Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tavalliset avaimet vaihdetaan elektronisiin kulkulätkiin?

Vierailija
19.10.2016 |

? Mitä ajattelette? Minä luulen, että meidän kulkua tarkkaillaan.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäkin. Mutta on niillä myös oikeaa turvallisuuskäyttöä.

Vierailija
2/7 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän järkevänä tietoa siitä, kuka liikkuu missäkin työpaikoilla. Lätkillä kulku voidaan estää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska eletroninen "kulkulätkä" on perinteisiin avaimiin verrattuna helppo, nopea ja halpa ottaa pois toiminnasta ihan etänä kun se varastetaan, hukataan tai haltijan kulkuoikeudet päättyvät. Ja toki sillä myös valvotaan sitä, kuka missäkin tiloissa kulkee ilkivallan ja varkauksien varalta.

Vierailija
4/7 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isännöitsijöille tulee halvemmaksi kun lukot voi sarjoittaa itse. Se kai se päälimmäinen syy on. Mutta en tykkää. Tavallinen avain on toimintavarmempi ja helppokäyttöisempi. Lisäksi tulevat tietoturva-asiat kuten ap. mainitsi. Parempi ratkaisu on patenttisuojattu Abloy-lukko ainakin asuintaloissa.

Vierailija
5/7 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juuri siksi että sitä kulkua voidaan tarvittaessa tarkkailla ja muun muassa koska tuollaisen lätkän katoaminen ei ole yhtä paha juttu kuin fyysisen avaimen, niille voidaan ohjelmoida vaikka minkälaisia rajoituksia ja oikeuksia milloin tahansa.

Vierailija
6/7 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luule pois vain. Todellinen syyhän on, että avainten hallinnointi on helpompaa. Esim. ei tarvitse vaihtaa kaikkia lukkoja jos jonkun lätkä katoaa ja mahdollisesti joutuu vääriin käsiin, riittää että poistaa siltä kulkuoikeudet ja tekee kadottajalle uuden lätkän.

Vierailija
7/7 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska

1. saadaan loki kulkemisesta

2. saadaan ihmiset totutettua siihen, että kaikki heidän liikkeensä tiedetään

3. voidaan sitten joskus pakottaa kaikki asiat yhdelle siruimplantille ja jos et ota sirua, et voi elää ja toimia normaalisti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi