Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lufthansan KARMEA lentoemanta

Lufthansa - never more!
19.10.2016 |

Kavin Suomessa ja tulin takaisin kotimaahani Lufthansan lennoilla mennen tullen. Paluumatkalla Hgin kone oli myohassa ja kauhea kiire Munchenin isossa terminaalissa (pitka matka!) vaihtokoneeseen. Juoksin ja laahatin ja ehdinkin.
Koneen kaytavalla seisoi ehta saksalaisemanta. Tiukka vaalea nuttura, suu tiukkana viivana, ainakin 180-senttinen valkyyria. Kone oli suuri ja laukkulokerot korkealla. Olen vain 160-senttinen, enka mitenkaan onnistunut saamaan lentolaukkuani ylos.
Pyysin hyvin kohteliaasti valkyyrian apua. Tamapa ei edes hievahtanut paikaltaan vaan tokaisi: Naen taalta asti, etta laukku on ylipainoinen. En auta ylipainoisia laukkuja!
Yritin selittaa, etta olen liian lyhyt ja laukku ei ole ylipainoinen. Tama arjalainen hirvio vain hymyili vinosti. Onneksi sain kanssamatkustajilta apua.
Ei koskaan enaa Lufthansaan!

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Roskaväen vallankumous? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kauhia. Sulle tuli varmana elämänikäinen trauma tuosta.

Ps. Suuri koko ei ole mikään tae terveestä selästä.

Ei pieni kokokaan ole tae selan kunnosta. Minulla on skolioosi ja spondylolisteesi. Toivottavasti tuolla emannalla on vahintaan samat vaivat. 

Matkustan lentaen suht usein. Ei koskaan, minkaan muun yhtion koneissa ole tuollaisia torkimyksia nakynyt. Emot ovat hyvinkin avuliaita olleet. 

ap

No sit sulla on kaksi vaihtoehtoa:

1) jätät matkalaukun suoraan ruumaan, niin et joudu nostelemaan sitä mihinkään

2) otat niin pienikokoisen laukun, että se menee edessä olevan istuimen alle

Laukkujen nostelu sinen ylös ei ole lentoemon duuni, vaan sun omasi. Eikä muiden (maksaneiden) asiakkaidenkaan.

Onko tarjoilu ja siivous sitten lentoemojen ainoa duuni? Matkustajat ovat pomoja ja emot palvelevat. Se on marssijärjestys. Minä olisin laittanut emon ahtaalle ja kaikkien kuullen. Ei juoksupojilla kuten tarjoilijoilla ole varaa viisastella maksaville asiakkaille.

Lentoemäntä ei ole tarjoilija eikä siivoaja. Mutta trollihan sä oletkin.

Ei ole tarjoilija eikä siivooja? Niitä töitä hän koneessa pelkästään tekee. Vai tarkoitako sitä kun lämmittää mikrolla ruokaa vai mitä lentoemäntä sitten tekee?

Sinähän se olet oikea lentämisen asiantuntija. Lentokoneissa ei ole mikroja.

Lentoemännät ja stuertit ovat koneessa ensisijaisesti kansainvälisten ilmailulakien ja turvallisuuden takia.

Miten sinä toimisit, jos lentokoneen vessassa olisi tulipalo?

Tai miten irroittaisit lentokoneen uloskäyntien slidet kelluntavälineiksi merellä?

Kaljan myyminen kaltaisellesi thaimaanmatkaajalle on toissijainen tehtävä lentohenkilökunnalle.

Vierailija
62/81 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lentoemäntähän joko nostaa se laukun ylös tai tehdään kirjallinen varoitus saman tien.

Paskantärkeän putkipiian saa hiljaiseksi kun pyytää valituskaavaketta. Koneessa on niitä ja heidän on sellainen pyydettäessä pakko antaa. Tätä ei moni matkustaja tiedä.

Tämän kun tekee niin kummasti käytös paranee -silloin ei kyseessä ole turha uhoaja vaan henkilö joka todellakin saa asiallisella valituksella jotain tapahtumaan.

Ikävä kyllä, lentoemännän tehtäviin ei kyllä kuulu nostella niitä sun ylipainoisia ja kämäsiä laukkujasi. Moni emäntä pyydettäessä auttaa, mutta edelleen, tehtäviin se ei kuulu. Jatka ihmeessä koneessa sitä mesioamista, niin se olet sinä jonka sen lapun saat kouraan. Ja ihan kapteenin allekirjoittamana varoituslappuna.

1. Käsimatkatavarani ei ole ylipainoinen.

2. Laukku on uusi ja siisti -ei siis myöskään "kämäinen".

3. Minulla ei ole terveyteen liittyviä rajoitteita joten en tarvitse nostoapua.

4. Jos apua tarvitsisin niin vaatisin sitä kyllä. Silloin nirppanokkainen lentoemo todellakin hakisi sen kirjalisen palautelomakkeen, usko pois.

5. Missään vaiheessa en ole kulta pieni mitenkään mesonnut.

6. Kerros nyt vielä minkä takia koneen kapteeni tulee antamaan minulle kirjallisen varoituksen syystä että en sairauden tms takia saa nostettua laukkuani ylös?

Odotan innolla vastaustasi!

Sinulla on edessä olevan istuimen alla tilaa laukullesi, vammaiset eivät saa istua exit-riveillä.

Ongelmasi on ratkaistu.

Jos haluat palvelua , voit vuokrata yksityiskoneen. Palautteellesi lähinnä naureskeltaisiin.

Hyvä vastaus.

Mutta: ongelma oli se että lentoemo ei halunnut auttaa. Entä jos ongelmani olisikin kipeä selkä tms jolloin en saisi sitä penkin alle/sieltä pois.

Ongelmani ei olekaan ratkaistu.

Ja jos haluan palvelua, pyydän sitä lähimmältä lentoemännältä.

Sosiaalisen median aikakaudella asialliseen palautteeseen ei muuten kannata naureskella.

Lentoemäntä ei hievahdakaan uloskäyntien kohdalta, jos koneen tankkaus on käynnissä.

Lähelläsi ei ollut muita matkustajia, joilta pyytää apua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentoemäntä teki väärin. Kyllä sen selkä oli kunnossa, kun se oli töissä. Kipeellä selällä ollaan saikulla. Tämähän oli valtataistelu, jossa emo näytti, kuka koneessa määrää. Hyvä, että,sait muilta apua.

Vierailija
64/81 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lentänyt elämäni aikana vasta muutaman kerran, mutta ihan tosissaanko lentoemon tehtäviin ei kuulu auttaa matkalaukkujen kanssa? Minä olen olettanut, että kuuluu ja minua on myös autettu laukun nostamisessa ylös (olen tosi lyhyt). Siis ihan pyytämättä on autettu, kun olen sitä laukkua ähertänyt paikalleen :D Onhan ne käytävät toki ahtaat, liekö siinä sitten syy.

Vierailija
65/81 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentoemäntä teki väärin. Kyllä sen selkä oli kunnossa, kun se oli töissä. Kipeellä selällä ollaan saikulla. Tämähän oli valtataistelu, jossa emo näytti, kuka koneessa määrää. Hyvä, että,sait muilta apua.

Aidosti kiitokset ymmarryksestasi! Valtataistelusta oli todellakin kyse, kun kohteliaaseen pyyntooni nainen vastasi vinoillen laukun painosta (tuskin silla rtg-silmat kuitenkaan oli) ja virnisti ja seisoi kuin tikku paikallaan. Olen joskus ennenkin joutunut pyytamaan apua ko. tilanteessa ja tahan asti apua on aina tullut.

Myohastyneet kiitokset myos minua auttaneille!

Vierailija
66/81 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan näin sivukommenttina ammattiin ja koulutukseen liittyen.... Läheltä seuranneena voin sanoa, että ainakin Finskin lentoemännillä on suurimmalla osalla kaksoistutkinto. Sieltä löytyy valtiotieteen-, oikeustieteen- yms. maistereita, sairaanhoitajia, ensihoitajia, opettajia, poliisia, lääkäriä jne. jne. Kannattaa ne negatiiviset stereotypiat lentoemoista ja siwan kassoista ym. unohtaa... miten olisi, jos arvostettais toinen toistemme ammatteja ja kunnioitettais toisiamme ihmisinä. Loppujen lopuksi se sydämen sivistys on kuitenkin tärkeintä. Tässä elämässä kun ei tiedä, kuka vastaan tulee ja kuka on se sinun elämäsi supersankari, joka vaikkapa pelastaa henkesi. Mielestäni kenelläkään ei ole varaa arvostella ja vähätellä toisten töitä ja ammatteja, varsinkaan kun ei tiedä taustoista mitään.

Vierailija
67/81 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Roskaväen vallankumous? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kauhia. Sulle tuli varmana elämänikäinen trauma tuosta.

Ps. Suuri koko ei ole mikään tae terveestä selästä.

Ei pieni kokokaan ole tae selan kunnosta. Minulla on skolioosi ja spondylolisteesi. Toivottavasti tuolla emannalla on vahintaan samat vaivat. 

Matkustan lentaen suht usein. Ei koskaan, minkaan muun yhtion koneissa ole tuollaisia torkimyksia nakynyt. Emot ovat hyvinkin avuliaita olleet. 

ap

No sit sulla on kaksi vaihtoehtoa:

1) jätät matkalaukun suoraan ruumaan, niin et joudu nostelemaan sitä mihinkään

2) otat niin pienikokoisen laukun, että se menee edessä olevan istuimen alle

Laukkujen nostelu sinen ylös ei ole lentoemon duuni, vaan sun omasi. Eikä muiden (maksaneiden) asiakkaidenkaan.

Onko tarjoilu ja siivous sitten lentoemojen ainoa duuni? Matkustajat ovat pomoja ja emot palvelevat. Se on marssijärjestys. Minä olisin laittanut emon ahtaalle ja kaikkien kuullen. Ei juoksupojilla kuten tarjoilijoilla ole varaa viisastella maksaville asiakkaille.

Lentoemäntä ei ole tarjoilija eikä siivoaja. Mutta trollihan sä oletkin.

Ei ole tarjoilija eikä siivooja? Niitä töitä hän koneessa pelkästään tekee. Vai tarkoitako sitä kun lämmittää mikrolla ruokaa vai mitä lentoemäntä sitten tekee?

Sinähän se olet oikea lentämisen asiantuntija. Lentokoneissa ei ole mikroja.

Lentoemännät ja stuertit ovat koneessa ensisijaisesti kansainvälisten ilmailulakien ja turvallisuuden takia.

Miten sinä toimisit, jos lentokoneen vessassa olisi tulipalo?

Tai miten irroittaisit lentokoneen uloskäyntien slidet kelluntavälineiksi merellä?

Kaljan myyminen kaltaisellesi thaimaanmatkaajalle on toissijainen tehtävä lentohenkilökunnalle.

Ai jaa, se kärryjen työntäminen ja siivoilu ovat vain ajanvietettä oikeita tehtäviä odotellessa.  2 kuukauden kursseilla oppii toki paljon. Muista kuitenkin tulla heti kun tilaan jotain, niin pysyn tyytyväisenä ja sinäkin saat jatkaa pelastustehtävissäsi.

Vierailija
68/81 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

PROVO! Tiesitkö ap että lentoemojen pituusraja on nykyään 160 cm? Tätähän sää kysyit.

Vierailija
69/81 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopas on, että oikeusoppineet ja muut maisterit ovat päätyneet Finnairille lentoemännän tehtäviin. Ehkä olisi pitänyt kuitenkin pitäytyä ihan koulutuksen mukaisessa ammatinvalinnassa. Jospa tämä ylikoulutus sitten selittääkin puutteelliset valmiudet asiakaspalvelualttiudessa, kun ollaankin suuntauduttu alunperin aivan muulle alalle. Mitä ihmettä on tapahtunut, että lakimies on päätynyt tarjoulemaan minulle mustikkamehua?

Vierailija
70/81 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan elämä kirjoitti:

Ihan näin sivukommenttina ammattiin ja koulutukseen liittyen.... Läheltä seuranneena voin sanoa, että ainakin Finskin lentoemännillä on suurimmalla osalla kaksoistutkinto. Sieltä löytyy valtiotieteen-, oikeustieteen- yms. maistereita, sairaanhoitajia, ensihoitajia, opettajia, poliisia, lääkäriä jne. jne. Kannattaa ne negatiiviset stereotypiat lentoemoista ja siwan kassoista ym. unohtaa... miten olisi, jos arvostettais toinen toistemme ammatteja ja kunnioitettais toisiamme ihmisinä. Loppujen lopuksi se sydämen sivistys on kuitenkin tärkeintä. Tässä elämässä kun ei tiedä, kuka vastaan tulee ja kuka on se sinun elämäsi supersankari, joka vaikkapa pelastaa henkesi. Mielestäni kenelläkään ei ole varaa arvostella ja vähätellä toisten töitä ja ammatteja, varsinkaan kun ei tiedä taustoista mitään.

