyvän napakka, mutta A-kuppi joskus liian iso.
Ketunnokka myöskin.
Joku kehui olevansa "megaläski" ja koko taisi olla 85 tai 90 ja oliko se C tai D. No, minusta ei kyllä megaläski käytä noin pientä kokoa. Itse pidän itseäni vaan superläskinä ja rintsikkakokoni on 95D tai on muutamat 100D kokoisetkin. Olen 173cm ja 97kg.
Mutta minua paljon läskimpiäkin tulee päivittäin vastaan. Mistä ihmeestä he hankkii liivinsä, kun tuo 95 on usein isoin koko monessa liikkeessä...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sama ongelma myös kuin jollain aikaisemmalla, eli omistan kunnon ketunnokat mitkä ei tunnu mukavalta missään liiveissä.C on luultavasti sulle aivan liian pieni. Laskureiden (lumingerie, change) perusteella suosittelen kokeilemaan ainakin 85E/F/G ja 80F/G/H.
Ja ap huomaa, että liivin malli on istuvuudessa yhtä tärkeä kuin oikea koko. Vaikka koko olisi ihan oikea, voi liivin istuvuus olla huono koska kuppi on suunniteltu toisen malliselle rinnalle. Esim kupin yläosa voi jäädä tyhjäksi, mutta se ei välttämättä ole merkki liian isosta kupista, vaan siitä, että kupin malli on suunniteltu myös yläosastaan täyteläiselle rinnalle, kun taas ns. ketunnokkamallissa rinnan volyymi on suurelta osin alaosassa. Ketunnokille voi kokeilla pehmeäkuppista balconettemallia. Huonoja vaihtoehtoja ketunnokille ovat monesti muotoonprässätyt liivit "vaahtomuovikuppiset" liivit sekä kokokuppiset liivit, näissä kupin yläosat jäävät tyhjiksi.
Sovittaessasi liivejä muista asetella rinta kunnolla kuppiin, eli etunoja ja kädellä vedät kainalosta asti tissin sinne eteen kuppiinsa. Jos näin tehdessäsi rinta pursuaa yhtään yli kupin edestä tai sivusta, valitse isompi kuppi. Monesti kannattaa myös kokeilla pienempää ympärystää. Ks linkki
http://www.curvykate.com/blog/this-little-trick-is-the-only-way-to-know…
http://brasandbodyimage.com/2012/09/05/putting-your-bra-on-properly/
Vierailija kirjoitti:
Joku kehui olevansa "megaläski" ja koko taisi olla 85 tai 90 ja oliko se C tai D. No, minusta ei kyllä megaläski käytä noin pientä kokoa. Itse pidän itseäni vaan superläskinä ja rintsikkakokoni on 95D tai on muutamat 100D kokoisetkin. Olen 173cm ja 97kg.
Mutta minua paljon läskimpiäkin tulee päivittäin vastaan. Mistä ihmeestä he hankkii liivinsä, kun tuo 95 on usein isoin koko monessa liikkeessä...?
Ihmisiä on eri mallisia, joillain läskit on kertyneet reisiin ja perseeseen, jolloin rinnanalusmitta voi hyvin olla "vain" noin 90-95cm.
85B. Triumph Amourette. Muita en enää ostakaan. Suosittelen.
Urheiluliivit pelasti mut. Ei ne nyt ehkä maailman esteettisimmät ole, mutta aivan sama. Ihana olla kun liivit ei purista, ahdista tai hankaa koko ajan. Eikä tipu olkaimet eikä näy rajat vaatteiden päälle. Harmittaa etten keksinyt jo aiemmin.
80 DD/E
Mä oon se "megaläski", bmi taitaa olla joku 44 eli siis erittäin vaikeasta ylipainosta on omalla kohdalla jo kyse. Eipä ole kehumista omissa mitoissa, kun olen onnistut venyttämään ympärysmittaani luonnollisesta n. 70 cm:stä n. 95 cm:iin. Alakroppaan on painoa minulla toki enemmän kertynyt.
Hoikka ei tosiaan voi aivan niin napakkaa ympärysmittaa valita kuin lihavampi, mutta liian löysälläkään ei tee mitään.
Käytin itse ennen liian pientä kuppikokoa ja liian isoa ympärystä eli 95D. Kun sitten mittasin itseni, sain kooksi 90G. Changelta ostin juuri liivejä kokoa 80H, jatkopalan kanssa tosi hyvät. Cubuksella 85G oli hyvä. Rintani eivät ole edes kovin isot. Iso ero on siinä nyt, että koko rinta on nyt siellä kupissa eikä osa kainaloläskinä. Näyttääkin paljon paremmalta. Eikä hierräkään yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Urheiluliivit pelasti mut. Ei ne nyt ehkä maailman esteettisimmät ole, mutta aivan sama. Ihana olla kun liivit ei purista, ahdista tai hankaa koko ajan. Eikä tipu olkaimet eikä näy rajat vaatteiden päälle. Harmittaa etten keksinyt jo aiemmin.
80 DD/E
Väärä koko jos olkaimet putoilee.
Mä inhoan rintsikoita. Niiden pitää olla napakat että pysyy paikoillaan ja tukee mutta inhoan sitä että ne tuntuu. Olen ratkaissut ongelman ja käytän erilaisia toppeja, treeniliivejä toisin sanoen. Rintani ovat pienet, B-kuppi ja koem että tuki on vähintään riittävä.
