Lufthansan KARMEA lentoemanta
Kavin Suomessa ja tulin takaisin kotimaahani Lufthansan lennoilla mennen tullen. Paluumatkalla Hgin kone oli myohassa ja kauhea kiire Munchenin isossa terminaalissa (pitka matka!) vaihtokoneeseen. Juoksin ja laahatin ja ehdinkin.
Koneen kaytavalla seisoi ehta saksalaisemanta. Tiukka vaalea nuttura, suu tiukkana viivana, ainakin 180-senttinen valkyyria. Kone oli suuri ja laukkulokerot korkealla. Olen vain 160-senttinen, enka mitenkaan onnistunut saamaan lentolaukkuani ylos.
Pyysin hyvin kohteliaasti valkyyrian apua. Tamapa ei edes hievahtanut paikaltaan vaan tokaisi: Naen taalta asti, etta laukku on ylipainoinen. En auta ylipainoisia laukkuja!
Yritin selittaa, etta olen liian lyhyt ja laukku ei ole ylipainoinen. Tama arjalainen hirvio vain hymyili vinosti. Onneksi sain kanssamatkustajilta apua.
Ei koskaan enaa Lufthansaan!
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Sydamelliset kiitokset osanotosta ja myotaelamisesta! Ihanaa, kun tuetaan (vai oottekste kaikki kateellisia, kun en enaa asu kaurismakisuomessa?)
ap
Ei suinkaan, kyllä me ollaan ihan tyytyväisiä siihen ettet asu enää täällä. :DD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sydamelliset kiitokset osanotosta ja myotaelamisesta! Ihanaa, kun tuetaan (vai oottekste kaikki kateellisia, kun en enaa asu kaurismakisuomessa?)
ap
Mista paattelet, etta kaikki me muut palstailijat asutaan Suomessa :D
Vahvasti provolta vaikuttaa juttusi; etta oikein 180-senttinen "valkyyria". Kas kun ei harpyija.
Kirjoitapa googleen lufthansa stewardess ja kuvahaku. Ainakin minun koneelleni tulee tama hilde heti ekassa kuvassa. Tiukkanutturainen toinen vasemmalta; ilman muiden emojen pillerirasiaakin viela pidempi. Kuvaa lienee kasitelty, koska hilde on IRL kaikkea muuta kuin hymyileva sinisilma.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Vahvasti provolta vaikuttaa juttusi; etta oikein 180-senttinen "valkyyria". Kas kun ei harpyija.
Kirjoitapa googleen lufthansa stewardess ja kuvahaku. Ainakin minun koneelleni tulee tama hilde heti ekassa kuvassa. Tiukkanutturainen toinen vasemmalta; ilman muiden emojen pillerirasiaakin viela pidempi. Kuvaa lienee kasitelty, koska hilde on IRL kaikkea muuta kuin hymyileva sinisilma.
ap
Kaunis nainen. Laitatko oman kuvasi vertailtavaksi?
Pistä valitusta vetämään äläkä täällä valita. Ei täältä sitä apua ainakaa sulle tule. Sun ois pitänyt sanoa sun vaivoistasi. Ainakin kun itse jouduin kuljettamaan terveydelle pakollista lääkintälaitetta (se oli ilmoitettu etukäteen ja oli lääkärin paperi) niin kummasti se härveli saatiin (finnair) sinne johki muualle. Ei ylös eikä eteen. Jos sulla ois ollut tosiaan joku papru, että oot vammanen niin varmasti oisit saanut opastusta.
Oon meinaan lukenut, että ihmiset kohtelee emoja hyvin epäasiallisesti kuin nämä olisivat palvelijoita. Näin tämä ei ole. Työtehtäviä on vähennetty ja väkeä samalla. Ehkä sun pitäs joskus miettii muuta vaihtista ku syyttää muita.
Ooh mikä kuumis. Kulli olisi kovettunu 0-100 yhdessä sekunnissa. Eli seuraavaksi siis pitää varata Lufthansan lennot Muncheniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
Kaunis nainen. Laitatko oman kuvasi vertailtavaksi?
Ei kai kyse ollutkaan ulkonaosta vaan ammattitaidosta, palveluhalukkuudesta, ystavallisyydesta eli kaikkien niiden puuttumisesta taman valkyyrian kohdalla. Kuvauksen ulkonaostaan laitoin siksi, etta joku muu Lufthansalla mahdollisesti lentava tietaa, mita odottaa.
Kuvassa hildesta on saatu hyvin ystavallinen ja hymyileva ja jopa sieva. IRL han on tiukkasuinen tyyliin Angela Merkel ja huomaat kai, etta muiden emojen pillerihattua hilde ei ole halunnut, jottei erottuisi liikaa normaalimittaisista naisista?
Ja juu, mina olen kylla natti, mallimamma sanoi taannoin, etta jos olisit ollut pidempi, sinusta olisi tullut missi tai malli. En tosin olisi koskaan halunnutkaan! Sorry OT.
ap
Vierailija kirjoitti:
Lentoemäntähän joko nostaa se laukun ylös tai tehdään kirjallinen varoitus saman tien.
Paskantärkeän putkipiian saa hiljaiseksi kun pyytää valituskaavaketta. Koneessa on niitä ja heidän on sellainen pyydettäessä pakko antaa. Tätä ei moni matkustaja tiedä.
Tämän kun tekee niin kummasti käytös paranee -silloin ei kyseessä ole turha uhoaja vaan henkilö joka todellakin saa asiallisella valituksella jotain tapahtumaan.
Ikävä kyllä, lentoemännän tehtäviin ei kyllä kuulu nostella niitä sun ylipainoisia ja kämäsiä laukkujasi. Moni emäntä pyydettäessä auttaa, mutta edelleen, tehtäviin se ei kuulu. Jatka ihmeessä koneessa sitä mesioamista, niin se olet sinä jonka sen lapun saat kouraan. Ja ihan kapteenin allekirjoittamana varoituslappuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kauhia. Sulle tuli varmana elämänikäinen trauma tuosta.
Ps. Suuri koko ei ole mikään tae terveestä selästä.Ei pieni kokokaan ole tae selan kunnosta. Minulla on skolioosi ja spondylolisteesi. Toivottavasti tuolla emannalla on vahintaan samat vaivat.
Matkustan lentaen suht usein. Ei koskaan, minkaan muun yhtion koneissa ole tuollaisia torkimyksia nakynyt. Emot ovat hyvinkin avuliaita olleet.
ap
No sit sulla on kaksi vaihtoehtoa:
1) jätät matkalaukun suoraan ruumaan, niin et joudu nostelemaan sitä mihinkään
2) otat niin pienikokoisen laukun, että se menee edessä olevan istuimen alle
Laukkujen nostelu sinen ylös ei ole lentoemon duuni, vaan sun omasi. Eikä muiden (maksaneiden) asiakkaidenkaan.
Onko tarjoilu ja siivous sitten lentoemojen ainoa duuni? Matkustajat ovat pomoja ja emot palvelevat. Se on marssijärjestys. Minä olisin laittanut emon ahtaalle ja kaikkien kuullen. Ei juoksupojilla kuten tarjoilijoilla ole varaa viisastella maksaville asiakkaille.
Oot vaan kateellinen sille arjalaiselle kun ite oot persjalkainen ali-ihmiseukko
Eikös Valkyrian tehtävänä ole lennättää sodissa kaatuneita Valhallaan? Toimiiko sieltäkin av vai mistä ap kirjoittelet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lentoemäntähän joko nostaa se laukun ylös tai tehdään kirjallinen varoitus saman tien.
Paskantärkeän putkipiian saa hiljaiseksi kun pyytää valituskaavaketta. Koneessa on niitä ja heidän on sellainen pyydettäessä pakko antaa. Tätä ei moni matkustaja tiedä.
Tämän kun tekee niin kummasti käytös paranee -silloin ei kyseessä ole turha uhoaja vaan henkilö joka todellakin saa asiallisella valituksella jotain tapahtumaan.Ikävä kyllä, lentoemännän tehtäviin ei kyllä kuulu nostella niitä sun ylipainoisia ja kämäsiä laukkujasi. Moni emäntä pyydettäessä auttaa, mutta edelleen, tehtäviin se ei kuulu. Jatka ihmeessä koneessa sitä mesioamista, niin se olet sinä jonka sen lapun saat kouraan. Ja ihan kapteenin allekirjoittamana varoituslappuna.
1. Käsimatkatavarani ei ole ylipainoinen.
2. Laukku on uusi ja siisti -ei siis myöskään "kämäinen".
3. Minulla ei ole terveyteen liittyviä rajoitteita joten en tarvitse nostoapua.
4. Jos apua tarvitsisin niin vaatisin sitä kyllä. Silloin nirppanokkainen lentoemo todellakin hakisi sen kirjalisen palautelomakkeen, usko pois.
5. Missään vaiheessa en ole kulta pieni mitenkään mesonnut.
6. Kerros nyt vielä minkä takia koneen kapteeni tulee antamaan minulle kirjallisen varoituksen syystä että en sairauden tms takia saa nostettua laukkuani ylös?
Odotan innolla vastaustasi!
Lentoemännät eivät ole edes ammattitaitoisia tarjoilijoita. 2 kuukauden kurssin käyneitä kärryntyöntäjiä. Finnair on onneksi laittanut nämä kärrääjät aisoihin ja ansiot tippuneet puoleen. Kiitos Finnairin johdolle hyvästä työstä joka tosin vielä on kesken. Markkinoille on tullut paljon palvelunhaluisia neitoja esim. Aasiasta ja näistä nykyisistä ollaan pääsemässä eroon.
Kaikki yli 1000e/kk on liikaa lentoemäntien työstä ja tämä tulee olemaan tulevaisuuden palkka helposta työstä ilman mitään vaatimuksia tai ammattitaitoa.
Tuo nyt kovin kauhea kokemus ollut, testaahan joskus American Airlinesin tai Unitedin henkilökuntaa, siellä niitä töykimyksiä vasta onkin. Ihme että sentään Deltalla meno on ihan toista luokkaa. Lufthansalla kyllä on aina kaikki toiminut hyvin niin Aasiassa, Euroopassa kuin Yhdysvalloissa.
Roskaväen vallankumous? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ps. Suuri koko ei ole mikään tae terveestä selästä.Ei pieni kokokaan ole tae selan kunnosta. Minulla on skolioosi ja spondylolisteesi. Toivottavasti tuolla emannalla on vahintaan samat vaivat.
Matkustan lentaen suht usein. Ei koskaan, minkaan muun yhtion koneissa ole tuollaisia torkimyksia nakynyt. Emot ovat hyvinkin avuliaita olleet.
ap
Laukkujen nostelu sinen ylös ei ole lentoemon duuni, vaan sun omasi. Eikä muiden (maksaneiden) asiakkaidenkaan.
Onko tarjoilu ja siivous sitten lentoemojen ainoa duuni? Matkustajat ovat pomoja ja emot palvelevat. Se on marssijärjestys. Minä olisin laittanut emon ahtaalle ja kaikkien kuullen. Ei juoksupojilla kuten tarjoilijoilla ole varaa viisastella maksaville asiakkaille.
Lentoemäntä ei ole tarjoilija eikä siivoaja. Mutta trollihan sä oletkin.
Vierailija kirjoitti:
ap
Alapeukut johtunevat siitä, että et näköjään tunne lentomatkailuun kuuluvia normikäytäntöjä, odotat saavasi jotain erityskohtelua, ja kun se jää saamatta, haukut lentoyhtiön henkilökunnan jäsenen hänen ulkonäköönsä menevillä kommenteilla. Eli itse käyttäydyit aika moukkamaisesti.
P.S. Vaikea olla kateellinen asuinpaikastasi, kun emmehän me täällä AV:lla edes tiedä missä asut.
Lennän paljon ja usein huvitellaan lentoemäntien kustannuksella ja etenkin finskin emojen kanssa. Aasiassa on parhaat lentoemännät ja kyllä Finnairin ovat niitä surkeimpia. Mistäköhän ihmeestä se juontui, että kurjaakin kurjemmassa tehtävässä olevat Finnairin lentoemännät kuvittelivat olevansa jotenkin parempaa väkeä kuten asiakkaansa ja nyt en tarkoita lomamatkalaisia. Onhan se tietenkin alentavaa ja nöyryyttävää työtä jota kukaan lahjakkaampi yksilö ei suostuisi tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän kun tekee niin kummasti käytös paranee -silloin ei kyseessä ole turha uhoaja vaan henkilö joka todellakin saa asiallisella valituksella jotain tapahtumaan.Ikävä kyllä, lentoemännän tehtäviin ei kyllä kuulu nostella niitä sun ylipainoisia ja kämäsiä laukkujasi. Moni emäntä pyydettäessä auttaa, mutta edelleen, tehtäviin se ei kuulu. Jatka ihmeessä koneessa sitä mesioamista, niin se olet sinä jonka sen lapun saat kouraan. Ja ihan kapteenin allekirjoittamana varoituslappuna.
1. Käsimatkatavarani ei ole ylipainoinen.
2. Laukku on uusi ja siisti -ei siis myöskään "kämäinen".
3. Minulla ei ole terveyteen liittyviä rajoitteita joten en tarvitse nostoapua.
4. Jos apua tarvitsisin niin vaatisin sitä kyllä. Silloin nirppanokkainen lentoemo todellakin hakisi sen kirjalisen palautelomakkeen, usko pois.
5. Missään vaiheessa en ole kulta pieni mitenkään mesonnut.
6. Kerros nyt vielä minkä takia koneen kapteeni tulee antamaan minulle kirjallisen varoituksen syystä että en sairauden tms takia saa nostettua laukkuani ylös?Odotan innolla vastaustasi!
Sinulla on edessä olevan istuimen alla tilaa laukullesi, vammaiset eivät saa istua exit-riveillä.
Ongelmasi on ratkaistu.
Jos haluat palvelua , voit vuokrata yksityiskoneen. Palautteellesi lähinnä naureskeltaisiin.
johto päättää kirjoitti:
Lentoemännät eivät ole edes ammattitaitoisia tarjoilijoita. 2 kuukauden kurssin käyneitä kärryntyöntäjiä. Finnair on onneksi laittanut nämä kärrääjät aisoihin ja ansiot tippuneet puoleen. Kiitos Finnairin johdolle hyvästä työstä joka tosin vielä on kesken. Markkinoille on tullut paljon palvelunhaluisia neitoja esim. Aasiasta ja näistä nykyisistä ollaan pääsemässä eroon.
Kaikki yli 1000e/kk on liikaa lentoemäntien työstä ja tämä tulee olemaan tulevaisuuden palkka helposta työstä ilman mitään vaatimuksia tai ammattitaitoa.
Luulen että sinullakin olisi vähän toisenlainen ääni kellossa, jos lennolla tulisi jotain vaikeuksia kuten vaikka vakavia terveysongelmia, ja joutuisit turvautumaan niihin morkkaamiisi lentoemäntiin. Vai haluatko, että jättävät sinut suorilta käsin elvyttämättä?
Vierailija kirjoitti:
Roskaväen vallankumous? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Lentoemäntä ei ole tarjoilija eikä siivoaja. Mutta trollihan sä oletkin.
Ei ole tarjoilija eikä siivooja? Niitä töitä hän koneessa pelkästään tekee. Vai tarkoitako sitä kun lämmittää mikrolla ruokaa vai mitä lentoemäntä sitten tekee?