Lufthansan KARMEA lentoemanta
Kavin Suomessa ja tulin takaisin kotimaahani Lufthansan lennoilla mennen tullen. Paluumatkalla Hgin kone oli myohassa ja kauhea kiire Munchenin isossa terminaalissa (pitka matka!) vaihtokoneeseen. Juoksin ja laahatin ja ehdinkin.
Koneen kaytavalla seisoi ehta saksalaisemanta. Tiukka vaalea nuttura, suu tiukkana viivana, ainakin 180-senttinen valkyyria. Kone oli suuri ja laukkulokerot korkealla. Olen vain 160-senttinen, enka mitenkaan onnistunut saamaan lentolaukkuani ylos.
Pyysin hyvin kohteliaasti valkyyrian apua. Tamapa ei edes hievahtanut paikaltaan vaan tokaisi: Naen taalta asti, etta laukku on ylipainoinen. En auta ylipainoisia laukkuja!
Yritin selittaa, etta olen liian lyhyt ja laukku ei ole ylipainoinen. Tama arjalainen hirvio vain hymyili vinosti. Onneksi sain kanssamatkustajilta apua.
Ei koskaan enaa Lufthansaan!
Kyllä Finskilläkin osataan. Itse yritän aina (kuukausittain matkustavana) ystävällisesti tervehtiä ja vaivata mahdollisimman vähän "henkilökuntaa". Olen näitä lentomaileja tehneenä nähnyt, että osa heistä on piilokärttyisiä: Onneksi sitä genreä ei enää läheskään niin paljoa näe.
Ne pienet eleet, äänensävyt, hymyt jne joilla Finnair markkinoi Aasiaankin päin. Mutta jos tunnelma on pilattu jo Lontoosta -> Helsinkiin lähtiessä, niin eipä sitä Japskit ja Kiinalaiset enää loppumatkastakaan Helsingin välilaskulla odota muuta kuin kotiin pääsyä - vaikka koneen miehistö siinä vaiheessa vaihtuisikin ja puhuisivat heidän omaa kieltä.
Noiden aasialaisten, mistä se rahan Finnair kuvitteleekin tulevan, mielikuvien luominen mutta myös sen latistaminen ovat yhtä nopeita tekoja.