Hei yritäpa löytää kokoa 80a tai 85aa!! Ei muutes ole kovin helppo tehtävä - ensin mainittuja löytyy joskus, jälkimmäisia ei ole olemassakaan. Mitat 82/92. Ja todellakaan ei mahdu 75 ympärysmitta, se ei mene edes kiinni ilman taistelua. Olen isoluinen ja lihaksikas, joten rintakehässä ei ole juuri joustoa mihin liian pieni ympärys voisi upota. Ja ei, kuppi ei ole liian iso: noissakin kokovaihtoehdoissa jää useimmiten tyhjää. 75bn jos saa taistelua kiinni,en voi hengittää mutta kupista on 1/3 tyhjää.
minulla lähes sama ongelma, b-kuppi mutta hyvin leveä selkä! onneksi löysin jatkopalat liiveihin, varmaan paras keksintö ikinä
Vierailija kirjoitti:
Hei yritäpa löytää kokoa 80a tai 85aa!! Ei muutes ole kovin helppo tehtävä - ensin mainittuja löytyy joskus, jälkimmäisia ei ole olemassakaan. Mitat 82/92. Ja todellakaan ei mahdu 75 ympärysmitta, se ei mene edes kiinni ilman taistelua. Olen isoluinen ja lihaksikas, joten rintakehässä ei ole juuri joustoa mihin liian pieni ympärys voisi upota. Ja ei, kuppi ei ole liian iso: noissakin kokovaihtoehdoissa jää useimmiten tyhjää. 75bn jos saa taistelua kiinni,en voi hengittää mutta kupista on 1/3 tyhjää.
Kuten sanottua, kupin malli voi olla sellainen joka ei sovi rintasi muotoon. Siksi jää tyhjää. Varsinkin nyt tuntuu suurin osa ketjuliikkeiden rintsikoista olevan niitä kovakuppisia muotoonsaprässättyjä, ne istuvat oikeasti aika harvalle rinnalle hyvin.
Naiset yrittävät kompensoida huonoa istuvuutta isontamalla ympärysmittaa ja pienentämällä kuppikokoa, koska tokihan se, että kupissa on tyhjää tilaa tarkoittaa sitä, että se on liian iso? Väärin, ei aina!
Sitten, kun ollaan tässä tilanteessa valittu se pienempi kuppi joka on matalampi ja kapeampi ja joka näyttää paremmalta kun rinta täyttää sen paremmin käykin niin, että rinta ei mahdu kunnolla kaarituen sisään vaan osa rintakuoksesta jää kaarien ulkopuolelle kainalotissiksi. Samalla monesti huomataan että ympärysmitta tuntuukin oikeastaan liian kireältä. Se johtuu siitä että rinta ottaa itselleen lisää tilaa ympärysnauhasta. Kuppiin mahtumaton rinta työntää kuppeja sen sijaan että rinta olisi mukavasti omassa lokerossaan kupin sisällä.
Ympärysnauhan sopivuus kannattaa testata siten, että pukee liivit päällensä takaperin:
Siten liian ahtaat kupit eivät pääse vaikuttamaan ympäryksen kireyteen. Jos näin sovittaessa ympärys tuntuukin löysemmältä, on kuppikoko melko varmasti liian pieni. Jos ympärys tuntuu edelleen kireältä, on ympärys liian pieni ja valitaan kokoa isompi. Jos ympärys tuntuu sopivalta, mutta kuppien istuvuudessa on ongelma, on syy luultavasti kuppien mallissa, esim kaarituen leveydessä, kupin syvyydessä yms.
Kannattaa muistaa, että ympäryksen kuuluu olla napakka, koska sen hommaan kuuluu kantaa 80% rinnan painosta, eli tuki tulee melkein kokonaan siitä. Rintojen EI kuulu roikkua olkainten varassa vaan liivien tuen tulee säilyä ja liivien pysyä valahtamatta paikoillaan vaikka olkaimet laskisi kokonaan alas.
Katsoin eilen tämän viikon Kadonneen jäljillä. Ohjelman alussa oli pariskunnasta takaa kuvattu kohtaus, jossa istuivat ulkona. Huomioni kiinnittyi vaimon rintaliiveihin, jotka olivat vähintäänkin kymmenen senttiä ylempänä selässä kuin niiden olisi pitänyt olla. Oikean kokoiset, eli ainakin kaksi kokoa pienemmällä ympärysmitalla ja vastaavasti suuremmalla kupilla, eivät olisi näkyneet selkäpuolelta puseron kaula-aukosta ja vaimon ryhti olisi ollut parempi.
Testasin sitten itse mittanauhalla ja kun sen laittaa selkäpuolelta liian ylös, tulos on reilut 10 cm enemmän kuin jos mitta kulkisi vaakatasossa rintojen alta ja selkäpuolelta. On siis hyvin helppoa mitata itsensä pieleen. Kokeilkaa ennakkoluulottomasti kokoja, varsinkin sitä pienempää ympärysmittaa - suurempaa kuppia!
Vierailija kirjoitti:
Mulla taas on päinvastoin että ympärys mitta on pieni 65/70 mutta kuppi kuitenkin suuri suhteessa ympärykseen eli D liian pieni. Perus liivi firmoilta löytyy harvoin 70 dd/e. Changelta on löytynyt liivejä mutta sitä ei ole nykyisessä kotimaassani :/
Ei se olekaan D iso, edes suhteutettuna tuohon 65/70 ympärykseesi.
Miksei kukaan halua laittaa mittojaan vaan tyytyvät vaan sanomaan että liivien koko on se ja se? Ottaen huomioon miten suuri osa naisista käyttää liian suurta ympärystä nii on musta ihan oikeutettua pohtia onko kyseessä kuitenkin virhe. Yllättyin miten moni on miinuspeukkujen perusteella sitä mieltä et joku 90 cm:n rinnanalusmitta ei oo yhtään outo normaalipainosella. About sellanen (ainakin yli 85 ja jopa 95) se nimittäin on jos liiveis 85 tuntuu sopivalta (olettaen et kuppi on oikeen kokonen).