Finnair kouluttaa uusia lentoemäntiä ja koulutus kestää 2 kuukautta. Mihin muuhun "ammattiin" valmistuu  2 kuukaudessa? Ei ainakaan mihinkään vaativaan. Finnairin lentoemäntien palkat ovat puolittuneet ja kiitos siitä Finskin johdolle joka on pitkään taistellut lentäjien ja lentoemäntien kohtuuttomia palkkoja ( tehtäviin nähden ) vastaan.  Tsemppiä johdolle! Homma on vielä kesken.

Mahdolliset kaksoitutkinnothan ovat mitä suurinta yhteiskunnallista tuhlausta jos henkilö sitten päätyy 2 kuukauden kurssin lentoemännäksi.

Vierailija
71/81 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jopas on, että oikeusoppineet ja muut maisterit ovat päätyneet Finnairille lentoemännän tehtäviin. Ehkä olisi pitänyt kuitenkin pitäytyä ihan koulutuksen mukaisessa ammatinvalinnassa. Jospa tämä ylikoulutus sitten selittääkin puutteelliset valmiudet asiakaspalvelualttiudessa, kun ollaankin suuntauduttu alunperin aivan muulle alalle. Mitä ihmettä on tapahtunut, että lakimies on päätynyt tarjoulemaan minulle mustikkamehua?

Niin, on se hienoa palvelua kun juristi tarjoilee ja lääkäri siivoaa vessat. 

Vierailija
72/81 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lentoemäntähän joko nostaa se laukun ylös tai tehdään kirjallinen varoitus saman tien.

Paskantärkeän putkipiian saa hiljaiseksi kun pyytää valituskaavaketta. Koneessa on niitä ja heidän on sellainen pyydettäessä pakko antaa. Tätä ei moni matkustaja tiedä.

Tämän kun tekee niin kummasti käytös paranee -silloin ei kyseessä ole turha uhoaja vaan henkilö joka todellakin saa asiallisella valituksella jotain tapahtumaan.

Ikävä kyllä, lentoemännän tehtäviin ei kyllä kuulu nostella niitä sun ylipainoisia ja kämäsiä laukkujasi. Moni emäntä pyydettäessä auttaa, mutta edelleen, tehtäviin se ei kuulu. Jatka ihmeessä koneessa sitä mesioamista, niin se olet sinä jonka sen lapun saat kouraan. Ja ihan kapteenin allekirjoittamana varoituslappuna.

1. Käsimatkatavarani ei ole ylipainoinen.

2. Laukku on uusi ja siisti -ei siis myöskään "kämäinen".

3. Minulla ei ole terveyteen liittyviä rajoitteita joten en tarvitse nostoapua.

4. Jos apua tarvitsisin niin vaatisin sitä kyllä. Silloin nirppanokkainen lentoemo todellakin hakisi sen kirjalisen palautelomakkeen, usko pois.

5. Missään vaiheessa en ole kulta pieni mitenkään mesonnut.

6. Kerros nyt vielä minkä takia koneen kapteeni tulee antamaan minulle kirjallisen varoituksen syystä että en sairauden tms takia saa nostettua laukkuani ylös?

Odotan innolla vastaustasi!

Sinulla on edessä olevan istuimen alla tilaa laukullesi, vammaiset eivät saa istua exit-riveillä.

Ongelmasi on ratkaistu.

Jos haluat palvelua , voit vuokrata yksityiskoneen. Palautteellesi lähinnä naureskeltaisiin.

Hyvä vastaus.

Mutta: ongelma oli se että lentoemo ei halunnut auttaa. Entä jos ongelmani olisikin kipeä selkä tms jolloin en saisi sitä penkin alle/sieltä pois.

Ongelmani ei olekaan ratkaistu.

Ja jos haluan palvelua, pyydän sitä lähimmältä lentoemännältä.

Sosiaalisen median aikakaudella asialliseen palautteeseen ei muuten kannata naureskella.

Lentoemäntä ei hievahdakaan uloskäyntien kohdalta, jos koneen tankkaus on käynnissä.

Lähelläsi ei ollut muita matkustajia, joilta pyytää apua?

Pysytään nyt lentoemännässä ja hänen käytöksessään. Ap kirjoitti saaneensa ivallisen kommentin avunpyyntöönsä.

Vierailija
73/81 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylla minakin osaan kirjoittaa ilman skandeja, asun siis Havaijilla. Kadehtikaa!

Vierailija
74/81 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylla minakin osaan kirjoittaa ilman skandeja, asun siis Havaijilla. Kadehtikaa!

En usko, että asut ulkomailla. Mitä sinulla olisi annettavaa uudelle kotimaallesi? 

Vierailija
75/81 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa tämä on ollut kyllä timanttinen ketju - selkeästi työmatkustamista paljon tehnyt on kyykännyt  lentoemoa 6-0 - koko keskustelun ajan :D :D (nimim. tiedän tunteen, itsekin 12-16 kertaa vuodessa lentävänä)

Vierailija
76/81 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahaa tämä on ollut kyllä timanttinen ketju - selkeästi työmatkustamista paljon tehnyt on kyykännyt  lentoemoa 6-0 - koko keskustelun ajan :D :D (nimim. tiedän tunteen, itsekin 12-16 kertaa vuodessa lentävänä)

Tämä kaljaa kittaava maailmanomistajako? Lähinnä säälittävää.

Vierailija
77/81 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kiitos, mutta eipä se ole paljoa vaatinut kun on armottomien neuvottelujen kokemus ja työpaikkana lähes koko maailma. Eihän minulla ole mitään työläisiä vastaan, ei tietenkään, mutta täytyyhän heidän ymmärtää oma paikkansa ja lentoemon status ei ole kovin korkea.

Toisaalta, lentoemännäthän kyllä yleensä ymmärtävät paikkansa hierarkiassa kun ollaan oikeassa elämässä ja keskittyvät palvelemaan matkustajia.

Vierailija
78/81 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sydamelliset kiitokset osanotosta ja myotaelamisesta! Ihanaa, kun tuetaan (vai oottekste kaikki kateellisia, kun en enaa asu kaurismakisuomessa?) 

ap

Mista paattelet, etta kaikki me muut palstailijat asutaan Suomessa :D

Vahvasti provolta vaikuttaa juttusi; etta oikein 180-senttinen "valkyyria". Kas kun ei harpyija.

Kirjoitapa googleen lufthansa stewardess ja kuvahaku. Ainakin minun koneelleni tulee tama hilde heti ekassa kuvassa. Tiukkanutturainen toinen vasemmalta; ilman muiden emojen pillerirasiaakin viela pidempi. Kuvaa lienee kasitelty, koska hilde on IRL kaikkea muuta kuin hymyileva sinisilma.

ap

Photoshopatut kuvat.

Aidot Lufthansan lentomörssärit ei hymyile, koskaan.

Vierailija
79/81 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentoemännän tehtävä ei ole nostella laukkuja. Jokaisen matkustajan pitää kyetä nostamaan oma laukkunsa itse. Jos on kääpiö, laittaa edessä olevan tuolin alle. Jos ei sovi, ostaa pienemmän laukun (se on lentolaukku hei). Itse olen 163 senttisenä joskus onkinut hyllyn perältä takin niin, että astuin penkin päälle ja nousin montakymmentä senttiä ylemmäs. Suosittelen.

Vierailija
80/81 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentoemännän tehtävä ei ole nostella laukkuja. Jokaisen matkustajan pitää kyetä nostamaan oma laukkunsa itse. Jos on kääpiö, laittaa edessä olevan tuolin alle. Jos ei sovi, ostaa pienemmän laukun (se on lentolaukku hei). Itse olen 163 senttisenä joskus onkinut hyllyn perältä takin niin, että astuin penkin päälle ja nousin montakymmentä senttiä ylemmäs. Suosittelen.

Astut likaisilla kengilläsi penkille??!!