Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäiselle lapselle olette kertoneet että joulupukkia ei ole olemassa?

Vierailija
19.10.2016 |

...

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ja naapurissa 7v uskoo vielä täysillä. Olen koettanut varovasti lähestyä aihepiiriä.

Vierailija
2/20 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 8v uskoo vielä joulupukkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle isä kertoi kun olin 5-vuotias. Se tieto ei sinänsä järkyttänyt, enemmän järkytti se, millaisen tappelun vanhemmat saivat siitä aikaiseksi.

Vierailija
4/20 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en koskaan kertonut, että joulupukki olisi olemassa. 

Vierailija
5/20 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat, ettei ei ole olemassa?

M38

Vierailija
6/20 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-vuotiaille, kun epäilevät itsekin niin mitä sitä valehtelemaan lisää

7/20 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä tuota lapsille valehtelua. Olen aina kertonut lapsille (3 ja 4), että joulupukki on sellainen satu, jota leikitään yhdessä. 

Vierailija
8/20 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan Joulupukki olemassa. Ehkä ei fyysisenä henkilönä, mutta inhimillistettynä mielikuvana jossa yhdistyvät joulun ideaalit antamisen ilosta, joulurauhasta, lämmöstä, perheestä jne. Joulupukki-mielikuva antaa niille kasvot ja persoonan.

Vierailija
9/20 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle isä kertoi kun olin 5-vuotias. Se tieto ei sinänsä järkyttänyt, enemmän järkytti se, millaisen tappelun vanhemmat saivat siitä aikaiseksi.

Ne on ne uskonasiat kun aiheuttaa konflikteja

Vierailija
10/20 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiselleni kerroin ekaluokkalaisena, että joulupukkia ei oikeasti ole olemassa. Sanoi sellaista jo vähän epäilleensäkin. 

Vierailija
11/20 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan koko ajan kerrottu että se on satuolento ja että jouluna leikitään että se tulee käymään ja tuo lahjoja, vaikka oikeasti ne lahjat tulee ihan oikeilta ihmisiltä. 

En näe mitään syytä kertoa että joulupukki olisi totta. Ei mörötkään ole eikä kummitukset, ei keijut eikä enkelit.

Vierailija
12/20 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle isä kertoo 10-vuotiaana. En tosin uskonut enää siihen.

Vierailija
13/20 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kuuluukin tajuta iha ITE et nyt joku mättää ku nää lootat mitä pukki nakkelee loju aikasemmi eteisen kaapissa. Ja sama valhe kaikille ni ei nii harmita sitten eikä kärsi luotto nii kovin 😯😁😀😂😇 saavatpa kakarat vielä Yhteisen "vihan''aiheen ja sitten ehkä kivasti unohtavat keskinäiset kränät hetkeks. Elikkä sänosin et 8v liiiiian myöhään ja 3 liian ajois, kuitenki parempi JOS älyää ite ite ite iteite.......

Vierailija
14/20 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varma, mutta monen ikäisiä arvatakseni. Paljastin asian huutelemalla päiväkodin pihaan.

Vierailija
15/20 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin kun keskimmäiset oli 8v ja 10v. Nuorempi parahti itkuun. Nyt on 6v. meillä. Josko hän keksis sitten itse asian, kuten esikoinenkin.

Vierailija
16/20 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

En käsitä tuota lapsille valehtelua. Olen aina kertonut lapsille (3 ja 4), että joulupukki on sellainen satu, jota leikitään yhdessä. 

Kai kerrot myös Disneyn prinssaleffoista haaveilevalle, että ei rakkautta ole vaan se on sellainen satu, jota me leikitään isin kanssa?

Vierailija
17/20 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin räkänokka oli kai viiden, kun paljastin asian hänelle.

Vierailija
18/20 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos kirjoitti:

Lapsen kuuluukin tajuta iha ITE et nyt joku mättää ku nää lootat mitä pukki nakkelee loju aikasemmi eteisen kaapissa. Ja sama valhe kaikille ni ei nii harmita sitten eikä kärsi luotto nii kovin 😯😁😀😂😇 saavatpa kakarat vielä Yhteisen "vihan''aiheen ja sitten ehkä kivasti unohtavat keskinäiset kränät hetkeks. Elikkä sänosin et 8v liiiiian myöhään ja 3 liian ajois, kuitenki parempi JOS älyää ite ite ite iteite.......

Valehteletko lapsille muissakin asioissa vaan siksi että tuo joskus tajuaisi sinun valehdelleen?

19/20 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Kai kerrot myös Disneyn prinssaleffoista haaveilevalle, että ei rakkautta ole vaan se on sellainen satu, jota me leikitään isin kanssa?

Miksi kertoisin? Rakkauden olemassaolon tiedän ihan itsekin. Mutta Disneyn elokuvista olen kyllä kertonut, että ne on ihan satua :) Eiköhän lapset itsekin opi tässä ajan kuluessa, että täydellistä avioliittoa ei ole olemassakaan. Se on kuitenkin lienee lähempänä kuin lihava valkopartainen ukkeli joka tupsahtelee ihmisten savupiipuista sisään. Oikeasti, eikö ketään muuta karmaise ajatus?

Vierailija
20/20 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on menty tällä joulupukki on yhteistä kivaa satua/leikkiä -linjalla. Mutta ei siitä aattona muistutella, silloin saa heittäytyä ja uskoa jos siltä tuntuu.

Eli 5v tietää. 2v ei vielä tee eroa todelle ja sadulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan